کد خبر: ۲۹۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲

وزش باد هوای اصفهان را سالم کرد

رییس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به وزش باد در مناطق مختلف استان کیفیت هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : مهندس بابک صادقیان با اشاره اینکه از روز گذشته آسمان اصفهان از شرایط گرد و غباری خارج شد، گفت: این شرایط با توجه به بارش های پراکنده باران به صورت رگباری و وزش باد در مناطق مختلف استان و شهر اصفهان حکم فرما شده است.

وی با بیان اینکه در این فصل شرایط گرد و غبار کمتر ایجاد می شود ، اظهارکرد: وضعیت کیفیت هوای شهر اصفهان امروز سه شنبه 25 فروردین با میانگین 60 (AQI) در وضعیت سالم ثبت شده است که روز گذشته با میانگین 63 (AQI)بوده است.

وی گفت: اکنون غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است در هوای اصفهان پایین و در شرایط استاندارد قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان صادقیان افزود: گرد و غبار از ناحیه غرب وجنوب غرب کشورو از سمت کشورهای همسایه با وزش باد وارد هوای اصفهان شده بود.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 50 تا 0 هوای خوب، 100 تا 51 هوای متوسط ، 150 تا 101ناسالم برای گروه های حساس، 200 تا 151ناسالم، 201تا 300 خیلی ناسالم، 301تا 500خطرناک است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین