کد خبر: ۲۹۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

راه‌های جلوگیری از آسیب به استخوان‌های گوش

صداهای بلند که به استخوان‌چه‌ها آسیب می‌رسانند فرد را مجبور به انجام عمل جراحی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر عمرانی متخصص گوش و حلق و بنی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: گوش میانی در پی پرده‌ی گوش قرار گرفته است و پرده گوش حائل گوش بیرونی و میانی است که نزدیکی آن 3 استخوان چه قرار گرفته‌اند که در هم اهرم شده‌اند و انرژی صداها باعث لرزش پرده و در نهایت لرزش استخوان‌چه می‌گردد.

وی افزود: درون گوش میانی 3 استخوان چه به نام‌های چشکی، سندانی و رکابی وجود دارند و صدا را با انرژی خود رسانا کرده و به گوش درونی (حلزون شنوایی) می‌رساند ولی باید در نظر داشت هر صدای شدید علاوه بر آسیب به پرده باعث آسیب به استخوانها نیز می‌گردد.

وی بیان کرد: برای آنکه صداها در محیط‌های مختلف به آسانی از پرده‌ی گوش به استخوان‌چه‌ها و از آنجا به عصب گوش برسند باید در مدت زمان طولانی چک شوند و اگر از اندازه‌ی 85 دسیبل بیشتر باشند ممکن است به استخوان چه‌های گوش آسیب برسانند.

کی پور خاطر نشان کرد: ضربه‌های شدید مثل تصادفات ممکن است منجر به شکستگی استخوان چه‌ها گردند. شایع‌ترین استخوان‌چه‌های گوش، چکشی، سندانی و رکابی هستند و اگر آسیبی ببینند راه رسانی صوت از پرده به حلزون قطع می‌گردد ولی عضله‌ی کوچکی که درون گوش است استخوان‌چه‌ها را در هنگام صدای بالای 80 تا 90 از آسیب صدا حفظ می کند و در صورت آسیب به استخوان‌چه‌ها فرد باید جراحی‌های لازم را انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین