کد خبر: ۲۹۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

سالانه 90هزار بیمار سرطانی در کشور شناسایی می‌شوند

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه 90هزار بیمار سرطانی در کشور شناسایی می شوند، گفت: سالانه 5 تا 7.5 درصد از بیماران صعب‌العلاج کشور به دلیل هزینه زیاد زیر خط فقر می روند.
آفتاب‌‌نیوز :  نصرالله فتحیان شامگاه دیروز 28 فروردین در چهارمین نشست هم اندیشی مسئولان شعب استانی موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی تفریحی کوثر بابلسراظهار داشت: این موسسه با سفارش امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راستای حمایت به قشر محروم و مستضعف جامعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این موسسه در حال حاضر در 23 استان کشور شعبه دارد، گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی  2013 سالانه 90هزار نفر بیمار سرطانی در ایران شناسایی می شوند که بر این اساس بیماری سرطان در ایران سومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری قلب و عروق و حوادث می باشد.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه 5 تا 7.5درصد از بیماران صعب العلاج کشور به دلیل هزینه زیاد زیر خط فقر می روند،افزود: برای حمایت از این قشر جامعه موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سال 1380 توسط جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس،پزشکان و امدادگران تاسیس شد.

فتحیان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این موسسه، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بوده تصریح کرد:  این موسسه با رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران و طبق اساسنامه فعالیت می‌کند.

وی افزود: عمده فعالیت‌های موسسه خیریه امدادگران عاشورا در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات و درمانی به بیماران نیازمند جامعه است.

 معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله توسط  موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان کرد: بر این اساس قرار بود پوشش 15هزار بیمار سرطانی از سراسر کشور، خدمات دهی به 30هزار بیمار پرهزینه،ارائه خدمات به هزاران بیمار سرپایی و جذب 5 هزار خیر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا توانست فراتر از انتظار سند 5 ساله عمل کرده و در جهت خدمت رسانی به بیش از 20هزار و 100بیمار سرطانی،35هزار بیمار پرهزینه،  500 هزار بیمار سرپایی و جذب 6 هزار و922خیر اقدام کند.

به گزارش خبرانلاین، معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اعتبار هزینه شده برای این موسسه را 280میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: از این مقدار 170میلیارد ریال برای بیماران سرطانی،80میلیارد ریال بیماران بیمارستانی و 30میلیارد ریال سبد ارزاق هزینه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین