کد خبر: ۲۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

شوهانی: رویکرد مجلس در قبال تیم هسته‌ای مثبت است/ نباید چوب لای چرخ دولت گذاشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید:همین که محمدجواد ظریف تاکنون از نمایندگان کارت زرد دریافت نکرده نشان دهنده حمایت کامل وکلای ملت از تیم مذاکره کننده هسته ای است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد شوهانی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی و در پاسخ به این سئوال که نمایندگان به عنوان عضوی از ملت برای تحقق این شعار چه کاری باید انجام دهند؟ اظهارکرد: رهبر انقلاب بسیار به جا و شایسته امسال را به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند و از آنجایی که اکثریت ملت، دولت را انتخاب کردند، قطعا از آن حمایت هم می کنند و اقلیتی هم که به دولت فعلی رای نداده اند نیز،  رای اکثریت را پذیرفته و به آن احترام می گذارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس هم که منتخب مردم هستند، علی رغم نقدهایی که به برخی از شیوه ها در قوه مجریه دارند از دولت حمایت می کنند چراکه مبنای همه ما منافع ملی و هدف مان یکی است که آن هدف چیزی جز اعتلا و پیشرفت کشور نیست.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فضایی که می تواند باعث شود که دولت و مجلس زودتر به  این هدف مشترک خود برسند، همدلی و همزبانی است البته نقد هم باید وجود داشته باشد و با ادب و نزاکت خاصی در چارچوب اخلاق و انصاف بیان شود یعنی همان طور که به ضعف ها پرداخته می شود، قوت ها نیز نادیده گرفته نشود و همچون نیمه خالی لیوان، نیمه پُر آن نیز دیده شود و چوب لای چرخ دولت نگذاشت.

 شوهانی خاطرنشان کرد: دولت نیز از نقد منصفانه استقبال می کند و آن را در جهت کمک به پیشرفت امور کشور می داند از این سو، دولت باید تعامل بیشتری با نمایندگان داشته باشد و هر دو قوه دلها را به یکدیگر نزدیک کنند چراکه شاید در برخی موارد همزبانی میان دولت و مجلس صورت گرفته باشد اما ما باید به همدلی با یکدیگر برسیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه باید به تیم مذاکره کننده هسته ای که نماینده دولت است کمک کنند و اگر همدلی و همزبانی میان دولت و مجلس باشد، قطعا در چندماه آینده و در مرحله نگارش متن نهایی توافق هسته ای، می توانیم امتیازات بیشتری از طرف مقابل بگیریم.

وی تاکید کرد: اکثریت نمایندگان و کلیت مجلس حامی تیم هسته ای است و تصمیمات آن را هماهنگ با نظام می داند و همین که علی رغم وزرای دیگر، محمد جواد ظریف تاکنون از مجلس کارت زردی دریافت نکرده است، نشان  از این حمایت و همراهی دا رد و اگر سئوالی هم از سوی نماینده ای از وی مطرح شده و یا وی به جلسات کمیسیون دعوت شده است، حداقل این بوده که موضوع ختم به خیر شده است.

شوهانی در پایان یادآورشد:علی رغم بعضی از مسائلی که بعضی از نمایندگان در جلسه اخیر با آقای ظریف در مجلس مطرح کردند که احساس می شود معتقدند که باید در برخی موارد چانه زنی بیشتری صورت می گرفت، در مجموع مجلس رویکرد تائیدی و مثبتی در قبال مذاکرات و تیم هسته ای دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین