کد خبر: ۲۹۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

طنز/ واکنش‌های مردمی به حادثه عربستان و دیپلماسی مبلی!

این روزها و بر اثر حادثه متأثرکننده فرودگاه جده، موبایل‌ها پر شده از انواع و اقسام فحش‌ها و شعرهای ناسیونالیستی ضد عرب و دعوت به تجمع و شعار و اینها علیه عربستان‌سعودی! همه هم راضی هستند، هم دولت، هم مردم! چون کسی هزینه‌ای نمی‌پردازد!
آفتاب‌‌نیوز :
سوشیانس شجاعی‌فرد در ستون طنز روزنامه شهروند درباره واکنش ایرانی ها به برخی اتفاقات از دیروز تا امروز نوشت: این روزها و بر اثر حادثه متأثرکننده فرودگاه جده، موبایل‌ها پر شده از انواع و اقسام فحش‌ها و شعرهای ناسیونالیستی ضد عرب و دعوت به تجمع و شعار و اینها علیه عربستان‌سعودی! همه هم راضی هستند، هم دولت، هم مردم! چون کسی هزینه‌ای نمی‌پردازد! راحت از روی مبل، سیاست خارجی و داخلی‌مان را پیش می‌بریم:

١٣٩٤
فوری فوری... عربستان اعلام کرده که همینیه که هست، باز هم از این کارها می‌کنیم. بیایید امروز ساعت ٩ شب تا ده دقیقه از فرستادن هرگونه جوک، عکس‌های +١٨، فحش علیه دکترها، مطلب علیه حکومت، مطلب درباره لامپ‌های ٨٥ وات به بالا خودداری و فقط شعار مرگ بر سعودی‌ها را منتشر کنید. کپی اجباریه. یک نفر کپی نکرد، رفت آن‌جا که عرب می‌انداخت!

١٣٩٠
فوری فوری... امارات اعلام کرده به‌زودی سه جزیره ایرانی رو تا آخر فردا شب به خاک خودش ملحق میکنه. پادشاه امارات گفته اگر ایرانی‌ها توی اینستاگرام این پیغام رو لایک کنند و عضو گروه «اصن یه وضعی» بشوند از تصمیم خودش منصرف میشه و جزایر رو برای همیشه به ایران میبخشه. هموطن، پای ایران در میونه. هرچه سریع‌تر عضو گروه اصن یه وضعی بشو و لایکش کن!

١٣٣٢
بچه‌ها لطفا توجه کنید. دکتر فاطمی رئیس بیمارستان سینا گفته که شاه میخواد حکومت قانونی مصدق رو سرنگون کنه. این به دلیل دخالت‌های مصدق در امور سلطنتی بوده. حالا شاه گفته که اگر یک‌میلیون نفر این پیغام رو توی فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، از کودتا علیه مصدق منصرف میشه و همه آزادی‌های کشور رو تضمین میکنه و اصلا مملکت میشه عین زمان شاه! ملی نیستی اگر اینو به اشتراک نگذاری...

١٢٣٠
چاپار شاهی چنین خبر آورده که امیرنظام، میرزا تقی خان فراهانی، مغضوب سلطان صاحبقران، شوکت شاهان، امیر دل‌ها، ناصرالدین شاه قرار گرفته است. امیرنظام فی‌الحال از کلیه مناصب مملکتی معزول گشته و گفته می‌شود در راه کاشان است و بیم جان او می‌رود. جاسوسی از یکی از زنان حرم شاهی شنیده است که شاه از کرده خود پشیمان گشته و اظهار نموده است اگر ساکنین دارالخلافه در روز آدینه، کباب کوبیده راه بیندازند و حضرت ایشان از بالای شمس‌العماره دود فراوان از بالای خانه‌ها مشاهده فرماید، از قتل امیرکبیر منصرف خواهند شد. پس ایرانی نیستی اگر ظهر جمعه، کباب کوبیده راه نیندازی. هر سیخ کوبیده، یک فرشته نجات برای امیرکبیر.

٦١٦
وایبریان اخبار و ناقلان واتس آپ‌باز و مسنجرهای شکرشکن شیرین گفتار چنین حکایت کنند که مغول‌ها به دروازه‌های سمرقند رسیده‌اند و دیرزمانی نیست که سپاه ایران را شکست دهند. چنگیزخان گفته است اگر ایرانی‌ها هرکدام پنجاه جوک به وایبر من بفرستند، از ادامه حمله به ایران خودداری خواهم کرد. خوارزمشاهی نیستی اگر جوک نفرستی.

٣٠
فوری فوری... هموطن خبر رسیده که شش ماه است که حجازیان به مرزهای ما در میانرودان حمله کرده و پیشروی‌هایی به سوی پایتخت زمستانی ما یعنی تیسفون داشته‌اند. ما ایرانی‌ها را چه می‌شود؟! لطفا این خبر را به اشتراک بگذار تا بلکه به گوش دولتمردان و موبدان و ارتشداران برسد. وظیفه من و تو هم این است که درباره حمله اعراب جوک بسازیم و به این طریق روحیه آنها را ضعیف کنیم. یادمان باشد که در ماجرای حمله اسکندر یونانی، پدران ما با ساختن جوک، توانستند بر فرهنگ یونانی غلبه کنند و خون آریایی را حفظ کنند. آریایی نیستی اگر برای دیگران نفرستی. یک نفر جدی نگرفت و نفرستاد، الان اسمش شده ابو رامتین!

منهای ٣٣٠
آه‌ ای داریوشیان، شما را چه شده است؟ اسکندر گجستک به سرزمین‌های ما یورش کرده و هر چه ما شکست می‌خوریم کوتاه نمی‌آید. ‌ای اسکندر، بدان و آگاه باش که ما فرزندان کوروشیم و اگر داریوش سوم از ما بخواهد با پای پیاده به یونان شما خواهیم آمد و طومارتان را در هم خواهیم پیچید. اوه... اوه... بیسوس... نکن بیسوس... اوه! خب این همراه اول آنتن نمیداد، نشد به موقع پیامک حماسی بفرستیم، این شد که سرداران یونانی بر ما غلبه کردند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین