کد خبر: ۲۹۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

ثبت 168 میلیون بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کشور در نوروز 94

معاون پارلمانی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس بلیت های فروخته شده، در ایام نوروز 168 میلیون بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کشور صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در ستاد خدمات سفر استان زنجان افزود: این میزان بازدید در تعطیلات نوروز امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: این میزان بازدید نشان دهنده توجه خاص مردم به مراکز فرهنگی و اماکن تاریخی است.

درویش امیری به فعالیت 500 هزار نفر از نیروهای دولتی برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: بین دستگاه های عضو ستاد دایمی خدمات سفر یک همدلی و همکاری حاکم بود.

معاون پارلمانی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گفت: یکی از آفات سفر، سپری شدن بسیاری از زمان مردم بدون خرید در بازار است که باید با برنامه ریزی بتوان این زمان را مدیریت کرد.

اغلب مردم برای آشنایی با مراکز خرید و همچنین خرید سوغات، بخشی از زمان سفر خود را به گشت و گذار در بازار و قیمت کردن اجناس مختلف سپری می کنند.

وی به کاهش تصادفات جاد ه ای نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی که رسانه ها در میان مردم انجام دادند، مردم متوجه اهمیت و ضرورت رعایت قوانین رانندگی شدند و همین موضوع حجم حوادث جاد ه ای را کاهش داد.

درویش امیدی یکی دیگر از ضعف های موجود فرهنگ سفر در کشور را ریختن زباله در حاشیه راه ها عنوان کرد و ادامه داد: مردم باید متوجه باشند که این حرکت برای ملت متمدن و با فرهنگ غنی ایران مناسب نیست.

معاون پارلمانی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آمار مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی کشور اشاره کرد و ظرفیت هتل های کشور را چهار میلیون و 200 هزار نفر برشمرد.

وی به اقامت 60 میلیون نفر در مراکز اقامتی کشور اشاره کرد و ادامه داد: فقط پنج درصد این تعداد در هتل ها که مهمترین مراکز کسب درآمد از محل گردشگری هستند، اقامت کردند.

درویش امیری افزود: از این میزان 17 درصد مسافران در اماکن اقامتی آموزش و پرورش، 60 درصد در هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها، 14.5 درصد در کمپ های موقت و 4.5 درصد در خانه مسافرهای شمال کشور اقامت کردند.

معاون پارلمانی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به 47 هزار بازدید انجام شده از مراکز خدماتی، اقامتی و پذیرایی استان زنجان در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و از افزایش 37 درصدی این نظارت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی یادآور شد: در سراسر کشور، نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی به منظور معرفی صنایع دستی استان ها و جلب بخشی از زمان مسافران برای حضور در این اماکن دایر شده بود.

درویش امیری خدمات مجتمع های بین راهی را برای مسافران مناسب ارزیابی کرد و وجود این مجتمع های بین راهی را زمینه ساز ایجاد فرصتی برای توقف مسافران و رفع خستگی رانندگان خواند.

معاون پارلمانی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که همه مردم توان اقامت در هتل های چهار یا پنج ستاره را ندارند، از برنامه این سازمان برای احداث مجتمع های اقامتی ارزان قیمت با مشارکت بخش خصوصی به منظور خدمات رسانی به همه مردم خبر داد.

در این جلسه، گزارشی از اقدامات و تسهیلات ارایه شده به مسافران نوروزی در استان زنجان ارایه و از نمایندگان 22 کمیته ستاد خدمات سفر نوروزی استان زنجان با اهدای لوح تقدیر و صنایع دستی قدردانی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین