کد خبر: ۲۹۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

غول گندم به خانه موزه عزت الله انتظامی رفت

صندوق بازی را کمترکسی می شناسد. این نمایش یکی ازگونه های نمایش های خیمه شب بازی است که نیم قرن پیش درشهرهای مختلف اجرا می شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دراین گونه از خیمه شب بازی، مکان عروسک ها در صندوق های قدیمی درخانه ها بود وعروسک گردان در داخل صندوق قرار می گرفت وعروسک گردانی می کرد.

حال پس از گذشت دهه ها یکبار دیگر داود فتحعلی بیگی نمونه ای از این نمایش ها را با نام غول گندم به روی صحنه می برد. داستان نمایش، داستان قیام مردمی علیه دزد گندم ها که آردهای مردم ده را به یغما می برد. زعفرون باجی دختر شجاعی است و سعی می کند تا دزد واقعی گندم ها را شناسایی کند. در این میان فندوق-مبارک-  به یاری زعفرون باجی می آید و.... عروسک گردان این نمایش ساسان مهرپویان، بازیگرحمیدرضا اللهیاری، نوازنده علی جباری،عروسک سازنسیم یاقوتی،طراح پوستر فریبا محمدی هستند. 

اجرای این نمایش درخانه موزه عزت الله انتظامی که به تازگی افتتاح شده؛ از روز16فروردین ماه آغاز شده وتا11اردیبهشت ماه ادامه دارد. خانه موزه عزت الله انتظامی در بلوار اندرزگو، روبروی بلوارکاوه، کوچه احمدی، پلاک28 واقع شده است. این خانه موزه یکی از اماکن گروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران است که درتلاشند برنامه های متنوعی را برای شهروندان تولیدکنند. مهدی محموداقدم دبیرگروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران درباره ویژگی های انتخاب این اثرگفت:«علت اجرای این اثر آموزش فرهنگ ارتباطات انسانی، آداب واخلاق به کودکان است. 

همچنین نویسنده این اثر مهدی صفاری نژاد با مطالعه فرهنگ افسانه های مردم ایران نوشته علی اشرف درویشیان ورضا خندان – بالغ بر20 جلد- تلاش کرده است تا با استفاده از تجربه های گذشتگان وشیوه کمدی های پیشین ایرانی، نمایشی شادی آور را تولیدکند. بنابراین ما نیز برخود وظیفه دانستیم برای زنده نگه داشتن گونه های مختلف نمایش های شادی آور ایرانی شرایط اجرای این اثر را فراهم آوریم. زیرا نمایش غول گندم فرصتی است تا یکبار دیگر گونه های خیمه شب بازی ایران بازپرداخت شود.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین