کد خبر: ۲۹۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

کشته شدن 18 سرباز افغان در حمله بزرگ طالبان

مقامات افغانستان امروز(دوشنبه) اعلام کردند، شبه‌نظامیان طالبان در یک حمله بزرگ علیه پست‌های دیده‌بانی ارتش این کشور در شمال شرق، دست کم 18 سرباز را کشته و حتی برخی از آنها را سر بریدند.
آفتاب‌‌نیوز :
این حمله بزرگ که به نشانه آغاز فصل درگیری در بهار و تابستان انجام شد، نشان می‌دهد که نیروهای نظامی افغانستان که با پایان ماموریت رزمی ناتو و آمریکا در کشورشان، به تنهایی مسئولیت امنیت را به عهده دارند، فصلی دشوار را پیش رو خواهند داشت.

این حمله بزرگ ظاهرا روز جمعه در منطقه "جورم" در استان بدخشان رخ داده اما مقامات افغان که وعده تحقیقات درباره این حمله را داده بودند، چند روز بعد جزئیات آن را بیان کردند.

گل محمد بیدار، معاون والی استان بدخشان، گفت که در این حمله حدود 250 شبه‌نظامی طالبان به پست‌های دیده‌بانی ارتش افغانستان حمله کردند. احمد نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان گفت که در این حمله 18 سرباز افغان کشته شدند که در این میان هشت تن از آن‌ها سر بریده شدند. وی خاطرنشان کرد، سربازان ارتش افغانستان همچنین 19 شبه‌نظامی طالبان را که هشت تن از آن‌ها خارجی بودند، کشته و شبه‌نظامیان پس از آمدن نیروهای کمکی ارتش به این منطقه، پا به فرار گذاشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع افغانستان نیز اوایل امروز گفت که این حمله باعث کشته، زخمی و یا مفقود شدن 30 سرباز افغان شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حمله که به گفته آن، به علت غفلت یک افسر ارتش به وقوع پیوست، است. بنا به گفته وزارت دفاع افغانستان،‌ شبه‌نظامیان اقدام به غارت تجهیزات ارتش کرده و خودروهایی را که نمی توانستند با خود ببرند، به آتش کشیدند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و مدعی شد که در این حمله 49 سرباز ارتش افغانستان را کشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین