کد خبر: ۲۹۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

در «تئاتر شهر»مان خبری هست؟

«تئاترشهر» تهران که از پاییز سال گذشته در دست تعمیر قرار دارد، این روزها فقط با یک سالن میزبان گروه‌های تئاتری است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، سال گذشته دور جدیدی از تعمیرات در مجموعه تئاترشهر آغاز شد و سالن‌های «سایه»، «قشقایی» و کارگاه از چرخه اجرا و تمرین خارج شدند و از امسال هم مطالعات سالن اصلی شروع شده و احتمالا به زودی وارد فاز تعمیر خواهد شد.

این مجموعه که در جشنواره تئاتر فجر هم به طور کامل در اختیار هنرمندان قرار نداشت،‌ هنوز آماده نیست و مدیرانش هم تاکید دارند که کیفیت کار را بر سرعت ترجیح می‌دهند و همین باعث شد برای تکمیل سالن قشقایی زمان بیشتر صرف شود تا تمام اختلاف‌نظرها برطرف شود.

طبق اعلام پریسا مقتدی، مدیر تئاترشهر،‌ سالن «سایه» اگر پس از پایان جشنواره با نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به نوعی کار خود را شروع کرد، اما افتتاح رسمی آن قرار است با نصب تجهیزات جدید در نیمه اردیبهشت انجام شود، سالن قشقایی هم طبق پیش‌بینی مسئولان مربوط در بخش عمرانی نیمه خرداد افتتاح می‌شود.

به جز این دو سالن، تالار اصلی و سالن «چهارسو» باقی می‌ماند که شروع کار برای تعمیر سالن اصلی آغاز شده و آن طور که پیش از این اعلام شد،‌ حدود پنج ماه طول خواهد کشید.

سالن «چهارسو» هم که فعلا در اختیار گروه نمایشی «فقط به خاطر من» به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی است در نیمه دوم سال تعمیر می‌شود.

مقتدی پیش‌تر گفته بود که پروژه تئاتر شهر یک پروژه ملی است و ما می‌دانیم در زمانی که تئاترشهر هر پنج سالن خود را با همان امکانات و امنیت محدود در اختیار داشت، چقدر فضای اجرایی برای اهالی تئاتر کم بود و اگر از نظر زمان‌بندی عقب بیفتیم، شرایط برای خانواده تئاتر سخت‌تر می‌شود.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر علاوه بر کمبود سالن‌های نمایشی که در کشور وجود دارد و تعمیرات تئاترشهر هم این کمبود را پررنگ‌تر کرده است، مشکل دیگری که برای برخی هنرمندان اسباب دردسر شده برپایی هفته بزرگداشت تئاتر و نیز مراسم شب بازیگر است.

مسئولان برگزار کننده این دو مراسم به دلیل مشکلاتی که با خانه هنرمندان ایران پیدا کرده‌اند، شاید طبیعتا ترجیح می‌دادند برنامه خود را در تئاترشهر برگزار کنند که این امکان فراهم نیست و آن‌ها نهایتا بتوانند برای بخشی از برنامه‌های «اردیبهشت تئاتر» از محوطه بیرونی تئاترشهر استفاده کنند.

البته هنرمندانی هم هستند که معتقدند باید منتظر ماند تا بازسازی و تعمیر تئاترشهر تمام شود، چرا که این مجموعه به چنین اقدامی نیاز دارد و باید آن را از فرسودگی و ناامنی نجات داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین