کد خبر: ۲۹۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

شرط کوبا برای بهبود روابط با واشنگتن

ملاقات اوباما و کاسترو فصل جدیدی در روابط میان دو کشور که از سال 1956میلادی تا کنون بی سابقه بوده است به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر خارجه کوبا خاطر نشان کرد که لغو تحریم ها و ممنوعیت های تجاری، اقتصادی و مالی اعمال شده از سوی آمریکا علیه کوبا، مساله ای مهم برای بهبود روابط میان هاوانا- واشنگتن است و برای بهبود روابط با واشنگتن شرط های مهمی داریم.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این اظهارات برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا پس از دیدار روز گذشته روسای جمهور کوبا و آمریکا در پاناما مطرح شده است.

وزیر خارجه کوبا خاطر نشان کرد برداشته شدن تحریم ها و ممنوعیت های اعمال شده از سوی آمریکا علیه هاوانا اقدامی ضروری و مهم برای بهبود و احیای روابط کوبا- آمریکا است.

براساس اعلام برونو رودریگز، کوبا از امریکا انتظار دارد تا این کشور اقدامات بیشتری را در راستای بهبود روابط دوجانبه انجام دهد و در حال همکاری با واشنگتن برای از سرگیری فعالیتهای دیپلماتیک در دو کشور است.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و رائول کاسترو همتای کوبایی وی روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای آمریکا در پاناما با هم دیدار و گفت وگو کردند.

ملاقات اوباما و کاسترو فصل جدیدی در روابط میان دو کشور که از سال 1956میلادی تا کنون بی سابقه بوده است به شمار می رود.

روابط میان آمریکا و کوبا در سالهای دور از سوی آمریکا قطع شده بود و پس از آنکه انقلاب کوبا منجر به تشکیل حکومتی انقلابی شد، واشنگتن تحریم هایی تجاری علیه هاوانا وضع کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین