کد خبر: ۲۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

سگ‌کشی در شیراز و تکذیب مسئولان

سگ‌های ولگرد را خیلی‌ها عامل بیماری و مشکل می‌دانند، اگرچه طی سال‌های اخیر کمتر شاهد تردد سگ‌هایی که تحت عنوان ولگرد معروف هستند، بوده‌ایم، اما اینکه سگی را به‌این بهانه که ولگرد است بکشیم و آنهم با بدترین و غیر انسانی‌ترین شیوه‌ها اقدام به نابودی این حیوان کنیم، به دور از هر منطق عقلانی، عاطفی و دینی است.
آفتاب‌‌نیوز : انتشار فیلم اینترنتی در خصوص کشتن تعدادی سگ با تزریق سم یا اسید در شیراز، واکنش‌های مختلفی را از سوی افراد و گروه‌های متفاوت به‌دنبال داشته و دارد،‌ خصوصا اعتراض‌های مردمی و گروه‌های مردم‌نهاد که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تقریبا تمام دستگاه‌هایی که موضوع معدوم کردن سگ‌ها با آنها ارتباط داده شده بود، این موضوع را تکذیب کردند، اما شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون نه به تلفن‌ها پاسخ داده و نه موضعی گرفته است.

معاون اجرایی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، منطقه فارس، با اشاره به اینکه فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را دیده است،‌ تصریح کرد: این فیلم به‌هیچ عنوان مشخص نمی‌کند که چنین اقدامی در کجا و توسط چه افرادی انجام شده است.

رمضان امینی با ابراز تاسف از این واقعه، این رفتار را غیرانسانی و بی‌رحمانه خواند و تاکید کرد: شهرداری شیراز ارتباط این موضوع را به این مجموعه کاملا رد کرده و تکذیب می‌کند. با وجود بی‌ارتباط بودن با شهرداری، به‌حتم موضوع به شکل قانونمند، پیگری می‌شود.

حقیقت، مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز ضمن رد ارتباط این موضوع با آن مجموعه تاکید کرده است که معدوم کردن سگ‌ها تنها در قالب دستورالعمل‌های وزارت کشور، انجام می‌شود و تاکید می‌شود که فیلم منتشر شده نمی‌تواند ملاک خوبی برای مشخص کردن دقیق زمان، مکان و دستگاه مسئول در خصوص این اقدام باشد.

به گزارش ایسنا،‌ تعدادی از فعالان نهادهای مردمی حفاظت از حقوق حیوانات در استان فارس با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع، خواستار برخورد قانونی با مرتکبان این اقدام غیرانسانی شده‌اند. طی فیلمی که در روزهای اخیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، چند قلاده سگ با تزریق ماده‌ای معدوم می‌شوند. در این فیلم،‌ مکان دقیق، زمان اقدام و افرادی که اقدام به چنین عملی کرده‌اند، مشخص نیست اما منتشر کنندگان مدعی شده‌اند که فیلم مربوط به شهرک صنعتی شیراز است.

برخی فعالان حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست با اشاره به وجود چند محل پرورش سگ در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در محدوده شهر زرقان،‌ این اقدام را نیز منصوب به همان افراد می‌دانند. هیچ یک از محل‌های پرورش سگ در محدوده گفته شده، دارای مجوز نیستند.

خبرنگار ایسنا تا زمان ارسال این خبر موفق به برقراری ارتباط با مسئولان دامپزشکی، شرکت شهرک‌های صنعتی و محیط زیست برای دریافت توضیح آنها در ارتباط با این موضوع نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین