کد خبر: ۲۹۱۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

ساخت مصلی تهران به شهرداری سپرده شد / زمان جدید برای پایان پروژه 30 ساله+تصاویر

در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌است: «سادگى مصلّا بايد يادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شديداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگيرى شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
ساخت و تکمیل مصلی تهران با دستور مقام معظم رهبری از سپاه به شهرداری تهران سپرده شد.

به گزارش عصرایران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در صفحه اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که اتمام پروژه مصلای تهران به شهرداری تهران واگذار شده است.

قالیباف در اینستاگرامش نوشت:

"در پی دستور و رهنمودهای مقام معظم رهبری شهرداری تهران پروژه مصلی را به اتمام خواهد رساند.

مصلی تهران یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰سال است که زمین مانده است. بر این اساس با رهنمود‌ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شد، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد. "

ساخت مصلی تهران در سال ۱۳۶۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ پس از ۲۳ سال زمان و صرف هزینه حدود 350 میلیارد تومان اعلام شد که در صورت صرف ۸۵۰ میلیارد تومان دیگر، ظرف پنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

ماکت مصلی تهران پس از تکمیل



در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌ است: «سادگى مصلّا بايد يادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شديداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگيرى شود.»

مصلی تهران در ۲۰٤ هکتار از اراضی عبّاس‌آباد در زمینی به وسعت ۶۵ هکتار که از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان عباس آباد، از شرق به خیابان شهید قنبر زاده و از غرب به بزرگراه شهید مدرس محدود است، در حال احداث است.

مصلی تهران هم اکنون در دست ساخت است


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
1
آیا نباید آنها که اینهمه پول حیف و میل کرده اند مواخذه شوند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین