کد خبر: ۲۹۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد

بازداشت دلالان و سلب صلاحیت قضایی در راستای سلامت قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه به تشریح برنامه‌های دستگاه قضایی در سال 94 پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری خود در سال 94 ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و همچنین پیروزی تیم کشتی آزاد گفت: اولین برنامه دستگاه قضایی در سال 94 این است که در جهت تسهیل کار مردم، رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها و کم کردن حجم فشاری که بر روی قضات، اقدام کند و همچنین در جهت تامین منابع انسانی و ارتقای سطح دانش قضایی قضات و آموزش های لازم و تخصصی متمرکز شود.

وی یادآور شد: سال 93 سال خوبی بود. در سالی که گذشت 808 قاضی جدید مشغول به کار شدند و هزار و 200 نفر جذب دستگاه قضایی و مشغول آموزش هستند که ان شاء الله در سال 94 مشغول به کار خواهند شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ما در سال جدید،‌ ارتقای سلامت دستگاه قضایی است گفت: خانواده‌ای که در قوه قضاییه مشغول به کارند حدود ده هزار قاضی و کارمند زحمتکش هستند. قضات ما حجم کار بسیار سنگینی را بر دوش دارند، ولی این موضوع سبب نمی شود اگر کوچکترین تخلفی شود ما به آن کم توجهی کنیم؛ بنابراین در سال 94 قصد داریم با کسانی که با نام قوه قضاییه سوءاستفاده می‌کنند و کسانی که نوشته‌ای را جعل کرده و تحت عنوان قاضی این کار را انجام می دهند و نیز افراد دلال و ... برخورد کنیم، البته امکان دارد در دستگاه قضایی تخلفی صورت گیرد که ما مصمم هستیم در جهت ارتقای سلامت قوه قضاییه با هر گونه تخلف برخورد کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود:‌ در همین راستا از جلسه گذشته تا امروز ما با تعدادی از متخلفان برخورد کردیم و تعدادی بازداشت و سلب صلاحیت قضایی شدند و افرادی نیز تحت عنوان دلال در بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ما در سال جدید، تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض است گفت: قصد داریم با دانه درشت ها و کسانی که متکی به ثروت و قدرت اند برخورد کنیم.

به گزارش ایسنا، ‌محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مبارزه با زمین خواران و کسانی که به منابع ملی دست اندازی می‌کنند، یکی دیگر از اقدامات قوه قضاییه در سال 94 خواهد بود گفت: ما قصد داریم در سال 94 با همه کسانی که به هر بهانه در جهت تخریب و دست اندازی به منابع ملی فعالیت می‌کنند،‌ برخورد کنیم، البته در سال گذشته کارنامه خوب و درخشانی در این زمینه داشتیم. هم دولت و هم نهادهای نظارتی، مجلس و قوه قضاییه در این زمینه خوب عمل کرده اند. فقط در تهران از حدود 710 هکتار از اراضی تصرف شده، در سال 93 رفع تصرف شد و 1500 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران، تخریب شد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد:‌ در سراسر استان‌های کشور به همین صورت میلیون ها متر مکعب از اراضی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود آزاد شد و تعدادی از ساختمان های غیرمجاز تخریب شد. ما مصمم هستیم با این تخلفات برخورد کنیم، البته باید با دولت هماهنگی پیش آید که خود دولت و شهرداری اجازه تصرف را ندهند؛ زیرا اگر دستگاه های دولتی به وظایف خود عمل کنند نیازی به تخریب نیست.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: ما همانند گذشته مصمم هستیم با کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند یا سوداگران مرگ،‌ اشرار، اراذل و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد جدی شود.

ادامه دارد ...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین