کد خبر: ۲۹۳۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

ارائه گزارش نوبخت از عملکرد بودجه 93 در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برگزاری جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون با حضور نوبخت برای ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 93 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای نوبخت در این جلسه گزارشی از عملکرد بودجه سال 93 ارائه کرد و گفت که سیاستگذاری‌هایی که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه انجام شده نشانگر عملکرد بسیار مثبت در بخش تملک دارایی است.

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، علیرغم کاهش درآمدها رشد 40 درصدی تملک دارایی‌ها را در مقابل رشد 20 درصدی هزینه‌ها داشتیم که روند خوب و نگاه مثبت اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده از عملکرد بودجه 93، پیش‌بینی درآمدی قانون بودجه 93، 211 هزار میلیارد تومان و عملکرد آن نیز 180 هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین واگذاری سرمایه‌ای طبق قانون بودجه، 79 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که میزان تحقق آن 63 هزار میلیارد تومان بوده یعنی 79 درصد آن محقق شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین واگذاری مالی طبق قانون 30 هزار میلیارد تومان بوده که 13 هزار میلیارد تومان آن یعنی 43 درصد تحقق یافته است، همچنین طبق برنامه درآمدها 98 هزار میلیارد تومان بوده که 98 درصد نیز محقق شده است.

به گفته کاتب، گزارش عملکرد بودجه 93 حاکی از این است که منابع عمومی در قانون بودجه 175 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که به میزان 83 درصد محقق شده همچنین مالیات‌ها 101 درصد و حقوق گمرکی 122 درصد محقق شده است. مصارف هزینه‌ای نیز طبق برنامه 144 هزار میلیارد تومان بوده که 82 درصد محقق شده و تملک دارایی نیز 27 هزار میلیارد تومان به شکل نقدی محقق شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین