کد خبر: ۲۹۱۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

وزير بهداشت خواستار ادامه پخش «در حاشيه» شد

در حالي كه پخش يك سريال طنز از تلويزيون پزشكان را در برابر دست اندركاران سريال در حاشيه قرار داده است، وزير بهداشت در واكنشي به آخرين ساخته مهران مديري عنوان كرد: اجازه دهيم مردم سريال را ببينند و خودشان قضاوت كنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالي كه پخش يك سريال طنز از تلويزيون پزشكان را در برابر دست اندركاران سريال در حاشيه قرار داده است، وزير بهداشت در واكنشي به آخرين ساخته مهران مديري عنوان كرد: اجازه دهيم مردم سريال را ببينند و خودشان قضاوت كنند. 

روز گذشته سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي در حالي اين اظهار نظر را انجام داد كه در تمامي روزهاي پس از تعطيلات واكنش‌هايي به سريال در حاشيه انجام شده است چنانكه، مسئولان سازمان نظام پزشكي رفتار بازيگران اين سريال را لودگي دانسته و عنوان كرده‌اند: مديري با اين سريال به پزشكان توهين مي‌كند. علاوه بر اين روز دوشنبه خبري مبني بر تحريم درحاشيه توسط انجمن متخصصان داخلي ايران روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت.

با وجود اين، مسئولان صدا و سيما با بيان اينكه سوءتفاهم شده است خواستار تحمل بيشتر شده‌اند هر چند، با قاطعيت اعلام مي‌كنند پخش سريال ادامه خواهد داشت. وزير بهداشت در روزهاي پاياني سال گذشته در واكنش به سريال در حاشيه نامه‌اي به رئيس رسانه ملي نوشت. از آن پس و به‌ رغم جنجال‌هايي كه پيرامون اين سريال وجود داشت قاضي‌زاده هاشمي واكنشي نشان نداد هر چند، روز گذشته بار ديگر به اين موضوع پرداخت و حتي به گونه‌اي خواستار ادامه پخش اين سريال شد. در حالي كه موافقان پخش در حاشيه پزشكان را متهم به آستانه تحمل پايين مي‌كنند، مخالفان آن مي‌گويند كار مديري در اين سريال نه طنز كه توهين و تمسخر است.

به گزارش مهر، مخالفان حتي در مواردي به خدشه‌دار شدن رابطه ميان پزشك و بيمار با پخش اين سريال تاكيد مي‌كنند و حتي مي‌گويند جايگاه حرفه پزشكي نسبت به ديگر حرفه‌ها بالاتر است. روز گذشته وزير بهداشت نيز گفت: اجازه دهيم مردم سريال را ببينند و خودشان قضاوت كنند. 

هاشمي ادامه داد: نظر كلي ما درباره صداوسيما كه بايد دانشگاه باشد، اين است كه فرهنگ عمومي را ارتقا دهد، از سرمايه‌هاي ملي صيانت كند و به مجموعه‌هايي كه به مردم خدمت مي‌كنند حرمت بگذارد البته هيچ كدام از اين مجموعه‌ها مقدس نيستند و همواره داراي معايبي هستند. 

او با بيان اينكه عرصه هنر وسيع است گفت: طبيعت طنز با اغراق همراه است و نمي‌توان انتظار داشت بدون پرداختن به سوژه خاص، هنر طنز را تقويت كرد، البته سازمان صدا و سيما بايد مراقبت بيشتري در اين‌باره داشته باشد.

هاشمي اشاره كرد: اجازه دهيم مردم سريال را ببينند و خودشان قضاوت كنند، زيرا قرار نيست ما به جاي آنها اظهار نظر كنيم اما از نظر هنري، اين هنرمندان و متخصصان اين حوزه هستند كه اظهار نظر مي‌كنند. اين قضاوت مردم است كه براي ما محترم است و خودمان سعي كنيم حاشيه‌سازي نكنيم چرا كه ما كارهاي مهم‌تري پيش رو داريم. 

وزير بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه آيا شما اين سريال را ديده‌ايد گفت: بله چند قسمت از اين سريال را قبل از پخش ديده‌ام و صحبت‌هايي را نيز انجام دادم كه كسي به اين صحبت‌ها توجه نكرد. در حال حاضر نيز به دليل اينكه تا دير وقت مشغول كار هستم، فرصت نشده است كه آن را ببينم اما نه تنها از عوامل اين سريال، بلكه از هيچ كس ناراحت نيستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
0
0
آخي چه باظرفيته وزيرمون؟!!!!
فرداروزي كه كسي اين حرمت نصفه نيمه رو هم براي اين قشر قايل نشد فرياد وااسفا سر ندهيد لطفا...
جنمشو نداري چاپ كني !!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین