کد خبر: ۲۹۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

سیاتیک چیست و چه علائمی دارد؟

سیاتیک به درد در ناحیه کمر اطلاق می‌شود که به دلیل بروز مشکلاتی در ناحیه عصب سیاتیک به وجود می‌آید. عصب سیاتیک از ناحیه تحتانی کمر شروع شده، از پشت ران هر پا به سمت پایین ادامه می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : هنگامی‌ که چیزی باعث صدمه به عصب سیاتیک شود، یا آن را تحت‌فشار قرار دهد، باعث ایجاد درد در ناحیه تحتانی کمر شده و به باسن و پا‌ها گسترش می‌یابد.

شایع‌ترین نشانه سیاتیک درد ناحیه تحتانی کمر است که از باسن و یک پا به سمت پایین ادامه می‌یابد. این درد به طور معمول در یک پا احساس می‌شود و هنگام نشستن، سرفه کردن و عطسه، شدت می‌گیرد. برخی مواقع ممکن است پا دچار بی‌حسی، ضعف و گزگز شود.

علائم سیاتیک به طور ناگهانی ظاهرشده و می‌تواند برای چندین روز یا هفته ادامه یابد. بالغ‌ بر ۹۰ درصد افراد مبتلا به درد سیاتیک بدون نیاز به عمل جراحی بهبود می‌یابند و بالغ بر ۸۵ درصد مردم آمریکا در طول زندگی خود نوعی کمردرد را تجربه می‌کنند ولی عصب سیاتیک همیشه مسبب ایجاد این درد نیست.

در بسیاری از موارد، کمردرد به دلیل کشیده شدن یا فشار بیش از اندازه به عضلات ناحیه تحتانی ایجاد می‌شود.

آنچه اغلب اوقات درد سیاتیک را از سایر دردهای ناحیه پشت مشخص می‌کند، چگونگی پخش شدن درد در پشت ران و به سمت پایین تا کف پا است و ممکن است به صورت گرفتگی شدید پا باشد. بیشتر افرادی که دچار این درد می‌شوند بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

به گزارش جام جم، در زنان باردار نیز احتمال ایجاد این مشکل بیشتر است زیرا در این دوره جنین در حال رشد می‌تواند روی عصب سیاتیک فشار وارد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین