کد خبر: ۲۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

ظریف: اجرای قرارداد اس300 اقدامی مثبت در مسیری صحیح است

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری در مادرید گفت : تصمیم روسیه به اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران، اقدامی مثبت در مسیری صحیح است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تصمیم روسیه درباره تحویل اس 300 گفت: همانطور که می‌دانید، سامانه اس 300 یک سامانه دفاعی برای جلوگیری از حمله هوایی است ، ما سال ها پیش این سامانه را به روسیه سفارش داده و قراردادی در این باره بسته بودیم.

وی افزود : متاسفانه مداخلاتی در روابط دوجانبه ما با روسیه وجود داشت. ما از تصمیم درست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای اجرای این قرارداد استقبال می‌کنیم. من معتقدم ایران و روسیه همسایگان خوبی هستند.

ظریف ادامه داد: ما روابطی تاریخی با روسیه داشته ایم. ما منتظر همکاری های بیشتر در حوزه همکاری های راهبردی با روسیه هستیم. این همکاری‌ها برای صلح و امنیت در منطقه ما و مبارزه با افراط گرایی و خشونت در آسیای میانه و نیز جاهای دیگر در منطقه خوب است. بنابراین، من فکر می کنم این اقدام روسیه گامی در جهت صحیح است و ما در انتظار توسعه هرچه بیشتر روابط خود با همسایگان‌مان و نیز با بقیه جهان هستیم.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت : روسیه یکی از همسایگان مهم و شریکی مهم برای ماست. این اقدام یکی از نقاط مشکل ساز در روابط ما با روسیه را از میان بر می‌دارد و من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور پوتین تصمیم گرفته است در این مسیر حرکت کند.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در ادامه انرژی، کشاورزی، شیلات، راه آهن و قطارهای سریع السیر را در کنار گردشگری از حوزه هایی توصیف کرد که دو کشور ایران و اسپانیا می توانند در آنها همکاری مشترک داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین