کد خبر: ۲۹۲۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
در نامه ای به موگرینی

درخواست 16 وزیر خارجه اروپایی برای تحریم کالاهای صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی( هاآرتص) نوشت که 16 وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نامه ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار تحریم کالاهای تولیدی شهرک نشینان صهیونیست شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، هاآرتص افزود که در این نامه آمده است به سرعت از فروش کالاهای تولیدی شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری در شبکه بازار اروپا با نصب نشانه های متمایز کننده جلوگیری شود.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد که از میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، وزیران خارجه 16 کشور فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک ، سوئد، مالت، اتریش ، ایرلند، پرتغال، اسلوونی ، مجارستان، فنلاند، دانمارک ، هلند و لوکزامبورگ این نامه را امضا کرده اند.

در این نامه آمده است: معتقدیم که نصب نشانه های متمایز کننده بر روی کالاهای تولیدی شهرک نشینانان در کرانه باختری و ایجاد مانع در فروش آنها در بازار اروپا ، گامی مهم برای فراهم کردن شرایط تشکیل دو کشور است.

16 وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین ادامه توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین از جمله تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین را غیرقانونی خوانده و آن را تهدید کننده روند دستیابی به سازش نهایی دانسته اند.

در آوریل سال 2013 نیز 13 وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامه ای مشابه به کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند اما اقدام اتخاذ شده در این زمینه به درخواست جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تابستان همان سال متوقف شد.

هاآرتص نوشت: وزارت خارجه اسراییل و برخی دیپلمات های اروپایی معتقدند که متن نامه جدید را دیدیا رندر وزیر خارجه بلژیک نوشته است.

بلژیک در ماه اوت سال 2014 خواستار جلوگیری از فروش کالاهای تولیدی شهرک نشینانان صهیونیست در بازار اروپا با نصب نشانه های متمایز کننده بر آنها شده بود.

فرانک والتر اشتانمایر وزیر خارجه آلمان از امضای این نامه جدید خودداری و حتی به این اقدام اعتراض کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین