کد خبر: ۲۹۲۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

اشتباه مادر، کودک ۸ ساله‌اش را به کام مرگ برد

رئیس بخش مسمومیت بیمارستان نور علی اصغر اصفهان گفت: مادری که شربت ضد سرفه را با شربت متادون اشتباه گرفته بود سبب مرگ کودک هشت ساله‌اش شد.
آفتاب‌‌نیوز : روز گذشته یک دختر بچه هشت ساله به دلیل اشتباه مادر در دادن شربت متادون به جای شربت ضدسرفه به کودک خود به بخش مسمومین بیمارستان نور علی اصغر (ع) انتقال داده شد و در بخش ICU این بخش بستری شد.

رئیس بخش مسمومین بیمارستان نور علی اصغر (ع) اصفهان با تائید این خبر اظهار داشت: از این دست مسمومیت ها که منجر به مرگ مغزی و فوت نهایی فرد شود ، در سال بین یک تا سه مورد است.

فرزاد قشلاقی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بین ۲۵ تا ۳۰ کودک بر اثر عوامل مختلف از جمله تماس با شوینده های خانگی، مصرف اشتباه قرص‌های ضد بارداری، گزش که بیشتر ناشی از نیش زنبور عسل و رتیل است، مسمومیت های ناشی از مصرف اشتباه دارو و نیز متادون که موردی گزارش شده است، در بخش مسمومین بیمارستان نور علی اصغر (ع) بستری شدند.

وی افزود: بیشترین موارد مسمومیت اطفال به بیمارستان امام حسین (ع) که بیمارستان تخصصی اطفال است، مراجعه و ارجاع داده می شود.

قشلاقی در خصوص مسمومیت رده سنی بزرگسالان اعلام کرد: روزانه حدود ۲۰ بیمار بزرگسال به بخش مسمومین بیمارستان نور علی اصغر (ع) اصفهان مراجعه می کنند که در طول ماه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بر اثر مسمومیت به این مرکز انتقال داده می شوند.

وی اعلام کرد: نزدیک به ۶۰ درصد مسمومینی که دربخش مسمومیت بیمارستان  نور علی اصغر (ع) بستری می‌شوند، به قصد خودکشی دارو مصرف کردند و در حالت مسمومیت به این بیمارستان ارجاع داده شدند.

وی با اظهار اینکه بیشتر موارد مسمومیت ها عمدی بوده و در اثر مصرف مواد مخدر، الکل، قرص‌های روانگردان و غیره است، بیان داشت: در حال حاضر آمار مسمومیت ها روند رو به رشد خیلی کندی را دارد.

قشلاقی اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد اعتیاد در اصفهان و نرخ اعتیاد در بین زنان شاهد افزایش آمار مسمومیت هستیم.

وی با اعلام اینکه بین ۵ تا تن ۱۰ تن از مسمومین بستری شده در این بیمارستان از جمعیت سالمندان هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مسمومین مراجعه کننده به بیمارستان درمان شدند.

به گزارش مهر، رئیس بخش مسمومین بیمارستان نور علی اصغر (ع) اصفهان در توصیه ای به شهروندان خواستار عدم دسترس دارو برای اطفال و بیماران اعصاب و روان شد و ادامه داد: لازم است که سموم دفع آفات نباتی با دقت نگهداری شوند و اگر بخشی از این سموم باقی ماند بلافاصله دور ریخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین