کد خبر: ۲۹۱۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
واکنش منیژه حکمت به سخنان ایوبی

تاسیس مدارس ملی سینما اقدام بزرگی است

منیژه حکمت، کارگردان سینما تاسیس مدارس ملی سینما را گامی بزرگ تلقی کرد و گفت: تعریف روشن از مدارس ملی سینما حرکت درستی است و به تحکیم زیر ساخت های سینما کمک می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی: حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، تاسیس مدارس ملی سینما را اقدام تازه و در دست اجرا وزارت ارشاد توصیف کرده است.

منیژه حکمت در گفتگو با خبرنگار آفتاب در واکنش به این اظهار نظر گفت: تاسیس مدارس ملی سینما حرکت بزرگی در راستای تحکیم زیر ساخت های سینما است اما باید تعریف روشنی از کارکردها اهداف و وظایف این مدارس که در همه جای دنیا نیز وجود دارد؛ داشته باشیم.

 وی ادامه داد: تعریف روشن مشخص می کند که این اقدام در پروسه اجرایی  موفق خواهد شد یا خیر .فراموش نکنیم سینما صنعت است و این صنعت برای بقا  باید ارکان محکم سینما یعنی  فیلمنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و بازاریابی و تبلیغات را تقویت کند. بنابراین آکادمی تربیت بازیگر باید پیگیرانه دنبال شود.

کارگردان زندان زنان و تهیه کننده شهر موش های دو به عواقب نداشتن آکادمی تربیت بازیگر در ایران پرداخت و گفت: از عواقب نداشتن آکادمی مشخص وحرفه ای این است که برای هر نقش هفت و یا هشت بازیگر مشخص وجود دارد. بسیاری از کلاس ها وموسسات بازیگری نیز بیشتر به دلایل گوناگون به دکان های کسب درآمد تبدیل شده و بسیاری از علاقمندان شهرستان های مختلف علی رغم پرداخت هزینه های گزاف نمی توانند در چرخه سینما نقش آفرینی کنند.

 گفتنی است حجت الله ایوبی اخیرا اعلام کرده است مدرسه ملی سینما هویت مستقل پیدا کرده و مکانش را نیز تقریبا مشخص کرده ایم، هیات امنا این مدرسه مشخص شده و به زودی کارگاه‌های آموزشی این مدرسه فعالیت خود را آغاز کرده و مانند همه مدارس ملی در دنیا به به کار خود ادامه می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
م ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
1
سازمان سینمایی انتظار جامعه ازدولت تدبیر وامید برای خارج کردن مراکز تحت پوشش خود از رکود بی سابقه ناکام مانده مراکز مانند سینمای جوان مرکز گسترش فارابی رسانه های تصویری ...با افراد وکارکنان کم کار وناآشنا به امور ومدیران تحمیلی ودخالت مدیران کل ارشاد در استانها و برخی فیلم سازان ومدیران سابق بدون کمترین اقدام لازم در جا می زنند متاسفانه فعالیت غیر هنر ی وسینمای دولت قبلی در ناکار آمدی انتخاب های آقای ایوبی استمرار یافته البته این تذکرات به انحای مختلف به آقای ایوبی توسط افراد مختلف گفته شده اما گویای تحمیل افراد قوی تر وتحمل رئیس محتر م زیادتر است در کشور موضوع نیاز به تعددمراکزآموزشی نیست بحث سینما وهنر ودیگر مسائل مقوله آموزش است که تمام سرمایه های کشور را به ورطه تباهی برده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین