کد خبر: ۲۹۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

15 فیلم سینمایی اکران نشده از محصولات سینمای ایران در پنجمین جشنواره بین المللی شهر داوری و اکران می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با اعلام این خبر افزود: این فیلم‌ها در بخش جداگانه‌ای مورد داوری و ارزشیابی قرار می‌گیرند و طی روزهای 7 تا 12 خرداد ماه در پردیس سینمایی ملت برای شرکت کنندگان جشنواره ، منتقدان ، نویسندگان و اهالی رسانه به نمایش گذاشته می‌شود.

بر پایه این خبر، این در حالی است که علاوه بر این 15 فیلم سینمایی اکران نشده در بخش دیگری 15 فیلم سینمایی اکران شده از تولیدات سینمایی ایران مورد داوری و ارزشیابی قرار خواهند گرفت.

اسامی این فیلم‌ها بزودی از سوی روابط عمومی این رویداد سینمایی اعلام می شوند.

لازم به ذکر است جشنواره بین المللی فیلم شهر در این دوره با موضوعاتی همچون: اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی - ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقاء فرهنگ نظم و قانون‌گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت اثر پذیرفت که با استقبال تهیه‌کنندگان و فیلمسازان روبرو گردید.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.

سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران کلید خورد

جلسه هماهنگی اعضا دبیرخانه سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران روز گذشته برگزار و رویکرد جشنواره در دوره های گذشته و اهداف بلند مدت آن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

حمید خانی دبیر سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در این جلسه ضمن قدردانی از همکاران دبیرخانه و تلاش هایی که طی دو دوره گذشته انجام شده ، به ارزیابی عملکرد کلی جشنواره پرداخت.

نحوه داوری آثار، زمانبندی برگزاری جشنواره، چگونگی دریافت آثار و امکانات و زیر ساخت های فنی، استفاده گسترده تر از شبکه‌های اجتماعی و ابزار و برنامه های تلفن همراه از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این جلسه که با حضور مدیران و مسئولان بخش های اجرایی، روابط عمومی و تبلیغات، ستاد خبری، بخش نگاه هنرمند، آی تی و گرافیک برگزار شد زیر ساخت های ارتباطی و اطلاع رسانی جشنواره نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

حمید خانی در پایان این جلسه از انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در پایان اردیبهشت ماه 94 خبر داده و ابراز امیدواری کرد که با همراهی همکاران اش در دبیرخانه جشنواره شگفتی تازه ای در زمینه جشنواره های فیلم و عکس کشور برجا بگذارند.

مناظره فرح بخش و علم الهدی درشبکه خبر درباره گروه هنر وتجربه

فردا ٥شنبه ٣اردیبهشت در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر حسین فرحبخش تهیه کننده سینما و امیرحسین علم الهدی درباره گروه سینمایی هنرو تجربه گفتگو خواهند کرد.

این برنامه فردا ساعت 20:30از شبکه خبر پخش خواهد شد .چند روز پیش حسین فرح بخش در گفت وگویی مخالفت صریح خودرا با تشکیل گروه هنر وتجربه عنوان کرده و انتقادات شدیدی را از این گروه مطرح کرده بود.

مهلت ارسال آثار مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی sendyourplay تا آخر وقت جمعه 11 اردیبهشت ماه 94 تمدید شده است.

شرکت در این مسابقه که با حمایت مکتب تهران و زیر نظر جلال تهرانی پنجمین سال برگزاری خود را می‌گذراند برای همه‌ی علاقه‌مندان آزاد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه به فرمت و نحوه‌ی ارسال آثار می‌توانید به وبسایت مسابقه به آدرس www.sendyourplay.com مراجعه کنید.

«شازده کوچولو» اگزوپری در مرکز تئاتر کانون

نمایش «شازده کوچولو» به کارگردانی مهدی قلعه بر روی صحنه مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

این نمایش براساس رمان مطرح آنتوان دوسنت اگزوپری به نویسندگی بیتا هنیگ و ترجمه مریم صیادمقدم از روز 6 اردیبهشت در تالار بوستان مرکز تئاتر کانون به نمایش در می‌آید.

«شازده کوچولو» داستان شاعرانه‌ای است درباره‌ی کودکی که از سیاره‌اش سفری را آغاز می‌کند و با آدم‌های تنهایی روبرو می‌شود که نمی‌توانند از فکر و عشق و تخیل خود استفاده کنند و شازده کوچولو در طول سفرش می‌فهمد که عشق و دوستی چه اندازه مهم است.

بر اساس این خبر، علی بیگ‌محمدی، نیوشا خواجه حسینی، فاطمه خدابنده‌لو، مریم صیادمقدم، رضا بهرامی، عطا مقیمی، علی صفا، فرزاد سلیمانی و امیر مختارجعفری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در عین حال، فرزاد سلیمانی و صدیقه کلهر به عنوان عروسک گردان و مریم صیادمقدم به عنوان دستیار کارگردان با عوامل نمایش «شازده کوچولو» همکاری می‌کنند.

طراحی و ساخت عروسک‌ها و دکور این نمایش را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشت و فرزاد سلیمانی، محمدرضا شاملوفرد و سپیده اقدامی نیز در ساخت عروسک‌ها و دکور همکاری داشتند.

نمایش «شازده کوچولو» هر روز در ساعت 18:30 برای عموم علاقه‌مندان و صبح‌ها نیز با هماهنگی قبلی برای مهد کودک‌ها و مدارس در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران نمایش داده می‌شود.

نمایش کودک " مبارک کجاست " در نیاوران

نمایش منتخب سومین جشنواره تئاتر شهر با نام " مبارک کجاست" به نویسندگی و کارگردانی محمود تیموری 3 اردیبهشت ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

این نمایش که جایزه بهترین بازیگری را در سومین جشنواره تئاتر شهر نیز از آن خود کرده روایت پسرک ساده دلی است که به دنبال مبارک می‌گردد تا شادی را برای مردم شهرش به ارمغان بیارد. وی برای تحقق رویایش با مسایل و مشکلاتی رو به رو می شود و ....

بازیگران نمایش "مبارک کجاست" مجتبی گوهر خای، پرویز حاجی زاده ، احمد خیر آبادی و ندا حاج بابایی با آهنگسازی امیر رضا توکلی و طراحی و تصویر سازی حمیرا هزاوه هستند.

گفتنی است نمایش "مبارک کجاست " از سوم اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود و علاقمندان جهت تهیه بلیط این نمایش می توانند با شماره های 88321572 و 09191080431 تماس حاصل نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین