کد خبر: ۲۹۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی محیط زیست در گفتگو با آفتاب:

تحریم ها محیط زیست را نابود کرد

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به اشتباهات چشمگیر دولت گذشته در حوزه محیط زیست اشاره کرده وگفت: متاسفانه در دوران گذشته اشتباهات فاحشی در مدیریت محیط زیست کشور انجام شد. فعالیت های اشتباه در مقابل توسعه پایدار کشور قد علم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- محمد درویش فعال محیط زیست و عضو هيات علمي موسسه تحقيقات جنگلها و مراتع کشور و  مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست روند بهبود آسیب های محیط زیست را در دولت یازدهم امیدوار کننده دانست. این فعال محیط زیست  به برخی اقدامات مثبت دولت یازدهم در حوزه محیط زیست اشاره کرده و گفت: «رشد تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست، تشکیل مدارس محیط زیست، احیای تالاب های گندمان، کانی برازان و كميجان و همچنین  بازیافت زباله ها  بخشی از اقدامات مثبت و امیدوارکننده دولت یازدهم در حوزه محیط زیست بوده است که امیدوارم دغدغه بهبود محیط زیست که اخیرا مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند، ادامه پیدا کند.»

این فعال محیط زیست درباره اثر تحریم ها بر حوزه محیط زیست به خبرنگار آفتاب گفت: «تحریم ها اثر جدی بر روی محیط زیست کشور گذاشته است. تحریم ها بر رویش جنگل ها تاثیرات منفی شده. تحریم ها سبب فقیرتر شدن جوامع محلی شده است زیرا فقیرترشدن جوامع محلی باعث بهره برداری از طبیعت باشد. همین مسائل باعث شده به عنوان مثال بخاری های نفتی در برخی شهرستان ها به بخاری های زغالی تبدیل گردد و به محیط زیست آسیب بزند. کشتار حیات وحش برای تامین غذا در جوامع محلی و حفرچاه های غیرمجاز برای تامین منابع کشاورزی بخشی از آسیب هایی است که به واسطه تحریم دامنگیر محیط زیست کشور شد.»

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به اشتباهات چشمگیر دولت گذشته در حوزه محیط زیست اشاره کرده وگفت: «متاسفانه در دوران گذشته اشتباهات فاحشی در مدیریت محیط زیست کشور انجام شد. فعالیت های اشتباه در مقابل توسعه پایدار کشور قد علم کرد. ساختن سد ملاصدرا و سیوند بدون حق آبه محیط زیست تالاب های مجاور باعث خشک شدن آنان شد. چاه های غیرمجاز دریاچه پریشان را خشکاند و سدهای غیر مجاز دریاچه ارومیه را نابودکرد. تاکید دولت بر بنزین پتروشیمی هوای سالم را از بین برد این ها و بسیاری دیگر بخش از اشتباهات در هشت سال گذشته است.»

عضو هيات علمي موسسه تحقيقات جنگلها و مراتع کشور در پایان درباره راهکارهای رفع این بحران ها گفت: «باید با ترویج اکوتوریسم و گردشگری در طبیعت در راه توسعه پایدار گام برداریم. ورود گردشگران طبیعت به حفظ اکوسیستم و تقویت آن کمک خواهد کرد که امیداوارم با رفع تحریم ها این اتفاق های مثبت در حوزه محیط زیست رخ دهد.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین