کد خبر: ۲۹۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴

فاضل لنکرانی: دولت عربستان باید رفتار خود را تغییر دهد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: دولت عربستان باید ضمن معذرت‌خواهی رسمی از ملت ایران، قول تغییر جهت رفتار خود را بدهد و هم‌اکنون مسئولان نظام و مراجع، تصمیمات به‌جایی اتخاذ کردند تا از کیان و حرمت مردم شریف ایران صیانت شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‎الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هتک حرمت زائران ایرانی از سوی مأموران فرودگاه جده، تاکید کرد: این حادثه قطعا کار یک یا دو فرد نیست و با توجه به محاسبات گذشته و حال به این نتیجه می‌رسیم که این هتک حرمت پشت پرده‌ای داشته است.

وی افزود: از کنار این حادثه که قلب یک ملت را جریحه‌دار کرد نباید به این سادگی گذشت و این کار قطعا با مجازات و معذرت‌خواهی ساده نیز تمام نخواهد شد بلکه باید این قبح کار به دنیا اعلام شود و چهره واقعی آنها به دنیا معرفی شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین گفت: متاسفانه توهینی که چند روز پیش امام جماعت مسجدالحرام که از قاریان برجسته این دیار است به ساحت شیعیان کرد به حدی وقیح بود که کمتر از آن هتک حرمت نبود. آنها ثابت کردند که هم شأن عنوان خادم حرمین شریفین نیستند و این عنوان، عنوانی دروغین برای آنهاست. کارهای آنها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و حمله آنها به یمن نیز که به تعبیر استثنایی و دقیق مقام معظم رهبری همچون حمله اسرائیل به غزه بود، نشان داد که آنها در حد صیانت از حرمین شریفین نیستند.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: رفتن به عمره به خودی خود واجب نیست و حتی اگر در حج واجب نیز یک واجب اهمی به آن رجحان یابد یا این واجب با انجام حرام همراه باشد این واجب نیز دیگر واجب نیست و نباید انجام داد مثل کاری که امام راحل در قضیه حج واجب انجام دادند.

وی افزود: قضیه حج عمره نیز که جای خود را دارد و این مستحبی اگر با مسأله‌ای چون خوف خطر جانی یا وهن یک ملت و امت اسلامی همراه باشد اصلا نباید انجام شود و به جرات می‌توان گفت که تمام شرایط ملغی کردن شرایط حضور در حج عمره فراهم است و اصلا در اینجا استحباب این حج عمره نیز محل شبهه است.

فاضل لنکرانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فعالیت‎های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بویژه مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی گفت: این مرکز به دنبال اهمیت و ضرورتی که به دنبال بروز و ظهور مباحث کلامی و همچنین شبهات جدید تاسیس شد و تا کنون مدرسان قوی در حوزه مباحث کلامی و اعقتادی و فقهی به حوزه تحویل داده است.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: این مرکز امسال گروه سوم آموزشی خود را نیز پذیرش کرد که 16 سرفصل آموزشی نیز در دستور کار آموزش ویژه ترم یک و همچنین 21 سرفصل آموزشی ویژه فصل دوم تعریف شده است. تاکنون 25 مقاله، 20 شبهه پاسخ داده شده، 40 کتاب کتابشناسی شده و 14 حدیث، بازشناسی و پژوهش شده است؛ هم‌اکنون 14 نفر در گروه پنجم، 35 نفر در گروه چهارم و 10 نفر در گروه ششم مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: این مرکز فقهی تاکنون 50 مجتهد یا قریب به مجتهد را پرورش داده است و هم اکنون آثار علمی شاگردان این مرکز و اساتید امروز حوزه های علمیه ایران و خارج از کشور به جریان سازی می‎پردازد؛ پژوهش در حوزه تسلیحات کشتار جمعی، حقوق بشر، حقوق بشردوستانه، فقه کودک، فقه لقاح مصنوعی و ... از جمله پژوهش‎های کاربردی این مرکز بوده است که بسیاری از آنها برای اولین بار در حوزه‎های علمیه ما انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین