کد خبر: ۲۹۲۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸

قطعنامه 2216شورای امنیت علیه مردم یمن تصویب شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست علنی روز سه شنبه قطعنامه 2216 درباره یمن را ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، روسیه تنها عضوی از 15 عضو شورای امنیت بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد . این قطعنامه دو هفته پیش ازسوی اردن به نمایندگی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به غیر از عمان، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده بود.

روسیه قبلاً در پیش نویس قطعنامه ای، آتش بس فوری در یمن و تحریم تسلیحاتی را پیشنهاد کرده بود که با این درخواست موافقت نشد.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: از آنجا که این قطعنامه شامل همه دغدغه های جامعه جهانی نبود، ما به آن رای ممتنع دادیم.

در قطعنامه 2216، نام احمد صالح پسر رییس جمهوری سابق یمن و رییس سابق گارد جمهوری و عبدالملک الحوثی از رهبران جنبش انصارالله در فهرست سیاه به معنی منع سفر و مسدودشدن اموال قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، تحریم تسلیحاتی یمن و به ویژه جنبش مردمی انصارالله دیگر بند این قطعنامه است. این قطعنامه بدون کوچکترین اشاره به تجاوز آشکار عربستان و متحدانش به یمن، فقط از نیروهای مردمی و جنبش انصارالله خواسته است به جنگ کنونی خاتمه دهند.

قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل از نیروهای مردمی و جنبش انصارالله خواسته است از مواضع خود عقب نشینی کنند و از نهادها و ادارات دولتی و شهرهای تحت کنترل آنها خارج شوند.

نماینده عربستان مدعی شد تصویب این قطعنامه، مهر تائیدی بر حمله نظامی ریاض و متحدانش به یمن است.

این قعطنامه توقف بمباران عربستان و کشتار مردم بی دفاع یمن توسط این کشور را خواستار نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
یک پرسش مایلم پاسخ آنرا دوستان بدهند.
همزمان با انقلاب مردم تونس و تظاهرات گسترده در مصر و لیبی، یمنی ها بویژه حوثی ها بر علی رئیس جمهور وقت علی عبدالله صالح راهپیمایی کردند و ایران آن زمان این جرکت مردمی را بیدری اسلامی در مقابل دیکتاتور دست نشانه عربستان یعنی همان علی عبدالله صالح خواندند. خوب علی عبدالله صالح برکنار و مطابق قوانین یمن رئیس جمور جدید انتخاب شد. اکنون بخشی از ارتش یمین و وفادار به علی عبدالله صالح با حوثیی ها ائتلاف کرده و بر علیه رئیس جمهور یمی قیام مسلحانه راه انداخته اند و ایران هم از این ائتلاف و قیام مسلحنه حمایت میکند. آیا علی عبدالله صالح دیکتاتور است یا انقلابی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
سلام اقای ناشناس
در زمان شاه نیز بسیاری از ارتشیان وفادار او بعد از انقلاب با جمهوری اسلامی بیعت کردند.
و حتی اگر فرض کنیم منظور شما نیروهای همچنان وفادار علی عبد الله صالح است که باید گفت اگر کودتای نوژه را به خاطر بیاورید عده ای از از خلبانان وفادار به شاه قصد کودتا داشتند ولی همگی آنها دستگیر شدند اما حمله صدام حسین به کشور باعث شد همین خلبانان علیه صدام وارد عملیان نظامی شوند و حتی برخی از آنها شهید شدند.
پس مشخص است که منافع ملت و کشور و ایستادگی درمقابل دشمن بیگانه ممکن است مخالفان داخلی رو متحد کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین