کد خبر: ۲۹۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

موسیقی «رپ» مجوز نگرفته است

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد اخبار مربوط به اعطای مجوز به یک آلبوم موسیقی رپ را رد کرد و گفت: هنوز هیچ آلبومی در ژانر موسیقی «رپ» مجوز نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد اخبار مربوط به اعطای مجوز به یک آلبوم موسیقی رپ را رد کرد و گفت: هنوز هیچ آلبومی در ژانر موسیقی «رپ» مجوز نگرفته است.

به گزارش فارس در روزهای گذشته اخباری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اعطای مجوز به یک آلبوم رپ مطرح شد که پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار فارس در این خصوص گفت: آلبوم‌های رپ که برای بررسی و صدور مجوز به دفتر موسیقی ارسال شده است، هیچ‌کدام مشخصاتی که مورد قبول ما باشند را دارا نیستند.

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر با بیان اینکه این شیوه از موسیقی در گروه گفت‌آواز قرار دارد، گفته بود: این نوع موسیقی ریشه در فرهنگ ایران دارد، ما در فرهنگ‌مان ترتیل‌خوانی، رجزخوانی و بحر طویل‌خوانی داریم و حتی حماسه‌ سرایان ایرانی که رجزخوانی یا شاهنامه‌‌خوانی می‌کردند نیز به‌ نوعی از موسیقی رپ استفاده کرده‌اند. اگر رپ‌هایی که در حال حاضر به صورت زیرزمینی در کشور در حال تولید است، شرایط مد نظر مرکز موسیقی وزارت ارشاد یعنی مطابقت با فرهنگ اصیل ایرانی را داشته باشند، مجوز رسمی دریافت خواهند کرد.

از طرفی حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطای مجوز به موسیقی رپ را بعید خوانده و گفته بود: از نظر موسیقی رپ نماد موسیقی غربی است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شود زیرا موسیقی از نوع رپ به ترویج ناهنجاری‌ها می‌پردازد که به آن مجوز داده نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین