کد خبر: ۲۹۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

فتوایی درباره حلال‌بودن استفاده از دستمال توالت

"اگر برای پاک کردن آب پیدا نمی‌شود برای تمیز کردن می توان از سایر ابزارها و وسایل استفاده کرد. حتی برخی از منابع اشاره کرده‌اند که برخی از وسایل از جمله ابزارآلات نوشتن در آن زمان اضطراری استفاده‌شان بلامانع است. هیچ اشکالی نیز درباره استفاده از دستمال توالت وجود ندارد."
آفتاب‌‌نیوز :
انتشار فتوایی تازه از سوی اداره امور دیانت ترکیه درباره استفاده از دستمال توالت و دستورالعمل آن جنجال زیادی را در ترکیه به راه انداخته است. 

شبکه خبری "العربیه" با انتشار این خبر افزوده است:"اداره امور دیانت ترکیه با انتشار فتوایی اعلام کرده که استفاده از کاغذ توالت مجاز است اما اشاره کرده که برای طهارت آب هم باید مورد استفاده قرار گیرد. در بخشی از این بیانیه آمده که چنین فتوایی به منظور جلوگیری از سهل‌انگاری در امور مرتبط با نظافت صادر شده است. در این فتوا آمده است: "اگر برای پاک کردن آب پیدا نمی‌شود برای تمیز کردن می توان از سایر ابزارها و وسایل استفاده کرد. حتی برخی از منابع اشاره کرده‌اند که برخی از وسایل از جمله ابزارآلات نوشتن در آن زمان اضطراری استفاده‌شان بلامانع است. هیچ اشکالی نیز درباره استفاده از دستمال توالت وجود ندارد." 

به گزارش خرداد، العربیه در پایان اشاره کرده که اداره امور دیانت ترکیه در ادامه همین فتوا اشاره کرده اگرچه نوشیدن مشروبات الکلی و نماز خواندن پس از آن حرام است اما پاک کردن وسایل و لباس‌ها با مواد الکلی منعی ندارد و در صورتی که مکانی با این مواد پاک شد پیش از نماز دیگر نیاز به شستن محل نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین