کد خبر: ۲۹۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

مراسم ختم در خوزستان؛ 9 نفر زخمی شدند

چندی پیش نیز در دو شهرستان شوشتر و شوش بر اثر سهل انگاری و نیز استفاده از سلاح شکاری در مراسم عزاداری و عروسی چنین حوادث مشابهی تکرار شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
در یک مراسم عزاداری در روستای 'سادات' از توابع شهرستان حمیدیه در استان خوزستان در روز جمعه به دلیل انجام یک سنت غلط 9 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا طبق یک سنت غلط و رایج در مناطق روستایی و عشایری استان خوزستان در مراسم تشییع جنازه و یا عروسی افراد اقدام به تیر اندازی هوایی می کنند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: این اتفاق روز جمعه در یک مراسم عزاداری و بر اثر یک سهل انگاری اتفاق افتاده است.

سرهنگ سید رحمان موسوی افزود : در این مراسم عزاداری یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه ای از دست فردی که در این مراسم شرکت کرده بود به زمین افتاده که به دلیل مسلح بودن اسلحه و شلیک نا خودآگاه فشنگ، 9 نفر از افرادی که در مراسم شرکت کرده بودند زخمی شدند.

وی گفت: این افراد بلا فاصله به بیمارستان اهواز منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه حال عمومی همه آنها رضایت بخش است.

وی این سنت را یک سنت غلط دانست و تاکید کرد بزرگان اقوام و عشایر استان خوزستان باید با فرهنگ سازی مناسب این سنت را ریشه کن کرده تا اینگونه حوادث رخ ندهد.

چندی پیش نیز در دو شهرستان شوشتر و شوش بر اثر سهل انگاری و نیز استفاده از سلاح شکاری در مراسم عزاداری و عروسی چنین حوادث مشابهی تکرار شده بود.

مرکز شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و روستای سادات از توابع این شهرستان در 15 کیلومتری اهواز قرار گرفته است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین