کد خبر: ۲۹۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

جهانگرد آمریکایی: مردم آمریکا منتظر توافق با ایران هستند

یک جهانگرد آمریکایی و مسافر قطار گردشگری بین المللی در اصفهان گفت : مردم امریکا امیدوار و منتطرند که مذاکرات هسته ای با ایران به توافق منجر و صلح و دوستی که خواست ملتها است محقق شود.
آفتاب‌‌نیوز :
خانم joan-firman به خبرنگار ایرنا گفت : من و همه مسافران این قطار گردشگری که از ملتها و کشورهای مختلف هستیم با دیدن ایران زیبا ،خوشحال شدیم و دریافتیم که مردم این سرزمین در کنار یکدیگر زندگی خوبی دارند .

وی افزود : در مورد تاریخ ایران در کتابهای مدرسه و دبیرستان چیزهای زیادی خوانده و مطالب متنوعی شنیده ام و در این سفر زیبائیها و جاذبه های فراوانی دیدم که به شناخت من از این سرزمین غنی کمک کرد. 

همچنین خانم 'Ursula Schoenheim پروفسور دانشگاه نیویورک، دیگر جهانگرد آمریکایی و مسافر قطار گردشگری بین المللی در اصفهان گفت: ملتها خواهان صلح ، تفاهم و دوستی هستند. 

وی که با دومین قطار گردشگری امروز شنبه وارد اصفهان شده با اشاره به مطالعات خود افزود : من ایران و تمدن غنی آنرا خوب می شناسم اما برای اولین بار است که به ایران آمده و زیبائیهای آنرا می بینم . 

این گردشگر با ابزار خوشحالی از سفر به ایران گفت: شهرهای مشهد، یزد و شیراز و اصفهان از نقاط بسیار دیدنی ایران هستند و مردم این شهرها با آغوش باز ما را پذیرفتند . 

arkan ok یگی دیگراز گردشگران نیز در ایستگاه راه آهن اصفهان گفت: اگر در مذاکرات هسته ای تفاهم خوبی ایجاد شود تفاهم و درک مشترک ملتها بیشتر خواهد شد . 

همچنین یک جهانگرد آلمانی که روز شنبه گذشته با اولین قطار گردشگران خارجی وارد اصفهان شده بود در گفتگو با خبر نگار ایرنا افزود : توافق با ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخی غنی به نفع همه است . 

پیتر ونز (PETR WENZ ) این مذاکرات به عنوان یک رویکرد مهم با استقبال جامعه جهانی روبرو است . 

همچنین یک جهانگرد آمریکایی ساکن نیویورک ابراز امید واری کرد که مذاکرات بین ایران و طرفهای مقابل به نتیجه برسد و دولتها با یکدیگر به تفاهم برسند تا در سایه دوستی ملتها ، آرامش و صلح جهان پایدار بماند . 

وی از سفر به ایران ابراز خشنودی کرد و نحوه ارائه خدمات و امکانات در قطار گردشگری را خوب و مطلوب ارزیابی کرد . 

در سال 94 اولین قطار گردشگری با نام « عقاب طلایی»، شنبه وارد اصفهان شد و حدود 70گردشگر خارجی را در میان استقبال مسوولان گردشگری و راه آهن اصفهان در این شهر پیاده کرد. 

این قطار که حامل جهانگردانی از کشورهای غربی است، بیستم فروردین وارد ایستگاه راه آهن تبریز شد و مسافران آن قرار است در تور ایرانگردی علاوه بر اصفهان از مناطق مختلف کشور دیدن کنند. 

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود روابط خارجی و امور بین الملل ایران ورود گردشگران خارجی به کشورمان از سال گذشته رو به افزایش گذاشت و استان اصفهان در سال 93 شاهد ورود چهار قطار گردشگران خارجی بود. 

بر اساس آمارهای اعلام شده، روزانه بیش از یکهزار گردشگر خارجی در نیمه دوم سال گذشته از بناهای تاریخی استان اصفهان دیدن کردند که این رقم در 14 سال گذشته بی سابقه بوده است. 

شمار گردشگران خارجی در شش ماه نخست سال گذشته در استان اصفهان حدود 110 هزار نفر بود که نسبت به سال ماقبل حدود 160 درصد رشد نشان می دهد. 

استان اصفهان دارای بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر از جمله میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین