کد خبر: ۲۹۱۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

ظریف: حمله نظامی به حل بحران یمن کمک نمی‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با ایاز صادق، رییس مجلس ملی پاکستان، با ابلاغ سلام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، به روابط گرم مردم ایران و پاکستان اشاره کرد. وجود تروریسم در منطقه، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر را از جمله دغدغه های مشترک دو کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
 ظریف با تبیین آخرین تحولات منطقه بویژه اوضاع نابسامان یمن، خاطرنشان کرد: حملات نظامی، بمباران هوایی و تخریب زیر ساختها در این کشور نمی‌تواند کمکی به حل بحران کند.

همچنین در بخش دیگری از این دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان بر ضرورت همکاری های دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم، داعش و قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد و یادآور شد: مشکلات منطقه ای قطعا توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است، بنابراین به همکاری‌ها و رایزنی های بیشتر در میان کشورهای منطقه نیاز داریم.

وی تفرقه میان مسلمانان را تنها در خدمت دشمنان اسلام دانست و گفت: باید در جهت ایجاد وحدت در میان آنها تلاش کرد.

صادق با بیان اینکه باور دارم ایران و پاکستان می توانند نقش عمده ای در حل و فصل مشکلات منطقه ایفا کنند، افزود: باید تمامی طرفها را در رابطه با حل و فصل مشکلات منطقه ای به پای میز مذاکره دعوت کنیم و راه حل مناسب را از طریق گفتگو و مذاکره بیابیم.

به گزارش ایسنا،وی در زمینه روابط دوجانبه پارلمانی نیز خواستار افزایش رایزنی ها شد و تاکید کرد: تمامی نمایندگان مجلس پاکستان صرف‌نظر از سلیقه و گرایشهای داخلی، خواستار بهترین رابطه با کشور برادر، دوست و همسایه ایران هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین