کد خبر: ۲۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور:

"داعش" جرات نزدیک ‌شدن به چند ده کیلومتری مرزهای ‌کشور را هم ندارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اشاره به اقتدار و نمایش ‌توان بازدارندگی ارتش قرارگاه غرب‌ کشور در مرزهای غربی، اظهار کرد: داعش در پی این نمایش اقتدار حتی جرات نزدیک ‌شدن به چند ده کیلومتری مرزهای ما را هم ندارد و در حال ‌حاضر نیز در کشور عراق متحمل شکست‌های سنگینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : امیر سرتیپ منوچهر کاظمی در نشست خبری با بیان اینکه سال ‌گذشته یکی از سالهای بسیار حساس و پر از تلاش و ایثار برای ارتش کشور و بویژه قرارگاه منطقه ‌غرب بود، گفت: ابتدای سال گذشته و در 9 اردیبهشت‌ماه موفق شدیم طی عملیاتی یک ‌تیم ضد انقلاب از گروهک "پژاک" را در ‌غرب کشور منهدم کنیم.

وی اعضای این تیم‌ تروریستی را یازده‌ نفر اعلام و تصریح کرد: این عوامل با قصد بمب‌گذاری و ایجاد ناامنی در استان‌های ‌غربی وارد کشور شدند که خوشبختانه با عملکرد سریع و به موقع نیروهای ارتش فعالیت آنها بی‌نتیجه ماند و با انهدام گروه، سه ‌نفر از تروریست‌ها کشته و مقادیر زیادی اسلحه و موادمنفجره از آنها کشف شد.

وی به تحولات کشور عراق نیز اشاره و تصریح کرد: در خرداد ماه که نیروهای ‌داعش کشور همسایه را تهدید کرده و بخش‌های مهمی از مناطق ‌غرب، شمال و حتی شرق عراق را گرفتند و به خیال باطل خود قصد ورود به خاک ایران را نیز داشتند، با واگذاری ماموریت مقابله با این عناصر به ارتش قرارگاه ‌غرب کشور، ظرف کمتر از چند ساعت یگانهای مستقر در غرب را از قسمت‌های مختلف منطقه به سمت مرز گسیل کرده و توان‌بازدارندگی خود را به نمایش گذاشتیم.

کاظمی تصریح کرد: بازتاب نمایش توان ‌بازدارندگی یگانها به حدی بود که گروهک ‌داعش حتی جرات نزدیک‌ شدن به چند ده کیلومتری مرزهای ‌کشور را هم نداشت و با پشتیبانی ایران، در خاک ‌عراق نیز متحمل شکست‌های سنگین شد.

کاظمی اجرای تمرین‌های تاکتیکی و ارتقای توان ‌رزمی و تجهیز یگانها را از جمله دیگر اقدامات قرارگاه ‌غرب کشور در سال‌ گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های‌جاری ارتش بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی حفظ و حراست از مرزهای کشور است، گفت: در همین راستا و با کمک نیروهای مرزبانی در سال‌گذشته موفق به کشف 10 قبضه‌سلاح، 1151 بطر مشروبات ‌الکلی و 1078 راس دام‌قاچاق شدیم و 171 نفر نیز در این‌رابطه دستگیر شدند.

کاظمی در ادامه با اشاره به ساخت شش‌هزار واحدمسکونی برای نیروهای ‌ارتش، اظهار کرد: از این تعداد پنج‌هزار و 200 واحد در شهرک «پردیس» و 800 واحد در منطقه «چشمه‌سفید» در حال‌ساخت است که فازاول این پروژه‌ها تحویل شده و امیدواریم در سال‌جاری بتوانیم فازهای دوم و سوم این پروژه‌ها را تحویل دهیم.

کاظمی با اشاره به بازدید بیش از 85 هزار نفر از جوانان در قالب کاروانهای راهیان نور از یادمانهای دفاع‌مقدس و بویژه پادگان ابوذر، از افتتاح یادمان شهید «علی‌اکبر شیرودی» در ماه آتی خبر داد.

وی تصریح کرد: بنایی به عنوان یادمان شهید "علی‌اکبر شیرودی" در محل‌شهادت ایشان در شهرستان سرپل‌ذهاب ساخته شده که سوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از این‌یادمان رونمایی خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در غرب‌کشور در ادامه در خصوص برنامه‌های هفته ‌ارتش (27 فروردین تا 2 اردیبهشت‌)، از رژه نیروهای مسلح در غرب‌کشور با محوریت نیروهای ارتش در روز 29 فروردین‌ماه خبر داد.

وی تصریح کرد: رژه نیروهای‌مسلح در شهرکرمانشاه در ساعت 9 صبح 29 فروردین در محل بزرگراه‌امام (ره) برگزار می‌شود.

وی همچنین غباروبی مزارشهدا در ساعت یازده‌ صبح 27 فروردین‌ماه، دیدار و سرکشی از خانواده‌ شهدا، برگزاری مراسم‌تجلیل از خانواده‌کارکنان و نیز ویزیت ‌رایگان بیمارستان 520 ارتش در روز 29 فروردین را از جمله دیگر برنامه‌های هفته ‌ارتش عنوان کرد.

کاظمی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن پاکسازی میادین‌مین در سال 1391 در استان، اظهار کرد: برگزاری این جشن به این معنی نیست که کل اراضی از مین پاکسازی شده است.

کاظمی تصریح کرد: بر اثر عواملی از جمله سیلاب‌ها و بارندگی‌ها و نیز لرزش‌های زیر زمین برخی مین‌ها جابجا شده‌اند و پاکسازی 100 درصدی امکان ندارد.

وی افزود: مفهوم برگزاری این جشن‌، پاکسازی حداقل 99 درصدی میادین‌مین است و به معنی 100 درصد آن نیست.

به گزارش ایسنا، کاظمی با بیان اینکه مسئولین پاکسازی میادین‌مین بر عهده وزارت‌دفاع کشور است، گفت: در حال‌حاضر در کشورهای اروپایی نیز مین‌های به جا مانده از جنگ‌های جهانی اول و دوم قربانی می‌گیرند و این امر نشان می‌دهد نمی‌توان گفت منطقه‌ای به طور 100 درصد از مین پاکسازی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین