کد خبر: ۲۹۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

رییس مجلس: نیازمند همدلی و هم ایستایی هستیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون مطهر شهدا است و اگر امروز ایران اسلامی در جهان به عنوان یک الگوی بی بدیل مطرح شده، به برکت رشادت ها و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی روز پجشنبه در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در قم، با بیان اینکه کشورهای مختلف در دنیا وضعیت متفاوتی دارند، افزود: عوامل مهمی باعث فراز و فرودهای کشورها و وضعیت متفاوت ملت ها می شود که از مهمترین این عوامل می توان به آمادگی کشورها و ملت ها برای جهاد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کشورهایی که از آمادگی کاملتری برخوردار بودند برای امر مهم و اساسی مجاهدت توانستند استقلال خود را بیابند و در مقابل کشورهایی که از روحیه جهادی دور بودند آرام آرام استقلال و را از دست داده و این مهم در تاریخ ثابت شده است.

رییس مجلس با تاکید براینکه کسانی که اهل جهاد و روحیه جهادی هستند سریعتر به سعادت می رسند، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید فراوانی بر مسئله جهاد و روحیه جهادی داشتند که این تاکید به دلیل نتیجه آن است.

لاریجانی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تصریح کرد: بصیرت، آزاد اندیشی و وفاداری به ولایت فقیه و پایندی به احکام دین از درس های ماندگار شهدا و امام راحل است.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه راه ایثار و مقاومت در جامعه، افزود: اجرای اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه از اهداف مهم شهدا و ایثارگران بوده است و فرهنگ شهادت با کوشش و تلاش همگانی در جامعه حاکم می شود.

وی با اشاره به اینکه به ثمر رسیدن مبارزات و استمرار انقلاب اسلامی از برکت خون شهدا است گفت: آسایش، رفاه و امنیت کنونی ما در گرو زحمات و تلاش‌های این بزرگواران است و ما باید با تمسک به فرامین اسلام و وصایای شهدا در پیشرفت جامعه تلاش کنیم.

رییس مجلس با بیان اینکه مادران و همسران شهدا در کنار افرادی با ویژگی برجسته مجاهد و ایثارگری بودند که باعث سرافرازی آنهاست، گفت: سرافرازی، عزت واقتدار امروز ملت و کشور ایران نیز مرهون مجاهدت های شهدا و ایثارگران است.

به گزارش ایسنا، لاریجانی تاکید کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران می تواند در مقابل درشت گویی های دیگران ایستادگی کند و موفقیت های هسته ای خود را جشن بگیرد به دلیل مجاهدت شهدا است.

وی ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه بین المللی قدرتی تاثیرگذار است برای دفاع از مظلومان، بخاطر ایثارگری شهدا و جانبازان عزیز این مرز و بوم است.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی این ویژگی را داشت که در درون حرکت عظیم امام راحل، جهاد به عنوان رکن اساسی مورد توجه باشد چرا که ملت ایران سرافراز، حماسی و دارای روحیه بزرگ جهادی است.

لاریجانی ادامه داد: نتیجه حرکت انقلاب، حضور جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین الملل و منطقه به عنوان یک کشور قدرتمند و سرافراز است که به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست که یک سفیر انگلیسی هر هفته به شاه در مورد نفت این کشور دستور و خط مشی می داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پیروزی در انقلاب آبرو به دست آورد، گفت: ملت ایران فرزندان خود را از دست داد، اما یک پیروزی بزرگ را به دست آورد.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود گرفتاری‌ها در منطقه عنوان کرد: امروز در افغانستان، عراق، پاکستان، یمن و برخی کشورهای منطقه به دلیل همین رفتارهای سبک سرانه شاهد وقایع ناگواری هستیم.

وی با انتقاد از حمله به یمن در خصوص دلایل وقوع چنین اتفاقاتی گفت: آنها احساس می‌کنند از سرعت توسعه امت اسلامی عقب افتاده‌اند، در غیر اینصورت چرا باید یک کشور اسلامی با منابع نفتی اسلحه بخرد و بر سر یک کشور مسلمان دیگر بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری در کشورهای اسلامی اشاره کرد و در خصوص دلایل آن گفت: ملت ایران یکی از عوامل این بیداری بوده و آنها دیدند که ایران با ایستادگی‌های خود در بسیاری از عرصه‌ها موفق شد.

وی گفت: کشورهایی که وجود دو سانتیفیوژ در ایران را هم نمی‌پذیرفتند اکنون نطنز را قبول می‌کنند و دلیل آن ایستادگی ملت ایران است چرا که ما با ایستادگی به استقلال واقعی دست پیدا کردیم و بسیاری از ملت‌ها نیز به کارنامه ایران نگاه می‌کنند و ثمره آن بیداری در بسیاری از کشورها است.

لاریجانی با تاکید براینکه ما باید راه روشن ترسیم شده از سوی امام خمینی را ادامه دهیم و بر استقلال پافشاری داشته باشیم، تصریح کرد: آنها از هر فرصتی برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و تنها زمانی که ایران ایستادگی کند، آنها کوتاه خواهند آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص علل نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری گفت: ممکن است که در مذاکرات اخیر ملاحظاتی نیز وجود داشته باشد، اما داشتن ملاحظه نباید عامل اختلاف شود، از یک سو مذاکره کنندگان باید ملاحظات را مورد توجه قرار دهند و از سوی دیگر تمام ملت باید از پیشرفت مذاکرات حمایت کنند، لذا در این شرایط نیازمند همدلی و هم ایستایی هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه آبستن حوادثی است و جریان‌های تروریستی بلای جان امت اسلامی شده اند و نباید بگذاریم آسیب‌هایی به ملت اسلامی وارد شود که این امر نیازمند همدلی در مسائل کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سایه رکود و بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: جوان‌های بسیاری در کشور بیکارند و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

لاریجانی اولویت نخست کشور را سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید دانست و گفت: باید بدانیم که تسهیل فضای کسب و کار یک اولویت بوده و باید این موضوع به یک فرهنگ ملی تبدیل شود چرا که اقتصاد هم میدان مجاهدت است باید راه را برای حضور مردم باز کرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در توسعه کشور گره مشکلات را حل می‌کند، گفت: ما زمانی در جنگ تحمیلی توفیق داشتیم که مردم به صحنه آمدند، زمانی که بنی صدر اجازه حضور سپاه، بسیج و مردم در جنگ را نمی‌داد شاهد پیروزی‌هایی نبودیم اما با باز شدن مسیر برای حضور مردم، توفیقاتی را کسب کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین