کد خبر: ۲۹۲۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

کیش، مقصد اصلی گردشگران نوروزی

در حالي كه بسياري از شهرهاي گردشگرپذير كشورمان نوروز امسال شاهد كاهش سفر گردشگران بودند، جزيره كيش با افزايش 10 در صدي، ميزبان بیش از 215 هزار گردشگر نوروزي بود.
آفتاب‌‌نیوز : جزيره كيش به عنوان يكي از قطب هاي صنعت گردشگري كشور نوروز امسال با برنامه هاي متعدد و جذاب فرهنگي و هنري ، نوروزی متفاوت را با حضور چشمگير گردشگران داخلي و خارجي تجربه كرد.    

به گزارش پول‌نیوز، در حالي كه بسياري از شهرهاي گردشگرپذير كشورمان نوروز امسال شاهد كاهش سفر گردشگران بودند، جزيره كيش با افزايش 10 در صدي، ميزبان بیش از 215 هزار گردشگر نوروزي بود.

ايجاد بازار رقابتي سالم براي فعالان گردشگري كيش باعث شد نوروز امسال گردشگران به سهولت بتوانند خدمات خود شامل بليت هواپيما و كشتي و مراكز اقامتي و اماكن گردشگري را تهيه و به كيش سفر كنند.

نوروز امسال خبري از قيمت هاي بليت و تورهاي نجومي نبود اگر چه چند سايت خبري مغرضانه و بدون كسب اطلاعات صحيح اقدام به درج اخباري مبني بر تورهاي نوروزي كيش با قيمت هاي سرسام آور كردند اما در نهايت در تمام روزهاي برگزاري جشنواره نوروزي كيش بليت هواپيما و كشتي و تورها در دسترس تمامي گردشگران بود.

خريد بليت پيامكي

با اختصاص يك سامانه پيامكي از سوي سازمان منطقه آزاد كيش، گردشگران نوروزي كيش توانستند با ارسال پيامك بليت هواپيما براي سفر به جزيره كيش را با قيمت مصوب خريداري كنند كه اين اقدام تاثير بسيار زيادي در كنترل قيمت بليت هواپيما داشت.

در نوروز امسال با توجه به در دسترس بودن بليت براي تمامي گردشگران و كنترل قيمت ها، گردشگران به سهولت توانستند براي سفر به جزيره كيش برنامه ريزي نمايند.

افزايش سفرهاي دريايي به كيش

يكي از نكات قابل توجه در نوروز 94 افزايش سفرهاي دريايي به كيش و رونق گردشگري دريايي در اين منطقه آزاد بود به طوري که در حدود نيمي از سفرها به جزيره كيش با خودرو و از طريق مرز دريايي جزيره انجام شد.

رشد 15 درصدی آمار ورود خودروهاي شخصي از مسير دريايي به كيش در ایام جشنواره نوروزي درمقایسه با سال گذشته ازرونق گردشگری دریایی خبر می دهد .

همزمان با جشنواره نوروزي و از 25 اسفند تا پانزدهم فروردين، بیش از 18 هزار خودرو از مسير دريايي و از بنادر لنگه، چارك و آفتاب وارد جزيره كيش شدند که این ميزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد  15 درصدي داشته است.

همچنين آمار مسافران ورودي از مسير دريايي نيز در اين مدت به بيش از 93 هزار گردشگر رسید.

افزايش پروازهاي ورودي به جزيره كيش


در عين حال در كنار آمار بالاي تردد شناورها بين بنادر چارك، لنگه و آفتاب و جزيره كيش، فرودگاه بين المللي كيش نيز ميزبان پروازهاي ورودي بيشتري به جزيره بود و با رشدي  11 درصدي به   935   پرواز رسيد.

جشنواره نوروزي رالي تور خانواده


جشنواره نوروزي رالي تور خانواده با پذيرش بيش از دو هزار و 100 خودرو يكي از عوال رشد آمار سفرهاي دريايي به جزيره كيش محسوب مي شود .

در جشنواره نوروزي رالي تور خانواده كيش شركت كنندگان از مزايايي همچون معافيت پرداخت عوارض ورود خودرو، دريافت 20 تا 50 درصد تخفيف خريد و دريافت 50 درصد هزينه سوخت برگزار شد.

راه اندازي سامانه اطلاع رساني پيامكي

راه اندازي سامانه اطلاع رساني پيامكي براي گردشگران يكي ديگر از اقداماتي بود كه با ورودي روزانه بيش از 2 هزار درخواست پيامكي توانست پاسخگوي بسياري از سوالات و درخواستهاي گردشگران باشد.

راه اندازي اين سامانه، توزیع کتابچه راهنمای سفر به کیش و استقرار تیم های راهنما در مبادی ورودی در نوروز امسال باعث شد مراجعات حضوري به ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي  نسبت به سالهاي گذشته بيش از 240 درصد كاهش داشته باشد.


كنسرت هاي نوروزي با حضور چهره هاي برتر موسيقي كشور

جزيره كيش در ايام جشنواره نوروزي ميزبان كنسرتهاي چهره هاي برتر موسيقي كشور بود و هر شب به غير از ايام فاطميه ساعت يك بامداد در تالار شهر كيش برنامه هاي خود را براي گردشگران نوروزي جزيره كيش برگزار كردند.

در جشنواره نوروزي 94 كيش خواننده هاي مطرح كشورمان مانند احسان خواجه اميري، محمد عليزاده، سيروان خسروي، مازيار فلاحي، فرزاد فرزين، شهرام شكوهي، گروه رستاك و گروه سون بیش از 25 هزار دوستدار موسیقی را به تالار شهر کیش آوردند.

اولين جشنواره بين المللي جزيره كودكان


همزمان با ايام تعطيلات نوروزي 1394، اولين جشنواره بين المللي جزيره كودكان با برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري در جزيره كيش برگزار شد.     

در اين جشنواره بين المللي كه با شعار " رشد و تكامل ايمن و شاد، حق همه كودكان جهان است" برگزار شد، برنامه هايي مانند كارناوال قصه هاي ايراني، كارناوال ملل، پرواز بالن ها و بادبادكها، تئاتر خياباني، اكران برترين فيلم هاي سينمايي ايران و جهان، نمايش عروسكهاي غول پيكر و نمايشهاي آييني عروسكي برگزار شد.

برنامه هاي فرهنگي و هنري

نوروز امسال برنامه هاي فرهنگي و هنري متعدد و پراكنده در نقاط مختلف جزيره بر جذابيتهاي اين جزيره براي گردشگران افزوده بود.

نمايشگاه بهارانه در اسكله بزرگ تفريحي كيش با ارائه غذاهاي محلي از اقوام مختلف كشورمان يكي از برنامه هاي فرهنگي بود كه بسياري از گردشگران نوروزي كيش را به خود جذب كرد.

اجراي كنسرت موسيقي سنتي توسط گروه مهر كيش متشكل از هنرمندان بومي جزيره كيش يكي ديگر از برنامه هاي تدارك ديده شده براي جشنواره نوروزي كيش بود كه هر روز در محل پارك ساحلي مرجان ميزبان علاقه مندان به هنر موسيقي بود.

در ايام جشنواره نوروزي كيش امسال ، تئاتر كمدي حمام سلطان با هنرمندي گروه تئاتر جزيره كيش نيز هر شب در مركز همايش هاي بين المللي كيش ميزبان گردشگران و ساكنان جزيره كيش بود.
 
خدمت رساني بيمارستان كيش به گردشگران نوروزي


در ايام تعطيلات نوروزي، بيمارستان كيش به عنوان يكي از مجموعه هاي متعلق به سازمان منطقه آزاد كيش با ظرفيت 64 تخت خواب و مجهز به مدرن ترين امكانات درماني و بيمارستاني، خدمات خود را به گردشگران نوروزي و ساكنان جزيره كيش ارائه كرد.

با توجه امکانات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان کیش و حضور پزشکان مجرب به عنوان یک ظرفیت برای توسعه توریسم سلامت ، افزایش شمار گردشگران ورودی به کیش و اطمینان مردم از خدمات ارائه شده، در طول ايام تعطيلات نوروزي میزان مراجعه به بیمارستان كيش افزایش یافت.

بيمارستان كيش جهت آمادگي بيشتر براي ارائه خدمات، در بخش اورژانس با فعاليت شبانه روزي و با حضور پزشك عمومي تا ساعت 2 بامداد، افزايش 50 درصدي نيروهاي پرستاري در تمام واحدها، فعاليت دو مدير كشيك براي پاسخگويي مناسب به مراجعه کنندگان، سطح آمادگي خود را افزايش داد.

همچنين بخش دياليز بيمارستان كيش كه در ايام عادي سال سه روز در هفته فعاليت مي كند، در ايام تعطيلات نوروزي با توجه به نياز گردشگران همه روزه صبح و بعد از ظهر خدمات خود را ارائه كرد.

اسكان بيش از 42 هزار گردشگر در كمپ هاي چادري كيش

بيش از 42 هزار گردشگر در ايام جشنواره نوروزي در كمپ هاي چادري اسكان در كيش مستقر شدند.

گردشگران نوروزي در دو كمپ چادري اختصاص يافته براي مسافران و گردشگران نوروزي كيش در محل مصلاي كيش و مجموعه ورزشي المپيك استقرار يافتند.

دو كمپ اسكان چادري خانوادگي و مجردي با مجموع ظرفيت 5 هزار و 500 تخته چادر براي استفاده گردشگران نوروزي كيش مهيا شده بود.

نانوايي، سوپرماركت، غذاخوري، سرويس بهداشتي، حمام و پايگاههاي هلال احمر و آتش نشاني از جمله امكانات مهيا شده براي گردشگران در كمپ هاي اسکان چادري كيش بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
با سلام امیدوارم که دولت محترم بتواند با تشویق سرمایه گذاران ایرانی و خارجی درکیش زیبا
گامی باشد در جذب توریسم و همچنین عدم مسافرت هموطنان به خارج کشور.
شبنم شیرینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
سلام، با تایید متن آقای حجت من عید امسال در کیش بودم واقعا عالی بود کاش دولت محترم با تخصیص بودجه در این جزیره زیبا ازخروج فراوان ارز توسط مسافرین جلوگیری می کرد، واقعا اگر جاذبه‌های تفریحی کیش را وسعت بدهند مطمئن باشید کسی دیگر به خاطر تفریح از ایران خارج نمی شود. این را مطمئن باشید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین