کد خبر: ۲۹۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

دستگيري جاعلان کارت معافيت سربازي

رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از دستگيري يک باند جاعل در فرآيند معافيت پزشکي خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از دستگيري يک باند جاعل در فرآيند معافيت پزشکي خبر داد.

به گزارش ایرنا سرهنگ نبي رحيمي گفت: بازرسي سازمان وظيفه عمومي ناجا، در راستاي برخورد با متخلفان و جاعلان در حوزه خدمت سربازي طبق وظايف محوله سعي و تلاش خود را درکشف برخورد با بزهکاران انجام مي دهد.

به گفته وي درحوزه معافيت پزشکي متوجه شديم که باندي با جعل مدارک پزشکي و تقلب در اين فرآيند به معافيت پزشکي مشمولان سالم اقدام مي کند.

رحيمي افزود: با شگردهاي اطلاعاتي و استفاده از سامانه وظيفه عمومي افراد شناسايي و مورد ردگيري قرار گرفتند و در حين شرکت در جلسه شوراي پزشکي مشمولان متخلف بازدداشت شدند؛ در ادامه اعضاي ديگر باند که در جعل مدارک پزشکي و بيمارستاني نقش داشتند نيز شناسايي و دستگير شدند.

وي ادامه داد: در بازرسي از محل اختفاي جاعلان تعداد زيادي مهرهاي بيمارستانها، شوراي پزشکي و پزشکان مختلف کشف و در اين زمينه سه نفر که يکي از آنها تبعه کشور افغانستان است، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: جاعلان براي هر کارت معافيت 30 تا 40 ميليون تومان دريافت مي کردند و تا به حال 133 کارت با مدارک جعلي توسط اين افراد صادر شده است و 19 مورد نيز در دست اقدام داشتند.

اين مقام انتظامي تاکيد کرد: براي جلوگيري از اين رفتارهاي مجرمانه، سازمان وظيفه عمومي اقدامات کنترلي و پيشگيرانه دارد و در اين خصوص نيز صرفا به مدارک ارايه شده توسط مشمولان استناد نکرده و در مورد بيماري اعلام شده از پزشکان معتمد خود و پزشکان شوراي پزشکي در نظريه اول استفاده مي کنيم و نيز براي اخذ نظريه نهايي از شوراي پزشکي بيمارستان هاي نظامي با مستندات کافي و متقن استفاده مي شود.

رحيمي با اشاره به اينکه مشمولان بايد در صورت وجود بيماري و عدم سلامت جسماني از طريق قانوني اقدام به دريافت معافيت پزشکي کنند به مشمولان سالم توصيه کرد که تحت تاثير دسيسه هاي افراد سود جو قرار نگيرند و تجربه ثابت کرده که اينگونه افراد کلاهبردار دير يا زود شناسايي و دستگير شده و در آينده، خود و خانواده شان را در گير مشکلات روحي و رواني و عواقب اين جرم مي کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین