کد خبر: ۲۹۱۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

ریفلاکس و راه‌های رفع آن

محمد احمدی درباره ریفلاکس و سوزش دهانه معده اظهار داشت: ریفلاکس یا سوزش دهانه معده از دیدگاه طب سنتی نشانه سوء مزاج سودا در معده است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، ریفلاکس و راه‌های رفع آن را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، محمد احمدی درباره ریفلاکس و سوزش دهانه معده اظهار داشت: ریفلاکس یا سوزش دهانه معده از دیدگاه طب سنتی نشانه سوء مزاج سودا در معده است.

به گفته وی افرادی که مبتلا به ریفلاکس یا سوزش سر معده هستند معمولاً با گرسنگی مشکل‌شان افزوده می‌شود. سوءمزاج سودای معده موجب افزایش اشتها, ضعف هضم, نفخ و ترش کردن بسیار می‌شود، مصرف غذاهای حجیم و غلیظ خود علائم ریفلاکس را تشدید می‌کند.

مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: بهترین توصیه به این افراد این است که معده خود را تقویت کنند و از مصرف مربای هلیله و آمله, مربای "به" و مربای سیب سود می‌برند که خود موجب کاهش ترشح سودا به معده می‌شود.

احمدی افزود: ریفلاکس معده در افراد سیگاری بیشتر رخ می‌دهد چرا که نیکوتین موجود در سیگار خود دریچه معده را شل می‌کند. ریفلاکس در زنان باردار و زنانی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند, این حالت برایشان بیشتر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مصرف آسپرین با دُوز بالا به مدت طولانی خود از علل بروز ریفلاکس معده است. مصرف مرکبات, نوشابه‌ها, گوجه فرنگی, لبنیات و ... که دارای PH اسیدی هستند و مصرف ترشی و سالاد همراه با غذا خود علائم ریفلاکس را تشدید می‌کند.

مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی اضافه کرد: رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای به کاهش علائم ریفلاکس کمک می‌کنند مانند این که افراد سعی کنند بیشتر از سبزی‌ها را پخته مصرف کنند و حتی الامکان کمپوت خانگی میوه را استفاده کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: از مصرف غذاهای سنگین و حجیم پرهیز کنند، همچنین همراه با غذا آب مصرف نکنند و غذا را به آرامی بجوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین