کد خبر: ۲۹۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

اسنودن: اسنادی که منتشرکردم را نخوانده‌ام

روسای ادارات امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که تکنیک‌های سری که از سوی اسنودن افشا شده تنها مانع پیگیری تروریست‌ها و جنایتکاران سازماندهی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که خود وی نیز تمامی اطلاعاتی را که افشاکرده مطالعه نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا طی مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که وی تنها مدارکی را که از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ربوده بود، مورد ارزیابی قرار می‌داد.

این مقاطعه کار سابق آمریکایی همچنین گفت: شرایط زمانی که روزنامه‌ها به دلیل به خطر افتادن عملیات ضد القاعده از انتشار اسناد سرباز می‌زدند به شدت به هم می‌ریخت. اسنودن در حرکتی که حاکی از غرور و خود بزرگ بینی او بود عنوان کرد، "بروز چنین نتایجی براثر برخی اشتباه‌ها، هزینه‌ اولیه آزادی است."

اسنودن 31 ساله در ژوئن 2013 سراسر جهان را با افشای هویت خود به عنوان یک مقاطعه کار آمریکایی که مدارکی محرمانه را ربوده بود، میخکوب کرد. او اطلاعات بسیاری را از آژانس‌های مختلف جاسوسی آمریکا منتشرکرد تا به شهروندان آمریکایی نشان دهد اینترنت، ایمیل، پیامک‌ها، تماس‌ها و رمزهای عبور آنها کاملا رصد می‌شود.

روسای ادارات امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که تکنیک‌های سری که از سوی اسنودن افشا شده تنها مانع پیگیری تروریست‌ها و جنایتکاران سازماندهی شده است.

اسنودن در مصاحبه یکشنبه شب خود با شبکه اچ بی او صریحا اظهار کرد که تمامی مطالبی را که افشا کرده مطالعه نکرده است. وی در این باره گفت: من تمامی مدارک و اسناد را که در آرشیو اطلاعاتی آمریکا بود ارزیابی کرده‌ام.

با این حال وی باز هم بر وجود نگرانی‌هایی در مسیر افشای این اطلاعات اشاره‌ و اذعان کرد: در پی برخی از افشاگری‌ها شرایط بسیار پیچیده و سختی ایجاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین