کد خبر: ۲۹۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

وجود یک فیلم باکیفیت بعد از حمله به مطهری

وکیل علی مطهری می‌گوید 28 و 29 اسفند تعدادی از متهمان پرونده حمله به این نماینده مجلس در شیراز شناسایی و دستگیر شدند و در خلال پیگیری‌ها به ویدئویی که در همان روز‌ها منتشر شده بود و فردی با لباسی خاص خطاب به مطهری گفته بود که ما از شما محافظت کردیم و شما هیچ تشکری از ما نکردید، ترتیب اثر داده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه آرمان در این رابطه آورده است: 45 روز از آن دوشنبه گذشت؛ دوشنبه‌ای که علی مطهری به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز به این شهر رفته بود تا از «اسلام و آزادی» سخن بگوید که در راه دانشگاه عده‌ای مسیرش را سد کردند و شد آنچه نباید می‌شد. بعد از آن علی مطهری شکایت خود را اعلام و وکیلش مصطفی ترک‌همدانی ماجرا را پی گرفت.

روزنامه آرمان چندی بعد گزارش داد در کنار کسانی که به علی مطهری حمله کرده بودند، رئیس دانشگاه و قائم‌مقام آن هم برای ارائه توضیحات درباره اینکه چرا چنین مراسمی در دانشگاه برپا شده، احضار شده‌اند؛ مراسمی که به گفته مسئولان با مجوز‌های لازم هم برگزار شده بود.

علی مطهری بعد از آن در یادداشتی که درباره این واقعه منتشر کرد، از مجوز مراسم هم نوشت: «حدود 20 روز بود که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز با ارسال دعوتنامه اصرار بر ایراد سخنرانی بنده در آن دانشگاه داشت. با وجود مشغله زیاد و کارهای عقب‌مانده سرانجام دعوت آنها را برای هفته‌ای که مجلس جلسه علنی نداشت پذیرفتم. آنها مجوز این سخنرانی را هم برای من فکس کردند. موضوع سخنرانی «اسلام و آزادی» بود و بنا داشتم وضعیت افتخارآمیز آزادی تفکر و آزادی بیان در طول تاریخ اسلام و نیز تفاوت نگاه اسلامی و نگاه غربی به مسأله آزادی را تشریح کنم.»

نماینده تهران در مجلس در ادامه با شرح اتفاقاتی که بعد از حمله رخ داد، نوشت: «جالب است که یکی از مقامات ارشد آن کلانتری می‌گفت با وجود فناوری جدید که از داخل خانه هم می‌شود به صورت ویدئوکنفرانس برای دانشجویان صحبت کرد چه اصراری به برگزاری این‌گونه جلسات است! گفتم من که عشق سخنرانی ندارم، آنها به اصرار دعوت کردند و من هم پذیرفتم و اکنون باید به وعده خود وفا کنم.»

وکیل علی مطهری اما روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درمورد آخرین وضعیت پرونده حمله‌کنندگان به علی مطهری، گفت: «این پرونده در شعبه 6 بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز در حال رسیدگی است.»

وی همچنین از شکایت راننده تاکسی‌ که ماشینش دچار خسارت شده بود نیز خبر داده و افزود: «از راننده تاکسی خواستم تا به عنوان شاهد در جلسه بازپرسی حضور یابد که برخی فکر کردند او متهم است، در حالی که چنین نیست.»

ترک همدانی در ادامه تاکید کرده که بنا به آخرین تحقیقاتی که صورت گرفته 10 نفر به عنوان متهم‌های پرونده شناخته شده‌اند. وی همچنین درباره آخرین اطلاعات به دست آمده از پرونده علی مطهری با «آرمان» گفت‌وگو کرده و خبر از بازداشت یک فرد دیگر داده که در ادامه می‌خوانید:

پرسش- چه خبر از پرونده آقای مطهری؟

شنبه بعد از اتفاق، فکر کنم بیست و سوم اسفند بود که طرح دعوی کردم و خدمت آقای دادستان رسیدم و ایشان هم هماهنگی‌های لازم را انجام دادند تا متهمان پرونده شناسایی و بازداشت شوند که 28 و 29 اسفند تعدادی از متهمان پرونده شناسایی و دستگیر شدند. در ضمن در خلال پیگیری‌هایی که انجام دادیم به ویدئویی که در همان روز‌ها منتشر شده بود و فردی با لباسی خاص خطاب به آقای مطهری گفته بود که ما از شما محافظت کردیم و شما هیچ تشکری از ما نکردید هم ترتیب اثر داده شد.

پرسش- یعنی آن فرد هم بازداشت شده‌ است؟

این فرد هم احضار شد. اگر شما این ویدئو را دیده باشید این سوال برایتان مطرح می‌شود که مگر برخی نهادها، روابط عمومی ندارند که چنین فیلمی با تدوین حرفه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود؟! به هر حال یکسری شبهات با آن ویدئو در جامعه پخش شده بود که باید این فرد پاسخگو می‌شد. هم اینکه به نحوی با این پرونده ارتباط برقرار کرده بود که می‌توانست در روند پرونده تأثیرگذار باشد. این پرونده و موضوع‌های مرتبط با آن هنوز روند تحقیقاتی خود را طی می‌کنند و نمی‌توانم بیش از این توضیح دهم.

پرسش- از دانشجویان هم کسی بازداشت شده است؟

یکم فروردین بود که مطلع شدم دو نفر از دانشگاه شیراز هم احضار شده‌اند؛ یک دانشجو به همراه معاون دانشگاه. رئیس دانشگاه هم احضار شده بود که به‌دلیل بستری‌شدن در بیمارستان حضور نداشتند. البته من گفتم ما از دانشجویان و کسانی که دکتر مطهری را برای سخنرانی دعوت کرده بودند شکایتی نداریم؛ چراکه از نظر ما گناهی متوجه آنها نیست.

پرسش- تاکنون چند نفر متهم شده‌اند؟

با توجه به تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته 10 نفر تفهیم اتهام و بازداشت شده‌اند که برخی از آنها به قید وثیقه آزاد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین