آفتابنیوز : به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه ریشه بسیاری ازاین تصادفات وتلفات ناشی ازآن، رفتارهای غلط ترافیکی ازجمله استفاده از گوشی موبایل هنگام رانندگی است، اضافه کرد: عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و راکبانی که مشغول صحبت با گوشی موبایل هستند، سهم عمده ای در تصادفات دارد و استفاده از این وسیله حتی در بین راکبان موتورسیکلت نیز شیوع دارد و بسیاری از جوانان موتورسوار با یک دست با گوشی موبایل صحبت می کنند و با دست دیگر فرمان موتورسیکلت را کنترل می نمایند که بسیار خطرناک است.
**کاهش 80 درصدی تلفات عابران با رعایت گذرگاه عابر پیادهمعاون شهردار تهران با اشاره به این که تصادفات رانندگی هر سال بالغ بر ده ها هزار میلیارد تومان خسارت های مستقیم بر جای می گذارد، اظهار کرد: در طرح خط سفید بر حرکت بین خطوط تأکید داریم و رانندگانی که درخط خود حرکت نمی کنند، جان خویش و دیگران را به خطر می اندازند و در این طرح، مواردی مانند رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رعایت فاصله جانبی با خودروهای کناری از جمله موارد مورد تأکید است و متأسفانه بی توجهی به جلو، نه تنها جان سواره ها، بلکه جان پیاده ها را نیز مورد تهدید قرار داده و امروز 50 درصد تلفات ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می دهند که بخش قابل توجهی ازاین تلفات به شتاب وعجله در رانندگی و نداشتن صبر و گذشت هنگام رانندگی بر می گردد.
وی افزود: شهردار تهران تأکید دارند شهر باید برای شهروندان آماده و مهیا شود و بر این اساس، علاوه بر آماده سازی و بهره برداری از بوستان 1400 هکتاری یاس در شمال شرق تهران که در اجرای تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکید معظم له بر حفظ و توسعه محیط زیست و در مدت تنها 25 روز انجام شد، تمام مراکز گردشگری تهران از برج میلاد گرفته تا بوستان جوانمردان و از باغ موزه های شهر گرفته تا بوستان ولایت در تعطیلات نوروز به محل اجتماع خانواده ها و شادی و نشاط آن ها تبدیل شده بود.
وی با بیان اینکه تدبیر مدیریت شهری، این است که مردم را از آپارتمان های بسته چهل، پنجاه متری به فضاهای باز شهری ببرد و توسعه فضاهای فراغتی و تفریحی و همچنین گسترش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در شهر نیز با این اعتقاد صورت می پذیرد، تأکید کرد: اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک با محوریت خط سفید را نیز با همین رویکرد در دستور کار قرار داده ایم تا نظم و انضباط و آرامش و ایمنی را به شهر و معابر شهری باز گردانیم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه مشارکت مردم را اصل و اساس کار خود قرار داده ایم و رویکرد اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری نیز بر مبنای اراده و خواست جمعی مردم تهران برای ایجاد شهری استاندارد و منظم که ترافیک یکی از مصادیق آن است، شکل گرفته، اظهار کرد: تهران، علاوه بر این که به پل و تونل و بزرگراه احتیاج دارد، به نظم و انضباط و قانون نیز نیاز دارد و در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سال همدلی وهمزبانی نام گرفته، با همدلی شهروندان و همزبانی رسانه ها باید به نوعی عمل کنیم تا اقلیتی که منافع فردی خود را به مصالح جمعی اکثریت جامعه ترجیح می دهند، نتوانند قوانین شهری وحقوق شهروندان رانادیده گرفته وزیر پا بگذارند.