کد خبر: ۲۹۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

حقوق مسافران هوایی بالاخره نهایی می‌شود؟

این آیین نامه در حالی در آینده نزدیک نهایی خواهد شد که با توجه به سابقه طولانی مدت پروازهای هوایی در ایران به نظر می رسد حتی نبود آن تا این سال ها نیز توجیه چندانی نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بازدید آذر ماه خود از ایسنا اعلام کرد آیین نامه حقوق مسافران هوایی در آینده نزدیک تصویب و اعلام خواهد شد و این مساله خبر خوش سازمان برای مسافران در روز ملی هوایی به حساب می آید.

به گزارش ایسنا، با وجود گذشت بیش از سه ماه از وعده معاون وزیر راه و شهرسازی نه تنها هنوز این آیین نامه مراحل تصویب نهایی خود را پشت سر نگذاشته که زمان دقیق آن نیز به شکل مداوم به تاخیر می افتد.

وعده‌های ارائه شده برای رسیدن این آیین نامه به ماه های بهمن و اسفند بدون رسیدن به نتیجه‌ای نهایی به تاخیر افتاد تا وزیر راه و شهرسازی رسما اعلام کند این آیین نامه تا آخر فروردین ماه سال 1394 به تصویب می رسد.

با توجه به حجم بالای تاخیرها در پروازهای ایرلاین ها ایرانی به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده در مسیر ناوگان هوایی ایران این مساله می تواند برای مسافرانی که هنوز تعریف درستی از حق و حقوق خود ندارند بسیار مثبت باشد.

این آیین نامه در حالی در آینده نزدیک نهایی خواهد شد که با توجه به سابقه طولانی مدت پروازهای هوایی در ایران به نظر می رسد حتی نبود آن تا این سال ها نیز توجیه چندانی نداشته باشد.

سازمان هواپیمایی کشوری هنوز درباره جزییات بندهای مطرح شده در این آیین نامه هوایی اطلاعاتی ارائه نکرده اما به نظر می رسد این طرح با نگاهی دو جانبه از یک سو حقوق مسافران مانند شرایط لغو پرواز، تاخیرهای پروازی یا حقوق آن ها نسبت به ایرلاین ها را شامل می شود از سوی دیگر مسائلی که باید از سوی مسافران اعمال شوند را نیز در برمی‌گیرد.

هر چند با توجه به تاخیرات چندباره نمی توان نسبت به وعده ارائه شده برای اعلام نهایی این آیین نامه تا پایان فروردین ماه امید داشت اما بحث پروازهای چارتری که با وجود تایید و تکذیب‌های مکرر همچنان در بازار داخلی ایران جولان می‌دهد و افزایش غیر قابل انکار قیمت بلیت پروازها در روزهای منتهی به تعطیلات نوروز بیش از هر زمان دیگری لزوم تدوین این آیین نامه و مطلع کردن مسافران هوایی از آن را یادآوری می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین