کد خبر: ۲۹۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

شمس لنگرودی: پیشنهادهای سینمایی زیادی دارم

شاعر مجموعه های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» درباره فعالیت‌های ادبی‌اش در سال جاری به خبرنگار آفتاب گفت‌: «دفتر دوم مجموعه اشعارم که مجموعه هفت و یا هشت کتاب است به زودی توسط نشر نگاه راهی بازار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- شمس لنگرودی، شاعر وپژوهشگر ادبی و و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. لنگرودی از انتشار دفتر دوم مجموعه اشعار خود توسط انتشارات نگاه خبر داد. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب، از پیشنهادات سینمایی خود در سال جدید خبر داد و گفت فیلم‌نامه‌ها برایم جذاب نبودند و بنابراین هنوز کار تازه‌ای ‌را نپذیرفته‌ام اما قطعا هنر سینما را ادامه خواهم داد.

 شمس لنگرودی امسال به‌عنوان بازیگر در فیلم باران اسیدی که در ژانر اجتماعی ساخته شده بود، بازی کرد. اگرچه او پیشتر هم در فیلم فلامینگو شماره ۱۳ به کارگردانی حمیدرضا علیقلیان در نقش یک شاعر ظاهر شده بود. باران اسیدی با استقبال مردم و منتقدان در جشنواره فجر سال 93 همراه شد. این هنرمند پیشکوست درباره ادامه فعالیت‌های سینمایی خود به آفتاب گفت: «من پیش از انقلاب اسلامی هم در سه فیلم سینمایی شرکت داشتم اما این فیلم‌ها اکران نشدند. بنابراین با هنر سینما آشنا بودم. اگرچه معتقدم هنرها هر کدام ظرفیت جداگانه دارند اما با هم شباهت‌هایی نیز دارند من در شاعری درک احساسات گوناگون را یاد گرفتم و در بازیگری نیز پنهان کردن احساسات را پی گرفتم. زیرا در فیلم و شعر شعار نمی‌دهند بلکه احساسات را ظریف نمایش می‌دهند.»  

شاعر مجموعه های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» درباره فعالیت‌های ادبی‌اش در سال جاری به خبرنگار آفتاب گفت‌: «دفتر دوم مجموعه اشعارم که مجموعه هفت و یا هشت کتاب است به زودی توسط نشر نگاه راهی بازار می‌شود. اسفندماه نیز منظومه بازگشت را توسط نشر چشمه راهی بازار کردم. کتابی که نوعی زندگی‌نامه به زبان شعری است و زندگی و رویاهای من را از دوران کودکی تا به امروز روایت می‌کند. روز تولد من در سال گذشته با فوت مادرم همراه بود و این رویداد در حالات من موثر واقع شد و سبب شد این شعر بلند را بنویسم»

این هنرمند پیشکوست که اخیرا همراه با هنرمندان دیگر با حرکت خود‌جوش "سین هشتم، سرپناه"‌، برای حمایت از افراد بی‌خانمان همراه شده است به خبرنگار آفتاب گفت: «تا زمانی که مناسبات اقتصادی اصلاح نشده و عزم ‌جدی مسئولات سیاسی وجود نداشته باشد‌، آسیب‌های اجتماعی نیز وجود خواهند داشت. نگاه و عزم مسئولان و نظام‌های سیاسی در حل مشکلات امر مهمی است برای همین است که مردم کشورهای گوناگون، سرنوشت متفاوتی دارند. البته حرکتهای مردمی و خودجوش توسط هنرمندان و نهادهای مدنی موثر نیز می‌تواند در کاستن آسیب‌ها موثر واقع شود. من هم به دلیل حساسیت‌های اجتماعی که همواره  با من وجود داشته است و همراهی چهره‌های موجه فرهنگی با این حرکت خیرخواهانه به آن پیوستم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین