کد خبر: ۲۹۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

مهدوی‌کیا: موضوع کی‌روش و فدراسیون عجیب و غریب است/ می‌خواهم در مربیگری پله پله بالا بیایم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید اگر فدراسیون با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد باید به تعهداتش پایبند باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهدوی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای تیم ملی فوتبال ایران و همین طور باشگاه پرسپولیس صحبت کرد. او اعتقاد دارد اگر فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد باید این همکاری ادامه داشته باشد. مهدوی‌کیا همچنین درباره برانکو ایوانکوویچ هم می‌گوید او مربی خوبی است و فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد.

در ادامه مصاحبه ایسنا با مهدی مهدوی‌کیا را می‌خوانید:

* در ابتدا از تیم فوتبال آکادمی‌تان صحبت کنید. از آخرین مراحل حضور تیم‌تان در تورنمنت اتریش بگویید.

با توجه به علاقه‌ای که ما به تیم‌های پایه داشتیم، این تیم را تشکیل دادیم و تعامل خوبی هم در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم. بر همین اساس از سراسر کشور بازیکنان مستعد را بررسی کردیم و با برگزاری چند اردو یک تیم خوب را انتخاب کردیم. این تیم اواخر اردیبهشت ماه در تورنمنتی در کشور اتریش شرکت می‌کند.

* آیا هدف شما کسب عنوان و مقامی در این تورنمنت است؟

خیر! تیمی که ما تشکیل دادیم متشکل از بازیکنان زیر یازده سال است و بیشتر به دنبال این هستیم که استعدادهایی که در فوتبال ایران وجود دارد را پیدا کنیم. این تورنمنت باعث می‌شود بازیکنان ما تجربه کسب کنند و برای آینده خود را آماده کنند. بازیکنانی که ما در حال حاضر در تیم ملی داریم از نقاط مختلف کشور آمده اند و ان‌شا‌ء‌الله باز هم در آینده این استعدادیابی را انجام می‌دهیم.

* این روزها بحث ادامه همکاری و یا قطع همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش مطرح است، آیا شما با حضور کی‌روش در ایران موافق هستید؟

من واقعا نمی‌دانم که جریان چیست. یک موضوع عجیب و غریب در حال رخ دادن است. من نمی‌دانم آیا فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد یا خیر؟

* بله! فدراسیون فوتبال تا سال 2018 با کی‌روش قرارداد دارد.

پس اگر فدراسیون فوتبال با کی‌روش قرارداد دارد، باید به تعهدش عمل کند. اگر فدراسیون می‌خواهد کی‌روش را اخراج کند باید به او غرامت بدهد و اگر خود کی‌روش می‌خواهد برود باید به فدراسیون فوتبال غرامت پرداخت کند. این موضوع کاملا مشخص است. نمی‌دانم دیگر چرا مسائل حاشیه‌ای در فوتبال به وجود می‌آید.

* به نظر شما قطع همکاری فدراسیون فوتبال با کی‌روش در این مقطع کنونی به سود فوتبال ایران خواهد بود؟

فکر نمی‌کنم این گونه باشد. ما زمان کمی با شروع مسابقات جام جهانی فاصله داریم. واقعا دلیل این که فدراسیون این حاشیه ها را به وجود آورده نمی‌دانم. همه حریفان ما با اتخاذ تصمیمات درست و تدوین یک برنامه‌ریزی بلند مدت تیم خود را برای حضور موفق در مقدماتی جام جهانی آماده می‌کنند، ولی ما هنوز در مسائل حاشیه‌ای هستیم. کی‌روش در فوتبال ایران بد کار نکرده است. ما با او به جام جهانی صعود کردیم که این یک موفقیت محسوب می‌شود اما با توجه به قراردادی که وجود دارد و انتظاری که مردم از او دارند، که ما در جام ملت‌های آسیا حداقل به جمع چهار تیم برتر آسیا برسیم این اتفاق رخ نداد. این موضوع یک مقدار اثر منفی روی عملکرد کارلوس کی‌روش گذاشته است. در هر حال ما تصمیم گیرنده نیستیم و این فدراسیون فوتبال است که باید در این مورد تصمیم گیری کند.

* وضعیت پرسپولیس را این روزها چگونه می‌بینید؟

پرسپولیس از ابتدای فصل دچار بحران بود و با توجه به تغییراتی که چه در رده مدیریت و همین طور کادرفنی این تیم رخ داد، روزهای خوب پرسپولیس را ندیدیم. امیدوارم پرسپولیس چند بازی باقی مانده در لیگ را به پیروزی برسد تا لیگ را آبرومند به پایان ببرد. البته در لیگ قهرمانان آسیا همه چیز متفاوت است و پرسپولیس صدرنشین گروه خود است. همه دوست دارند این تیم به دور بعد صعود کند و نتایج خوبی بگیرد. امیدوارم که در پرسپولیس دیگر شاهد تغییر و تحولات زیاد نباشیم. امیدوارم که این تیم به شرایط خوب خودش بر گردد.

* در بازی‌های آسیایی به ویژه در دیدار پرسپولیس مقابل النصر پیشکسوتان و همین طور هواداران از پرسپولیس حمایت ویژه‌ای کرده‌اند. این حمایت‌ها چقدر در نتیجه‌گیری پرسپولیس موثر خواهد بود.

خیلی خوب است که همه از تیم حمایت کنند. پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست. زمانی که در بازی‌های قبلی هواداران به باشگاه نمی آمدند نشان می داد که مردم با فوتبال قهر کرده‌اند، اما در دیداری که مقابل النصر با پرسپولیس پر از تماشاگر شد، دیدیم که اگر بازی‌های خوب در زمین انجام دهیم هوادار به ورزشگاه می‌آید. این هوادار هیچ وقت پرسپولیس را تنها نمی‌گذارد. خیلی خوب است که همیشه ورزشگاه‌هایمان پر از هوادار شود اما عدم نتیجه‌گیری تیم باعث می‌شود مردم کمتر به ورزشگاه‌ها بیایند.

* پیش‌بینی‌تان از آینده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چیست. آیا این تیم می‌تواند به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کند؟

در گام اول باید همه دست به دست هم دهیم تا این تیم در گروه صعود کند. ان‌شا‌ء‌الله پرسپولیس از گروه خود صعود کند، زیرا بازی‌های مهم حذفی در فصل آینده برگزار می‌شود و این تیم می‌تواند خود را تا آن زمان تقویت کند.

* حضور برانکو ایوانکوویچ را در فوتبال ایران چطور می‌بینید. آیا او می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

برانکو چند سال در فوتبال ایران مربیگری کرده و کارنامه خوبی دارد. او شناخت خوبی هم از فوتبال ایران و حواشی آن دارد. دقیقا می‌داند که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. اگر به جای برانکو مربی خارجی دیگری می‌آمد باید زمان زیادی به او می‌دادیم تا با فوتبال ایران آشنا شود. من امیدوارم برانکو در پرسپولیس موفق باشد و این تیم را به آن چیزی که استحقاقش است برساند.

* پس از آمدن برانکو زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری شما به عنوان دستیار مطرح شد، چه شد دستیاری برانکو را قبول نکردید؟

موضوع خاصی نبود. من یک هدف دارم و آن این است که در فوتبال پایه فعلا فعالیت کنم. در این زمینه هم فقط حرف نزدم و در حال عمل کردن هستم. می‌خواهم همان طور که در فوتبال پله پله بالا آمده‌ام امر مربیگری را هم از پایه شروع کنم و پله پله بالا بیایم. فعلا یک باشگاه تاسیس کرده‌ام که در آکادمی آن کار استعدادیابی را انجام می‌دهم. ان‌شا‌ء‌الله بتوانم در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام دهم و بتوانم به فوتبال ایران کمک کنم.

* پانادیچ به عنوان دستیار برانکو قرار است در پرسپولیس فعالیت کند. شما مدتی با او در هامبورگ هم بازی بودید چه شناختی از این مربی دارید؟

او فرد با تجربه ای است و در اروپا و همین طور کشور ژاپن فوتبال بازی کرده است. مدتی هم در فوتبال آلمان حضور داشت و تجربه بالایی را به دست آورده است و سال‌ها است که به عنوان دستیار برانکو فعالیت می‌کند. او فرد منظمی است و من فکر می‌کنم که بتواند در کنار برانکو به پرسپولیس کمک کند و من برای او و باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین