کد خبر: ۲۹۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

اولین اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد در سال جدید

نوش‌آبادی تاکید کرد: می‌کوشیم از بروز رفتارهای شخصی و فشارهای ناشی از آن جلوگیری کنیم، چرا که همه باید خود را ملزم به قانون بدانند و کسی خود را فراتر از قانون نبیند.
آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین اظهاراتش در سال جدید به مسائلی مانند تحقق شعار همدلی دولت و ملت‌، شیوه برخورد وزارت ارشاد با عوامل خودسر‌، وضعیت بیمه هنرمندان و خبرنگاران ،‌ فاجعه فرودگاه جده و تاثیر آن در سفرهای حج‌، افزایش قیمت بلیت سینماها و تاثیر آن در افت مخاطبان و روال ممیزی در وزارت ارشاد و ... سخن گفت.

به گزارش ایسنا‌، حسین نوش آبادی در آغاز این نشست که امروز 18 فروردین ماه در وزارت ارشاد برگزار شد‌، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحقق این شعار تاکید کرد و افزود:رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تبیین شعار امسال خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد در همین زمینه تلاش می‌کند، ارتباطش را گسترده‌تر و پاسخگویی‌اش را جدی‌تر کند، چرا که ارائه گزارش عملکرد دولت به افکار عمومی باعث افزایش امید در میان مردم خواهد شد.

وی در ادامه گزارش مکتوبی از عملکرد وزارت ارشاد در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری در سال 93 ارائه کرد.

سایت‌های شب‌نامه‌نویس محروم از یارانه


نوش آبادی در بخشی از این گزارش تاکید کرد: یارانه‌ی مطبوعات به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم تعلق گرفته است اما این یارانه به رسانه‌هایی تعلق گرفته که ماده 18 قانون مطبوعات را رعایت کرده‌اند، بنابراین سایت‌های شب‌نامه نویس که الزامات قانونی را رعایت نمی‌کنند و شفاف نیستند‌، از دریافت یارانه محروم هستند.

او همچنین از معافیت مالیاتی کتاب‌فروشی‌ها به عنوان یکی ازاقدامات مهم وزارت ارشاد در سال گذشته خبر داد و افزود: هفته آخر اسفند ماه تفاهم‌نامه‌ای میان ارشاد و سازمان مالیاتی منعقد شد که به موجب آن کلیه کتاب‌فروشی‌ها از پرداخت مالیات معاف شدند.

بنا بر این گزارش،حسین نوش آبادی در ادامه این نشست به پرسش‌های خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

بی‌دلیل مانعی برای فعالیت‌های هنری قانونی نباشیم

او در پاسخ به پرسشی درباره تدبیر وزارت ارشاد برای مقابله با گروه‌های فشار که جلوی فعالیت‌های هنری قانونی را می‌گیرند، توضیح داد: توجه به محصولات فرهنگی داخلی مهم‌ترین عامل ارتقاء فرهنگی جامعه است، بنابراین باید میدان را برای خلق آثاری که در محدوده فرهنگی و قانونی ماست باز بگذاریم و بی‌دلیل مانعی برای فعالیت‌های هنری قانونی نباشیم.

نوش‌آبادی تاکید کرد: می‌کوشیم از بروز رفتارهای شخصی و فشارهای ناشی از آن جلوگیری کنیم، چرا که همه باید خود را ملزم به قانون بدانند و کسی خود را فراتر از قانون نبیند.

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: وقتی برنامه‌ای قانونی است نباید عده‌ای خودسرانه و با رفتار خشن مانع انجام آن شوند و این یکی از کارهای مهم ما و یکی از برنامه‌های ما در سال 94 جلوگیری از فشارهایی است که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین