کد خبر: ۲۹۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
مدیر پیشین مرکز اطلاعات گسترش سلاح های هسته ای اروپا:

تلاش برای تضعیف تفاهم هسته ای به وجهه آمریکا ضربه می زند

مدیر پیشین مرکز اطلاعات گسترش سلاح های هسته ای اروپا با اشاره به تفاهم هسته ای(بیانیه سوییس) میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک، تصریح کرد: تلاش جمهوری خواهان برای بی اعتبار کردن تفاهم هسته ای، به وجهه آمریکا در عرصه بین الملل ضربه وارد خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، دکتر «دیوید لوری» مدیر پیشین مرکز اطلاعات گسترش سلاح های هسته ای اروپا در مطلبی که امروز(سه شنبه) در نشریه تایمز منتشر شد، با اشاره به اینکه تفاهم هسته ای با ایران در مذاکراتی چندجانبه و با حضور اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل بدست آمده است، نسبت به هرگونه اقدامی از سوی جمهوری خواهان برای تضعیف این تفاهم هشدار داد.

وی در این مطلب که واکنشی به مقاله اخیر روزنامه تایمز بود، تصریح کرد: هر رییس جمهور آمریکا که بخواهد به صورت یکجانبه توافق(نهایی) هسته ای با ایران را تضیعف کند، در حقیقت سیاست آمریکا در سطح بین الملل را تضعیف کرده که در آن صورت واشنگتن را در معرض بی اعتمادی قرار خواهد داد.

لوری ادامه داد: قطعا جمهوری خواهان می دانند که توافق هسته ای با ایران بیش از یک مقدار ارزش دارد اما تلاش می کنند که با ادبیات سیاسی برای خودشان حامیان کوتاه مدت داخلی پیش از انتخابات جلب کنند.

روزنامه تایمز در مقاله ای به قلم دیوید تایلور نوشته بود: در ایران دو اصطلاح «بستگی دارد» و «نمی دانم» در فضای سیاسی ایران کاربرد فراوانی دارد اما تنها مساله ای که با اطمینان می توان در مورد آن صحبت کرد این است که اگر جمهوری خواهان در آمریکا به قدرت برسند ممکن است توافق هسته ای با ایران را به رسمیت نشناسند؛ ضمن اینکه بعید است هیچکدام از هشت نامزد انتخاباتی حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، پای این توافق هسته ای موافق بایستند.

بیانیه مطبوعاتی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پنجشنبه شب گذشته به وسیله محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس خوانده شد که طبق آن به تمامی تحریم های ایران پایان داده خواهد شد.

در زمان اعلام این بیانیه، علاوه بر ظریف و موگرینی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده چین نیز حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین