کد خبر: ۲۹۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

بانک ملی، توریست کارت ملی را رونمایی کرد

طی مراسمی با حضور سیدولی‌اله فاطمی اردکانی و غلامرضا پناهی اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و افشار معاون تسهیلات شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره ) ، توریست کارت ملی رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
توریست کارت ملی، کارت ریالی است که در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص صادر و قابلیت استفاده در شبکه بانکی کشور را خواهد داشت.
 
در ابتدای این مراسم، عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران اظهار داشت: جذب توریست به توسعه صادرات و رشد اقتصادی کمک می‌کند و در این راستا لازم است شرایطی فراهم شود تا خدمات مالی و بانکی توریستی تسهیل شود. 

غلامرضا پناهی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها، بانک ملی ایران تلاش کرد در تحریم‌ها، ارائه خدمات ارزی را با جدیت دنبال کند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم توریست‌کارت‌ملی بیان داشت: تلاش کردیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری گامی برداشته و توریست‌کارت ‌ملی را رونمایی کنیم. 

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران گفت: گردشگران خارجی می‌توانند با فروش ارز تا سقف 5 هزار دلار  به شرکت صرافی ملی ، معادل ریالی آنرا  در قالب توریست‌کارت ملی دریافت کنند و برای خریدهای خود در داخل کشور از توریست‌کارت ملی استفاده کنند.

 پناهی ادامه داد: اگر پس از پایان خرید توریست‌ و هنگام برگشت آنها به کشورشان مبلغی از این کارت باقی ماند، گردشگران می‌توانند آن را در قالب ارز بازپس گیرند. 

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: خدمات بانکی مطلوب، یک گردشگر را از نظر مالی و فعل و انفعالات بانکی راضی نگه می‌دارد. 

رحمانی موحد افزود: از سال‌های گذشته در بحث خدمات بانکی، کمبودی در بخش توریست‌کارت وجود داشت که بانک ملی ایران پیشگام شد و نسبت به راه‌اندازی این کارت اقدام کرد.

 وی گفت: در ماه‌های آینده حوزه صدور و عرضه توریست‌کارت ملی گسترده‌تر خواهد شد.

 توریست کارت ملی برای اولین بار در کشور توسط بانک ملی ایران و حداکثر تا مبلغ معادل 5 هزار دلار صادر می‌شود و دارای ویژگی‌هایی نظیر امکان استفاده در تمامی پایانه‌های فروش بانکی، امکان دریافت وجه نقد در خودپردازهای بانک ملی ایران، قابلیت استفاده از سرویس خرید اینترنتی، تغییر رمز و انتقال وجه از توریست کارت ملی و … می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین