کد خبر: ۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۴

اختلاف نظرهای بين المللی در روز جهانی ايدز

آفتاب‌‌نیوز :

سوازيلند، که دارای بزرگترين نرخ آلودگی به اچ آی وی در جهان است، برنامه های روز ايدز را لغو کرده و وزير بهداشت آفريقای جنوبی نيز نسبت به فايده داروهای ضدويروسی ابراز ترديد کرده است.

همزمان جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا، قول اعطای مبالغ تازه ای برای مبارزه با ايدز را داده و خواستار اقدام قاطعانه عليه اين بيماری شده است. اتحاديه اروپا نيز بر نياز به تدابير موثر برای جلوگيری از آن تاکيد کرد.

به گفته سازمان ملل بيش از 40 ميليون نفر در جهان به اچ آی وی آلوده يا به ايدز مبتلا هستند.

آقای بوش گفت که منابع بيشتری برای کمک به بيماران در اختيار سازمان های مذهبی قرار داده خواهد شد.

وی که در واشنگتن سخن می گفت از تلاش های خدمه سازمان های بهداشتی در سراسر جهان به خصوص در کشورهای جنوب آفريقا که متحمل سخت ترين ضربه از اچ آی وی/ايدز شده اند قدردانی کرد.

آمريکا در زمينه مبارزه با ايدز متعهد به سياستی است متکی بر اين سه اصل: پرهيز (از روابط جنسی)، وفاداری (به همسر) و استفاده از کاندوم در صورت ضرورت.

در مقابل اتحاديه اروپا که نسبت به ميزان تاثير تشويق مردم به خودداری از روابط جنسی، ترديد بيشتری نشان می دهد از آنچه ظهور مجدد پيام های ناقص و بی تاثير در مورد جلوگيری از ايدز خواند ابراز نگرانی کرد.

هيلاری بن، وزير توسعه بين المللی بريتانيا، گفت که همزمان با تشويق مردم به پرهيز از آميزش بايد نسبت به دسترسی کافی به اطلاعات مربوط به روابط جنسی و توليد مثل اطمينان حاصل کرد.

بريتانيا قول داده است 47 ميليون دلار ديگر به برنامه های پيشگيری از ايدز کمک کند.

منموهان سينگ، نخست وزير هند، در تلاشی برای افزايش آگاهی عمومی مردم اين کشور را تشويق کرده است محذورات اجتماعی را کنار گذاشته و بحث و گفتگو درباره آميزش جنسی را آغاز کنند.

\\\'داروهای سنتی را ترجيح می دهم\\\'

خبرنگاران می گويند اقدام مقام های سوازيلند و آفريقای جنوبی ضربه ای برای فعالان که سعی دارند به ارتقای سطح آموزش و آگاهی مردم درباره ايدز کمک کنند به حساب می آيد.

خانم مانتو تشابالالا-مسيمانگ، وزير بهداشت آفريقای جنوبی، که در گذشته همواره نسبت به مفيد بودن داروهای ضدويروسی ترديد نشان داده، روز پنجشنبه بار ديگر از تاييد اين داروها خودداری کرد.

وی در مصاحبه ای گفت که داروهای ضدويروسی هيچ درمانی ارائه نمی کنند و افزود اگر شخصا آلوده شد ترجيح می دهد از مکمل های غذايی يا داروهای سنتی استفاده کند.

در سوازيلند، سخنرانی نخست وزير به مناسبت روز ايدز با ذکر تلاقی با يک جشن سنتی، لغو شد.

در حدود 38 درصد از بزرگسالان در اين کشور آلوده به ويروس اچ آی وی هستند و نرخ آلودگی در ميان زنانی که نزديک به 30 سال دارند به 56 درصد می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین