کد خبر: ۲۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

ضررهای سفيد کردن بيش از حد دندان‌ها

سفيد کردن دندان‌ها با مواد شيميايي به تازگي سبب ايجاد نوعي اعتياد و وسواس رواني در دنيا شده است که آخرين مورد آن التهاب شديد لثه در يک زن بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
يک زن 40 ساله اهل کشور ايالات متحده به سفيد کردن دندان‌هاي خود اعتياد داشته و براي سالها از محصولات سفيد کننده دندان به ميزان زياد و بدون رعايت فاصله زمان‌بندي مناسب استفاده مي‌کرده و ناگهان در آخرين بار با التهاب و تاول زدن شديد لثه‌هاي خود مواجه شده است که در نتيجه آن حال نمي‌تواند به راحتي غذا بخورد.

در کشور ايالات متحده فروش محصولات سفيد کننده دندان از سال 1996 تا به حال 300 درصد رشد داشته است به طوري که کلمه جديدي به نام bleacharexie به عنوان انجام اين کار به ثبت رسيده است.

گفتني است، علائم سوزش به خاطر سفيد کردن دندان شامل سوزن لثه و عفونت دندان است و بر اساس تحقيقات اهالي کشور انگلستان در دنيا رتبه نخست مصرف اين مواد را براي سفيد کردن دندان‌ها در اختيار دارند.

پژوهشگران بويژه انجام خانگي اين کار را بسيار خطرناک اعلام کرده‌اند و هشدار مي‌دهند که افراد حتماً بايد به متخصص براي انجام سفيد سازي دندان مراجعه کنند.

علاوه بر عفونت و التهاب لثه اگر مدت باقي ماندن دندان‌ها در محصول پراکسيد هيدروژن که بخش اصلي ماده سفيد کننده را تشکيل مي‌دهد از 45 دقيقه بيشتر شود سبب آسيب به ميناي دندان و بروز پوسيدگي شديد در دندان ها نيز مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين زن در اثر زياده روي در مصرف سفيد کننده مجبور است مراحل درماني را پشت سر بگذارد و دندانها و لثه او به شدت آسيب پذير شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین