کد خبر: ۲۹۲۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

هشدار درمورد کلاهبرداری "شما برنده شده‌اید"

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: اخیرا پیام‌هایی با عناوین "شما برنده شده‌اید" از طرف برخی‌ها به مشترکان تلفن‌های همراه ارسال می‌شود که هیچ کدام واقعیت ندارد و تمامی این پیامک‌ها از طرف کلاهبرداران اینترنتی ارسال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: اخیرا پیام‌هایی با عناوین "شما برنده شده‌اید" از طرف برخی‌ها به مشترکان تلفن‌های همراه ارسال می‌شود که هیچ کدام واقعیت ندارد و تمامی این پیامک‌ها از طرف کلاهبرداران اینترنتی ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، مهدی مختاری‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی یکی از مشکلات عمده سوء استفاده‌های اینترنتی در قزوین است، اظهار داشت: افراد باید از اطلاعات خصوصی و بانکی خود حفاظت کنند و اطلاعات خود را به هیچ شخصی ندهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

مختاری‌نسب با اشاره به اینکه چهار مشخصه از حساب‌های بانکی اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: افراد باید چهار مؤلفه cvv2، تاریخ انقضاء، رمز عبور و شماره 16 رقمی کارت‌های عابر بانک خود را حفظ کنند و به هیچ عنوان این اطلاعات را به شخص دیگری انتقال ندهید.

وی با بیان اینکه مردم باید مراقب سوءاستفاده‌گران پیامکی باشند، تصریح کرد: اخیرا پیام‌هایی با عناوین "شما برنده شده‌اید" از طرف برخی‌ها به مشترکان تلفن‌های همراه ارسال می‌شود که هیچ کدام واقعیت ندارد و تمامی این پیامک‌ها از طرف کلاهبرداران اینترنتی ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین با بیان اینکه بیشتر جرائم اینترنتی که در قزوین صورت گرفته از طرف وابستگان نزدیک اشخاص رخ داده است، اظهار کرد: 85 درصد جرائم اینترنتی در قزوین از طریق وابستگان نزدیک به افراد آسیب‌دیده رخ می‌دهد و به همین دلیل افراد باید از اطلاعات خصوصی خود حفاظت کنند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین با بیان اینکه دنیای اینترنت همواره در حال تغییر است، گفت: مردم همواره باید اطلاعات خود را در زمینه اینترنت به روزرسانی کنند، زیرا دنیای اینترنتی همواره در حال تغییر و تحول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین