کد خبر: ۲۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۵

گزارش کامل دومین روز سفر رئيس جمهور به استان ايلام

آفتاب‌‌نیوز : احمدي نژاد: با سفر دولت به هر استان چشم‌‏انداز چهارساله آن استان تصويب مي‌شود 

رئيس جمهور در ادامه سفر به استان ايلام علاوه بر حضور در جمع منتخبان استان، در جمع مردم پرشور شهرهاي دهلران، آبدانان، دره‌شهر و مهران حضور يافته و با تاكيد بر اينكه از اين پس بودجه استانها بر اساس ميزان محروميت‌ها تقسيم مي‌شود، گفت: دولت قصد دارد با سفر به هر استان برنامه چشم‌‏انداز چهارساله آن استان را تصويب كند. 


استقبال كم نظير مردم و ديدارها و سخنان رئيس جمهوري به شرح ذيل است.

احمدي‌نژاد: برخي در داخل كشور همنوا با دشمنان در حال تضعيف دولت هستند

رئيس جمهوري در جمع منتخبان استان ايلام تاكيد كرد: برخي در داخل كشور همنوا با دشمنان در حال تضعيف دولت هستند.
محمود احمدي‌نژاد چهارشنبه شب در جمع منتخبان استان ايلام و در سالن اجتماعات اداره كل آموزش فني حرفه‌اي اين استان اظهار داشت: نسبت دولت به ملت اين است كه ما خادم ملت ايران هستيم و به آن افتخار مي‌كنيم و اين دولت عزت، خدمت‌گذاري و جارو كشي ملت ايران را با بالاترين مقام‌ها عوض نمي‌كند. 

احمدي‌نژاد مردم را معلم و دست‌آموز دولت برشمرد و تصريح كرد: اگر بخواهيم شجاعت و فداكاري را تجربه كنيم بايد از مردم ايلام سرمشق بگيريم چنانكه صفا، اخلاص، نهضت و علم را نيز از شما آموخته‌ايم. 

وي با بيان اينكه دولت بدون حمايت ملت مفهومي ندارد، گفت: دولت با حمايت مردم و خدمت به آنان مفهوم پيدا مي‌كند.
رئيس جمهوري با اشاره به استعدادهاي موجود در استان ايلام افزود: اين سرزمين مورد لطف و عنايت خداوند است و ايمان به عشق به اهل بيت و ولايت مداري شما مشام را مي‌نوازد همچنين اين افتخار منحصر به استان ايلام است كه نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس بلكه در طول تاريخ، مرزباني امين و صبور براي ايران بوده است. 

احمدي نژاد سياست دولت را حركت مردم اين استان به سمت سازندگي عنوان كرد و يادآور شد: دولت بايد با هموار كردن مسير رفع مشكلات و نشان دادن راه‌ها، از اين حركت حمايت كند.
وي افزود: مردم ايلام هنر شجاع زيستن، انقلابي و عاشق اهل بيت بودن را به بهترين وجه به منصه ظهور خواهند گذاشت و بي‌شك اين استان يكي از گنجينه‌هاي ايران اسلامي است. 

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي، انقلابي بي‌ريشه و محدود به آرمان‌هاي مادي نيست و جنس آن نيز از نوع مادي گري و طغيان‌ها براي كسب قدرت و ثروت، طغيان قشري عليه قشر ديگر و يا جابه جايي قدرت‌ها نيست. 

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي گامي بلند در ادامه نهضت و در مسير حركت تكامل بشر و انبياست و جاودانگي آن نيز به دليل همين پيوند است. 

رئيس جمهوري، انقلاب اسلامي را برخواسته از بروز احساسات و هيجانات ندانست و گفت: ملت ايران نزديك هزار و 400 سال تحقق اين انقلاب را دنبال و هر زمان فرصت يافته حكومت علوي برپا كرده است. 

وي از مردم ايران به عنوان ملتي هوشمند و پر از استعداد ياد كرد و ادامه داد: براي ساخت جامعه‌اي نمونه نيازمند انسان‌هايي ساخته شده هستم چرا كه پول، گاز ، نفت ، جنگل و از اين قبيل موارد جامعه را نمي‌سازد بلكه انسان‌هايي مومن، مصمم و توانمند ياراي ساختن جامعه الگو را دارند. 

احمدي نژاد اقشار مختلف كشور را براي ساخت انسان‌هاي كامل به همكاري فراخواند و افزود: دانشگاه، جامعه بانوان، مدرسه، خانه صنعت، هنرمندان و ساير اقشار بايد در پي ساختن انسان‌هاي والاتر و تواناتر تلاش كنند. 

وي عدالت را اساسي‌ترين ركن حاكميت اسلام عنوان كرد واظهار داشت: حاكميت اسلامي بدون عدالت مفهومي پيدا نمي‌كند چرا كه عدالت به حاكميت اسلامي روح داده و آن را زنده نگه مي‌دارد. 

رئيس جمهوري با بيان اينكه امروز خدمتگزاران ملت پرچم عدالت را برداشته و در حد توان براي تحقق آن تلاش مي‌كنند تصريح كرد: اجراي  عدالت، مشكل ترين مرحله برپايي حكومت علوي است. 

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه كسي كه در مقابل عدالت خاضع نباشد چگونه مي‌تواند عدالت را اجرا كند، اظهار داشت اجراي عدالت بايد از خود فرد، اقوام و از نزديك‌ترين دوستان و خانواده‌ها و هم حزبي‌ها شروع شود. 

وي همچنين پذيرش، تحمل و اجراي عدالت را از اصلي‌ترين عوامل برپايي حكومت الهي دانست و افزود: پذيرش اين عوامل براي برخي‌ها سخت است چنانكه كساني هستند كه بيش از 20 سال همرزم و هم سنگر و هم شعار بودند ولي وقتي بحث عدالت پيش مي‌آيد راهشان را جدا مي‌كنند. 

رئيس جمهوري اجراي عدالت را ملزم به نهادينه شدن آن در فرهنگ و جزو مطالبات عمومي دانست و ادامه داد، عدالت نيازمند كارهاي بسيار زيادي است ولي روي اين اصلي‌‌ترين ركن برپايي اسلام كم كار كرده‌ايم و خيلي از دانشمندان به مباحث نظري كلان توجه دارند. 

احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم عملياتي كردن اين موارد تصريح كرد، امروز هنرمندان، دانشمندان ، مديران، و مسئولان بايد در خصوص عدالت كار وتلاش كنند تا بتوانيم به اهداف و خواسته‌هاي خود دست پيدا كنيم. 

وي با بيان اينكه هر شعاري غير از خداپرستي و عدالت ما را به بي‌راه مي‌رساند اظهار داشت: آنچه مردم را به آرامش و امنيت سوق مي‌دهد، عبادت خداوند، تبعيت از پيامبر و ائمه اطهار و اجراي عدالت است كه اين امر نيز بايد جزء مطالبات عمومي مردم قرار گيرد و در غير اين صورت كساني كه از اجراي عدالت آسيب ديده‌اند با هزاران ترفند و فريب در جهت تغيير مسيرعدالت و يا در مقابل آن قرار مي‌گيرند. 

رئيس جمهوري ادامه داد: كساني كه دستشان از بيت‌المال قطع شده است وقتي كه دشمنان عليه دولت ما جوسازي مي‌كردند به جاي اينكه از آنان انتقاد كنند انتقادات خود را متوجه داخل كشور كردند. 

احمدي‌نژاد با اشاره بخشي از سخنان خود در سازمان ملل متحد بيان داشت: ما حرف دل مردم آزاديخواه را زديم ولي اين افراد به جاي حمايت از دولت، جمهوري اسلامي و نهادهاي منتخب مردم، گفتند تند حرف زده است، بحران ايجاد مي‌شود و در پرونده هسته‌اي براي ما مشكل پيدا مي‌شود. 

وي افزود: افرادي كه دستشان از بيت‌المال كوتاه شده به جاي برخورد قاطع با دشمنان گفته‌اند دولت سياست خارجي بلد نيست و كشور را به سمت جنگ مي‌برد، شاخص بورس پايين مي‌آيد و مسايل ديگر از اين قبيل را عنوان كردند. 

رئيس شوراي عالي و امنيت ملي خاطرنشان كرد: اين دولت به غربي‌ها پيغام داد كه به هيچ عنوان در حق خود براي دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي عقب نمي‌نشينيم كه پس از اين موضع محكم، آنان عقب نشيني كردند ولي اين افراد حالا كه راي به نفع ملت ايران شده حاضر نيستند بگويند رفتار مناسب دولت باعث اين امر شده است و ادعا مي‌كنند كه عقب‌نشيني غربي‌ها مشكوك است و معلوم است كه ساخت و پاخت شده است. 

احمدي‌نژاد افزود: در پاسخ مي گويم البته ساخت و پاخت شده است، ساخت اين است كه در حق خود پافشاري كرده‌ايم و پاخت اين است كه آنان از مواضع خود عقب‌نشيني كرده‌اند. 

وي ادامه داد: زماني كه بورس در دست اين افراد بود ناجوانمردانه بازار بورس را شكسته و شاخص بورس را پائين آورده‌اند و گفتند دولت از عهده بورس بر نمي‌آيد ولي از روزي كه مسووليت بورس به جواني كوشا سپرده شده وضعيت بورس رو به بهبود است و مي‌توانيم بگوييم شاخصه‌هاي كلان اقتصادي نيز افزايش يافته است. 

رئيس جمهوري دليل اين امر را جلوگيري از صرف هزينه‌هاي نامتعارف عنوان و تاكيد كرد: در اين دولت ديگر اتفاق نخواهد افتاد كه برخي رابطه‌هاي بانكي و يا كساني كه خود را مالك كشور مي‌دانند به بهانه احداث گاوداري 10 ميليارد وام بگيرند ولي آجر روي آجر نگذارند. 

احمدي‌نژاد افزود: بايد جامعه به گونه‌اي شود كه هر جا بي‌عدالتي ديديم فرياد بزنيم اگر كسي نيز انتقاد كند دولت ناراحت نشده بلكه خوشحال نيز بشود. 

وي همچنين به اظهارات خود عليه رژيم صهيونيستي تصريح كرد: در آن جلسه تنها كلام امام(ره) عنوان شد، ما خواستار برگزاري رفراندوم براي تعيين سرنوشت مردم فلسطين به دست خودشان شده‌ايم. 

احمدي‌نژاد افزود: بعد از آن عده‌اي مدعي شده و فرياد زدند در حاليكه ملت ما همين حرفها را سال‌هاي زيادي است فرياد مي‌زند ولي چرا آنان براشفته‌اند و به جاي اينكه به آنان پرخاشگري كنند تفنگ‌ها را به سوي فرزندان شما نشانه رفته‌اند.
رئيس جمهوري ادامه داد: در جاهاي ديگر نيز برخي گفتند چرا نيروهاي انقلاب را عقب مي‌زنيد كه در پاسخ گفتيم ما فكر مي كنيم ميليون‌ها ميليون نيروي انقلابي در كشور داريم و اگر نيروهاي انقلاب همين چند نفر همراه آنان هستند از اين انقلاب چه مي‌ماند. 

احمدي‌نژاد اظهار داشت: آنان مسئوليت‌ها را قبضه كرده، فاميل و دوستان خود را با سلسله مراتب همراه خود دارند و خود را مالك كشور مي‌دانند اما اگر كنار بروند خواهند ديد كه مردم چگونه كشور را اداره مي‌كنند. 

وي با بيان اينكه در كشور ما صدها هيات دولت ناشناخته وجود دارد تاكيد كرد: ترديد ندارم نيروهاي انقلابي‌تر در راه هستند و سرعت نيل به اهداف را دو چندان خواهند كرد. 

وي همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به مشكلات استان ايلام و برگزاري جلسه هيات دولت در شهر ايلام اظهار داشت: برنامه‌ها و مسائل مختلف اين استان بررسي شده و هر چه سريعتر اجرايي شود. 

رئيس جمهوري با اشاره به خردگيري‌هاي برخي به دولت براي برگزاري جلسات هيات دولت در استان‌ها خاطر نشان كرد: تصميم‌گيري در اتاق هاي بسته، تصميم‌گيري‌هاي خامي است و در همان جا مسكوت باقي خواهند ماند. 

احمدي نژاد تاكيد كرد براي رفع مشكلات كابينه بايد از نزديك به شهرها و روستاهاي محروم رفته تا مشاهده كند چگونه در يك روستا خانواده‌اي با كمتر از 200 هزار تومان در سال زندگي مي‌كند بنابراين دولت بايد در كنار مردم بوده و مستقيماً مشكلات را بررسي كند و البته اين امر موجب انگيزه براي دولت نيز خواهد بود. 

احمدي‌نژاد همچنين در پايان با بيان اينكه يك هفته در ميان به استان‌ها سفر مي كنيم، گفت با اين وجود بر اين اساس بايد در طول چهار سال سه بار از هر استان ديدار كنيم و بدانيد نيز تعطيلي ندارد و دائما مشغول كار است پس دست به دست هم دهيم تا اهداف والاي اين نظام مقدس را محقق كنيم. 

بنا بر اين گزارش، قبل از سخنراني رئيس جمهوري، علي‌محمد محمدي مدير مسئول هفته‌نامه نداي ايلام و از فعالان مطبوعاتي اين استان،، فردين فتاحي نماينده ورزشكاران، فريده الياسپور نماينده بانوان، شيما بلهنر نماينده دانش‌آموزان، جعفر جهاني نماينده بازاريان، جواد نوري نماينده هياتهاي مذهبي و منصور‌زاده مدير اجرايي خانه صنعت و معدن ايلام و نماينده صنعت‌گران به بيان مشكلات صنفي خود پرداختند.

احمدي نژاد در جمع مردم دهلران: بي‌عدالتي را چنان فرياد كنيد كه صداي شما به گوش من برسد

رئيس جمهوري خطاب به مردم شهر دهلران گفت: همواره بر مسئولان و دستگاه‌هاي دولتي نظارت كنيد و انحراف از مسير عدالت را چنان فرياد كنيد كه صداي شما به گوش من به عنوان كوچك‌ترين خدمتگذار شما برسد. 

محمود احمدي نژاد صبح پنج‌شنبه در ادامه سفر خود به ايلام با حضور در ورزشگاه شهر دهلران در جمع مردم اين شهر گفت: ملت ايران مفتخر است كه در اين گوشه سرزمين ايران مردمي زندگي مي‌كنند كه چون نخل سرافراز و چون سرو، مومن و سربلند و چون دريا، خروشان و زلال از مرزهاي عزت و شرف ايران دفاع مي‌كنند و در مقاومت و سختكوشي و وحدت و برادري الگوي ملت ايران هستند. 

احمدي نژاد با ابراز خرسندي از حضور در ميان مردم دهلران خاطر نشان كرد: اگر امروز شهدا را ياد مي‌كنيم و فتح‌المبين و بيت‌المقدس را افتخار ابدي ايران مي‌دانيم، براي اين است كه ملت ايران ماموريت برقراري جامعه‌اي مقتدر، اسلامي و نمونه را دارد. 

وي مردم ايران را مومن، مسلمان و انقلابي دانست و از آن به عنوان خانواده‌اي بزرگ ياد كرد. 

رئيس جمهوري با تاكيد بر مهرورزي و عدالت در شعارهاي خود بيان داشت: وقتي مهرورزي آمد دست‌ها به هم گره خورده، دلها به هم نزديك شده، نيروها هماهنگ و بازده كارها صد برابر مي‌شود. بنابراين در اين سرزمين جز خير و نيكي چيزي ديده نمي‌شود. 

وي عشق‌ورزي و مهروزي با همه ملت را از پيام‌هاي دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: اگر بخواهيم ايران را بسازيم اين امر فقط بر پايه اجراي عدالت محقق خواهد شد چرا كه عدالت روح انقلاب اسلامي و ركن حكومت اسلامي و تنها راه رسيدن به قله‌هاي ترقي است. 

رئيس جمهوري با تاكيد بر توزيع عادلانه امكانات در سراسر مناطق كشور گفت: اگر امكاناتي در مناطق هست بايد ابتدا همان منطقه از آن امكان بهره‌مند شوند و پس از آن نوبت به مناطق ديگر برسد. 

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دولت مصمم به اجراي عدالت است اما در راه برپايي عدالت با موانع، سهم‌خواهي و خودخواهي مواجه است. 

وي همچنين اجراي عدالت را از سخت‌ترين و پيچيده‌ترين مراحل برپايي حاكميت اسلامي دانست و تصريح كرد: چه بسا دوستان، همرزمان و همسنگران قديمي در برابر اجراي عدالت مقاومت كنند و شايد نياز باشد با برادر و دوست سي ساله و نزديكان برخورد شود. 

رئيس جمهوري با بيان اينكه عدالت جز با مطالبه و فرياد مردم عملي نمي‌شود، گفت: هر جا بي‌عدالتي ديديد در صدد مطالبات خود برآييد و همواره بر كار مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي نظارت كنيد و هر جايي كه عدالت از مسير خود منحرف شد آن را فرياد بزنيد به گونه‌اي كه فريادتان به گوش بنده به عنوان كوچك‌ترين خدمتگذارتان برسد. 

احمدي نژاد با اشاره به تشكيل جلسه هيات دولت در استان‌ها اظهار داشت: مسوولان بايد از نزديك مشكلات را بررسي و با مردم محروم گفت‌وگو كنند. 

وي ادامه داد: اميدوارم اخباري كه از جلسات دولت به گوش شما مي‌رسد اخباري شادي‌بخش، نشاط آفرين و رفع كننده مشكلات شما باشد. 

رئيس جمهوري همچنين به تداوم سفرهاي هيات دولت در چهار سال مسئوليت خود اشاره و اظهار اميدواري كرد: مسئولين و نمايندگان مشكلات را همواره پيگيري كرده تا در سفرهاي آتي به استان‌ها بسياري از محروميت‌هاي گذشته مشاهده نشود.
احمدي نژاد از جوانان به عنوان اميدهاي آينده كشور نام برد و خطاب به آنان گفت: كشور بايد با اراده استوار شما ساخته شود و دولت نيز با تشكيل تعاوني‌ها، شركت‌ها و گروه‌هاي كاري به شما كمك مي‌كند تا شهر و سرزمين خود را آباد كنيد. 

وي افزود: جوانان دهلران نيز در ساخت اين منطقه كوشا باشند چرا كه مطمئنم در راه دفاع، پيشرفت و عدالت از جوانان ساير مناطق پيشي خواهند گرفت و به زودي دهلران به شهرستاني نمونه و پر افتخار در كنار مرزها تبديل خواهد شد. 

رئيس شوراي ‌عالي امنيت ملي دانش و فناوري هسته‌اي را قله علم و توسعه جهاني عنوان كرد و گفت: دسترسي به اين فناوري كشوري پيشرفته و مقتدر مي‌سازد كه مي‌تواند همه عرصه‌هاي فناوري را فتح كند. 

احمدي نژاد ايران را جز 10 كشور پيشرفته صاحب فناوري هسته‌اي در جهان دانست و خاطر نشان كرد: بدخواهان و نظام استكباري كه روزي براي سد كردن مسير پيشرفت جوانان ما جنگ خشن را به راه انداختند فكر مي‌كنند مي‌توانند با تبليغات دروغ، توطئه و نفوذ خود در برخي سازمان‌هاي جهاني مانع از دسترسي ما به تمامي ابعاد انرژي هسته‌اي شوند. 

وي فناوري هسته‌اي را در پيشرفت امور درماني، بهداشت، كشاورزي و صنعت بسيار مثمرثمر دانست و گفت: يك ميليون و 600 هزار بشكه نفت در داخل مصرف مي‌شود كه اگر فناوري هسته‌اي را جايگزين آن كنيم، مبالغ بسياري قابل صرفه‌جويي است كه مي‌تواند راهگشاي بسياري از مسائل براي ساخت كشور شود. 

رئيس شوراي‌عالي امنيت ملي تصريح كرد: كساني كه در خواب روياي شيرين عليه ما مي‌بينند، نگاه كنند كه اينجا دهلران؛ ديار مردان و زنان سختكوش و فداكار است. 

احمدي نژاد ادامه داد: جوانان نسل سوم پرشورتر، مصمم‌تر و انقلابي‌تر از جوانان دوران جنگ تحميلي آماده پيشرفت، ترقي و دفاع از مرزهاي دانش و پيشرفت ايران هستند. 

وي همچنين اظهار داشت: جوانان و ملت ايران با همت خود قله‌هاي ترقي در سرتاسر جهان را فتح خواهند كرد و نام ايران را بر بام جهان برافراشته مي‌كنند. 

قبل از سخنان رئيس جمهور زماني گندماني امام جمعه، عادل آذر نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار دهلران به بيان مشكلات و مطالبات مردم منطقه پرداختند.


احمدي نژاد در سفر به آبدانان: بخشي از درآمد نفتي هر استان به همان استان اختصاص مي‌يابد

رئيس جمهوري گفت: دولت در حال تنظيم لايحه‌اي براي ارائه به مجلس است كه طبق آن بخشي از درآمد نفتي هر استان به خود آن استان اختصاص مي‌يابد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس از ايلام، محمود احمدي‌‏نژاد صبح پنج شنبه در ادامه سفر خود به استان ايلام با حضور در بين مردم شهر آبدانان از ارائه لايحه‌‏اي به مجلس در آينده نزديك براي اختصاص بخشي از درآمد نفتي هر استان براي خود آن استان خبر داد و گفت: اختصاص بخشي از درآمد نفتي هر استان ميان مردم آن باعث خواهد شد تا جوانان آن استان براي آباداني آن منطقه تلاش كنند. 

احمدي نژاد افزود: امروز ملت ما در يك مقطع حساس تاريخي قرار گرفته است و رسالت و مسووليتي تاريخي به عهده دارد كه بنابر آن موظف است اين كشور را به جامعه‌اي نمونه، پيشرفته و مقتدر تبديل كند تا براي تمام كشورهاي جهان الگو شود. 

وي اظهار داشت: تمام امكانات و نيازمندي‌‏ها براي تحقق اين ماموريت وجود دارد و ايران سرشار از استعدادهاي مختلف مي‌باشد و منابع نفت، گاز، جنگل‌‏ها و سرزمين‌‏هاي زيبا، ملتي فرهيخته، با فرهنگ، شجاع و انقلابي براي تحقق اين هدف در اختيار ماست.
 
رئيس جمهوري با بيان اينكه خداوند بر ملت ما منت گذاشته و جوانان پاك، مومن، عدالتخواه، شجاع و انقلابي نصيب ما كرده است، تصريح كرد: ما بايد با اتكاء به توانمندي‌‏هاي جوانان و با بهره‌‏گيري از منابع سرشار كشورمان دست در دست هم با يك مجاهدت ملي و در يك دوران پرتلاش ايران عزيز را بسازيم. 

احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: براي تحقق هدفمان بايد به اصل مهرورزي توجه كنيم چرا كه ما يك ملت و از يك ريشه هستيم و سرنوشت ما به هم گره‌‏خورده و عزيزترين ملت عالم هستيم. تك تك ايرانيان بايد به هموطنان خود عشق ورزيده و در شادي‌‏ها و غم‌‏هاي يكديگر شريك باشند. 

وي با قدرداني از تلاش‌‏هاي مرزنشينان براي پاسداري از مرزهاي ميهن و مرزهاي فرهنگي كشورمان خاطرنشان كرد: مردم اين ديار با تقديم جوانان خود و با ايثار و شجاعت در طول 8 سال دفاع مقدس از مرزهاي اين كشور دفاع كردند. 

رئيس جمهوري كمك‌‏هاي مردم ايران به مردم زلزله‌زده شهر بم را دليل خوبي بر اثبات مهرورزي ملت ايران دانست و گفت: امروز در حالي كه اگر همسايه‌‏اي از دنيا برود همسايه ديگر باخبر نمي‌‏شود ملت ايران پس از واقعه زلزله بم لحظه به لحظه اخبار آن را پيگيري مي‌‏كردند و زماني كه زلزله بم اتفاق افتاد و به گوش شما مردم رسيد همين مردم شهر آبدانان بسيج شده و آن چه داشتند در طبق اخلاص نهاده و براي مردم بم فرستادند. 

احمدي نژاد محور اصلي حاكميت اسلامي را بر پايه عدالت دانست و بيان داشت: عدالت يعني اينكه تمام امكانات كشور به طور عادلانه در تمام مناطق توزيع شده و تمام استعدادها فرصت بروز و ظهور و رشد و شكوفايي داشته باشند. 

وي با بيان اينكه براي تحقق عدالت قصد داريم بودجه كشور را متناسب با استعدادها و محروميت‌هاي هر منطقه تقسيم كنيم. تاكيد كرد: دولت متعلق به تمام ايران است و همه مردم ايران بايد به يك ميزان از آن بهره‌مند شوند به همين جهت دولت قصد دارد با سفر به هر استان برنامه چشم‌‏انداز چهارساله آن استان را تصويب كند. 

رئيس‌‏جمهوري اجراي عدالت بدون حضور مردم را ناممكن دانست و اضافه كرد: كساني كه از اجراي عدالت آسيب مي‌‏بينند مانع تحقق آن مي‌‏شوند اما عدالت بدون حضور مردم برپا نخواهد شد و هدف ما از برپايي عدالت در تمام عرصه‌‏هاست. 

احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر اينكه مردم بايد بر تمام مسئولان نظارت كرده و هر كجا بي‌‏عدالتي ديدند آن را فرياد بزنند، گفت: مطمئن باشيد دولت برآمده از خواست شما همواره در كنار شما و حامي شما خواهد بود. 

وي افزود: بايد دست به دست هم كشور ايران را بسازيم و در اين مسير دولت نيز راه را باز مي‌‏كند و موانع را برمي‌‏دارد و از شما با در اختيار دادن امكانات مالي و بانكي حمايت خواهد كرد اما بدانيد آن كسي كه ايران را خواهد ساخت اراده و افكار بلند جوانان است. 

رئيس جمهوري با بيان اينكه ما منابع بانكي و سود بانكي را سهميه‌‏بندي كرده و در اختيار تمام اقشار از صنعتگران و كشاورزان قرار خواهيم داد اظهار داشت: در جلسه هيات دولت در استان خراسان جنوبي نيز تصويب كرديم تا به كشاورزاني كه از وام‌‏هاي بانكي استفاده كرده‌ و نتوانستند بدهي خود را بدهند فرصتي داده شود تا اين پول را بازگردانند. 

احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: ان‌‏شاء الله در جلسه هيات دولت در ايلام نيز مشكلات اين استان مورد بررسي قرار خواهد گرفت و شما اخبار اميدواركننده‌‏اي را خواهيد شنيد. 

وي همچنين در بخشي از سخنان خود با تاكيد بر اينكه برخورداري و استفاده از فناوري هسته‌‏اي حق مسلم كشور ايران است، تاكيد كرد: جوانان مومن و انقلابي ما و همان ميراث‌‏داران فرهنگ دفاع مقدس با اتكاء به خود و توكل به خدا به اين فناوري دست پيدا كرده‌اند و اين همان چيزي است كه دشمنان ما نمي‌‏پسندند. 

رئيس جمهوري با بيان اينكه ملت و جوانان ما توانستند ايران را بر قله ده كشور برتر علمي و فناوري جهان بنشانند خاطر نشان كرد: دشمنان ما و دشمنان بشريت خود از زرادخانه‌‏هاي سلاح هسته‌‏اي بهره‌‏مند بوده و از اين سلاح‌‏ها عليه ملت‌‏ها استفاده مي‌‏كنند و امروز مانع رسيدن ايران به اين حق مسلم خود در بهره‌برداري صلح‌آميز از اين فناوري مي‌‏شوند. 

احمدي نژاد خطاب به زورمداران دنيا بيان داشت: شما چه كاره دنيا هستيد، شما نبايد مدعي باشيد، شماها بايد پشت زنجيرها گرفتار شويد و توسط ملت‌‏هاي ايران و جهان محاكمه شويد.
وي اضافه كرد: ملت ايران به حرف‌‏هاي گزاف و بي‌‏منطق شما توجهي نمي‌‏كند چرا كه اين ملت راه روشن ترقي را انتخاب كرده است و با اتكا به جوانان خود اين راه را با قدرت طي خواهد كرد. 

رئيس جمهوري گفت: دولت نيز با حوصله، تدبير و البته استحكام و قدرت بدون لحظه‌‏اي عقب‌‏نشيني راه رسيدن به اين فناوري را دنبال خواهد كرد و حقوق اين ملت را استيفا خواهد كرد.
احمدي نژاد افزود: مطمئن هستم آينده ايران با اين جوانان و مردم آينده‌‏اي درخشان، روشن و الگويي پرافتخار براي همه ملت‌‏ها خواهد بود.

خطاب به مردم؛
رئيس جمهوري: عدالت را از دولت مطالبه كنيد


رئيس جمهوري اسلامي ايران در دومين روز سفر به استان ايلام از مردم خواست عدالت را فرياد بزنند و از دولت مطالبه كنند.
محمود احمدي‌نژاد در جمع مردم دره‌شهر با تاكيد بر اينكه همه امكانات، استعدادها و شرايط در اختيار ملت ايران قرار گرفته تا ايران به عنوان كشور نمونه، مقتدر و پيشرفته اسلامي و به عنوان يك الگو در اختيار جامعه بشريت قرار گيرد گفت: مردم بايد دست در دست هم در كنار دولت براي اين مهم تلاش كنند. 

رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه كشور با قدرت بي‌كران ملت ساخته مي‌شود، گفت: ملت خود را براي يك مجاهدت عظيم و ساختن ايراني آزاد، آباد و پر از عدالت آماده كند. 

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران از سرزمينهاي وسيع و حاصلخيز و منابع و معادن طبيعي سرشار و به ويژه وجود مردمي مومن، سلحشور و فداكار و جواناني پاك و هوشمند و عدالت خواه برخوردار است، خاطرنشان كرد: دنيا مطمئن باشد كه ملت ايران با اتكا و همراهي استعداد و هوش جوانان خود به سرعت در سرزمين ايران، كشوري نمونه و آباد بر پا خواهد كرد. 

وي بر برپايي عدالت به عنوان ركن و محور اصلي حكومت اسلامي تاكيد كرد و عدالت را تقسيم همه امكانات به طور عادلانه در تمامي نقاط كشور دانست. 

احمدي نژاد افزود: عدالت يعني همه استعدادهاي كشور فرصت شكوفايي پيدا كنند و جوانان دره‌شهر همانند جوانان تهران، اصفهان، شيراز، مشهد و ديگر شهرهاي بزرگ فرصت بروز استعدادهاي خود را بيابند. 

رئيس جمهوري با تاكيد بر تصميم دولت بر آمده از اراده ملت براي توزيع عادلانه همه امكانات و فرصتها در تمام مناطق كشور، خاطرنشان كرد: ما مصمم هستيم امكانات كشور را بر اساس دو محور محروميت و استعداد در همه مناطق توزيع كنيم. 

رئيس جمهوري با بيان اينكه دولت خدمتگزار و نوكر ملت است، اظهار داشت: وظيفه دولت راهنمايي و هدايت و نظارت بر كارهاست و برپايي عدالت بايد به دست پر توان ملت انجام شود. 

وي خطاب به مردم دره‌شهر اظهار داشت: شما مردم با دلهاي پاك و دستان توانمند خود بايد دولت را در برقراري عدالت ياري كنيد. 

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اخباري مبني بر وجود افسردگي و ياس در ميان جوانان دره‌شهر گفت: من به هيچ وجه اين حرف‌ها را قبول نمي‌كنم زيرا معتقدم جوانان دره‌شهر جزو پاكترين، مومن‌ترين، بااستعداد ترين و فداكارترين جوانان اين ملت هستند. 

وي افزود: مطمئن هستيم در دوره دولت جديد و به حول و قوه الهي جوانان برومند دره‌شهر، آستين‌ها را بالا مي‌زنند و با امكاناتي كه در اختيار آنها قرار داده خواهد شد دره‌شهر به يكي از شهرهاي پيشرفته و توسعه يافته كشور تبديل خواهد شد. 

رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه امروز چشم همه ملتهاي دنيا به دست، قدم، زبان، فكر و اراده ايراني معطوف شده خاطرنشان كرد: جوانان ايراني امروز الگوي متعالي جوانان همه ملتها هستند و شما جوانان ايراني دره شهري بايد با اتكال به خداوند، پرچم الگو بودن جوانان ايراني را در همه دنيا به اهتزاز در آوريد. 

احمدي نژاد با اشاره به مشكلات و نيازهاي مردم دره‌شهر كه توسط نماينده مردم در مجلس، فرماندار و امام جمعه اين شهرستان مطرح شد، گفت: تمام مشكلاتي را كه براي شهرهاي مختلف استان از جمله دره‌شهر مطرح شده در دستور كار امشب هيات دولت در ايلام خواهد بود. 

وي تاكيد كرد: فلسفه سفر رئيس جمهور و اعضا هيات دولت به استانهاي مختلف آشنايي با مشكلات و نيازهاي استان‌هاي مختلف كشور به ويژه مناطق محروم است و دولت و وزرا با سفر به استان‌ها و شهرستانهاي مختلف از نزديك با مشكلات آنها آشنا خواهند شد. 

احمدي نژاد افزود: دولت هر دو هفته يكبار به استان‌هاي مختلف سفر مي كند و در طول چهار سال به هر استان سه سفر خواهد داشت. 

به گفته وي، دفتر رئيس جمهوري و يك معاونت در هر كدام از وزارتخانه‌ها مصوبات دولت در هر يك از استان‌ها را پيگيري و بر اجراي اين مصوبات نظارت مي‌كند. 

رئيس جمهوري ابراز اميدواري كرد در سفر آينده خود به استان ايلام شاهد بر طرف شدن تمامي مشكلات و موانع پيش روي استان باشد و مصوبات جلسه هيات دولت در ايلام به اجرا درآمده باشد.

احمدي نژاد در جمع مردم مهران: با تلاش‌هاي دولت و كمك مردم مهران به شهرستاني مترقي تبديل خواهد شد

رئيس جمهوري اسلامي ايران در جمع مردم مهران گفت: اميدوارم با تلاش‌هاي جدي كه دولت خواهد كرد و با كمك مردم منطقه مهران تبديل به شهرستاني مترقي شود. 

محمود احمدي نژاد عصر پنج‌شنبه در ادامه سفر خود به شهرستانهاي استان ايلام، در جمع مردم مهران اظهار كرد: جوانان اين شهرستان همت كنند تا علاوه بر آباداني شهرشان، در راستاي ارتقاي ايران اسلامي گام بردارند. 

احمدي‌نژاد گفت: قدرت‌هاي استكباري كه در نزديكي‌هاي شهر مهران كشور عراق را اشغال كرده‌اند و با ماهواره‌هايشان منتظرند ببينند ما امروز چه مي‌گوييم، بدانند كه مهران، اين شهر قهرمان، همچنان ايستاده است تا از كيان ملت ايران دفاع كند. 

اين سخنان رييس جمهور با شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «انرژي هسته‌‌اي حق مسلم ماست» از سوي مردم پرشور مهران همراه شد. 

وي با بيان اينك برخي قدرت‌هايي كه ادعاي صلح مي‌كنند، آمده‌اند عراق عزيز را اشغال كرده‌اند، اظهار داشت: اين كشورها مي‌گويند كه ما نگران دخالت ايران در امور داخلي عراق هستيم اما به آنها مي‌گوييم در حالي كه شما با صدها نيروي نظامي و ابزار آلات جنگي به مردم عراق زور مي‌گوييد، ما بامملت و دولت عراق روابط برادرانه‌اي داريم و حتي مردم اين ديار علاقه دارند كه مرزي بين اين دو كشور نباشد. 

رئيس جمهوري با اشاره به اينكه با دولت عراق توافق‌هايي در زمينه‌ فعال كردن مرزها گرفته‌ايم، گفت: در اين ملاقات‌ها توافق كرده‌ايم كه در تمام مرزهاي ايران و عراق، به‌خصوص در مقابل مرز مهران، قوي‌ترين و فعال‌ترين گمرك و مرز را براي تردد داشته باشيم. 

احمدي‌نژاد به تشكيل جلسه‌ هيات دولت در استان ايلام اشاره كرده و اظهار اميدواري كرد كه فهرست بلندي كه براي تصميم‌گيري در اين جلسه تهيه شده است، بتواند كارگشا و حلال مشكلات استان باشد. 

وي در پاسخ به ابراز احساسات و تقاضاي گروهي از جمعيت كه خواستار شهرستان شدن بخش ملكشاهي بودند، بيان داشت: من صداي شما را سه هفته پيش شنيدم و به وزير كشور دستور داده‌ام تا اسناد و مدارك اين موضوع را تهيه كرده تا در اولين جلسه‌ هيات دولت در تهران تصميمي جدي و شادي‌آفرين براي مردم اين بخش اتخاذ شود. 

رئيس جمهوري همچنين گفت: اميدوارم با تلاش‌هاي جدي كه دولت خواهد كرد و با كمك مردم منطقه مهران تبديل به شهرستاني مترقي شود. 

احمدي‌ نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه امروز ملت ايران الگوي جوانان دنيا شده است، گفت: امروز مكتب‌ها و ايده‌هاي غربي و شرقي همه شكست خورده‌اند و چشم همه‌ي ملت‌ها در دنيا به جوانان فهيم ايراني دوخته شده است و به همت شما جوانان و مردم پرشور ايران را خواهيم ساخت و به كمك نيازمندان خواهيم شتافت. 

بر اساس اين گزارش، پيش از سخنان رييس جمهور مسئولان استان ايلام و شهرستان مهران در سخنراني‌هاي جداگانه‌اي مشكلات، نيازها و مطالبات منطقه و شهر مهران را بيان كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین