کد خبر: ۲۹۱۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
تندروی‌های سیاسی بر مشکلات مردم و کشور می‌افزاید

تاثیر تحریم‌ها بر جامعه؛ از ناامنی روانی و شغلی تا کاهش ازدواج و ...

مسئله‌ای مانند تحریم و تصمیمات ناپایدار و غیر‌استراتژیک و یک‌شبه، در دروه گذشته بر امنیت روانی و شغلی افراد تاثیر منفی گذاشت. در این شرایط افراد محافظه‌کارشده و نسبت به آینده بد‌بین هستند و این دیدگاه نیز بر مسئله تشکیل خانواده جوانان تاثیر می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی: دکتر بهمن بهمنی، روان‌شناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، اقتصاد با‌ثبات و رونق‌یافته را یکی از دلایل تشویق افراد به ازدواج می‌داند. این روان‌شناس معتقد است: افراد و گروه‌ها باید به موضع‌گیری‌های سیاسی همراه با تندروی، بیشتر تامل کنند زیرا موضع‌گیری‌ها افراط‌گونه، دارای بازتاب اجتماعی است.

دکتر بهمن بهمنی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی که به‌طور ویژه درباره مسئله ازدواج و خانواده پژوهش‌هایی را انجام داده است به خبرنگار آفتاب گفت‌: قطعا اقتصاد یکی از ارکان‌های موثر بر مسئله ازدواج است. وقتی افراد از کفایت اقتصادی خود تصویر روشنی ندارند و بده‌بستان‌های اقتصادی و فرصت تولید کار کاهش پیدا می‌کند‌؛ ازدواج‌های رسمی‌ نیز کاهش پیدا می‌کند‌.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که برخی انتظارات غیر‌واقع‌بینانه و چشم‌هم‌چشمی‌ها نیز بر کاهش مسئله ازدواج موثر است زیرا برخی افراد با وجود توان نسبی از ازدواج سرباز می‌زنند.

بهمنی تاکید کرد: قطعا مسئله‌ای مانند تحریم و تصمیمات ناپایدار و غیر‌استراتژیک و یک‌شبه، در دروه گذشته بر امنیت روانی و شغلی افراد تاثیر منفی گذاشت. در این شرایط افراد محافظه‌کار شده و نسبت به آینده بد‌بین هستند و این دیدگاه نیز بر مسئله تشکیل خانواده جوانان تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها موظفند با برنامه‌ریزی منظم و مسئولانه در سطح کلان کاری کنند که افراد به آینده خود خوش‌بین باشند و از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نهراسند.

 این روان‌شناس در ادامه به موضع‌گیری‌های سیاسی افراد و گروه‌ها نیز اشاره کرده وگفت‌: «اگرچه افراد و گروه‌ها مطابق قانون در اظهار‌نظر آزاد هستند. اما برخی موضع‌گیری‌های سیاسی و برخی تندروی‌ها بر دارای عوارض اجتماعی است ‌و در چرخه‌هایی مانند کانون خانواده تاثیرات منفی؛ مانند ترس از آینده و نا‌امنی روانی ایجاد می‌کند. بنابراین بهترین حرکت این است که شعارزدگی و افراط را کنار گذاشته و به‌جای جمله چه می‌خواهیم بکنیم به معرفی دستاوردها و کارهایی که انجام داده‌ایم بپردازیم.»

گفتنی است علی‌رغم هشدارهای کارسناسان اجتماعی در هشت سال گذشته نسبت به عواقب بحران‌ها و مشکلات به‌وجودآمده ناشی از تصمیم‌گیری‌های نادرست سیاسی و بی‌ثباتی اقتصادی و تاثیر منفی آن بر خانواده و جامعه، برخی گروه‌های تندرو نسبت به تفاهم لوزان و مذاکرات هسته‌ای که می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم شود، موضع‌گیری منفی داشته‌اند و خواستار لغو تفاهم‌نامه لوزان شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
تحریم سبب بیکاری ، کاهش قدرت خرید مردم و پریشانی روانی است ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
1
و سبب کوتاهی قد ایرانی ها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین