کد خبر: ۲۹۳۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷

افشاگری سایت برنامه 90 درمورد خاکپور

سایت برنامه تلویزیونی 90 در گزارشی پرده از نشستن مشروط محمد خاکپور روی نیمکت تیم ملی امید برداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت برنامه 90 نوشت:در حالیکه تا رقابتهای مقدماتی المپیک ریو در قطر هشت ماهی فرصت وجود دارد، اما یک اتفاق عجیب در تیم ملی امید باعث نگرانی هایی شده است.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در حالی که در روزهای نوروزی و تعطیلات رسانه ها، تیم ملی امید در بازیهای مرحله مقدماتی در ورزشگاه آزادی بازی می کرد، کسی نمی دانست محمد خاکپور چطور روی نیمکت تیم ملی نشسته بود.

در چند روز مانده به شروع بازیها کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام می کند که محمد خاکپور حق نشستن روی نیمکت تیم ملی امید را ندارد چرا که او مدرک مربیگری A کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارد و به همین دلیل نمی تواند روی نیمکت تیم ملی امید بنشیند.

این نامه به تیم ملی امید شوک وارد می کند و فدراسیون برای حل مساله وارد مذاکره و رایزنی با ای اف سی می شود و آنطور که دکتر احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به سایت نود می گوید فدراسیون به ای اف سی تعهد می دهد که خاکپور تا شروع مسابقات مرحله نهایی در قطر، در دوره A شرکت کند و البته کمیته آموزش هیچ تعهدی در این باره نداده است.

داستان از چه قرار است؟

محمد خاکپور با مدرک A آمریکا به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می شود که در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مدرک را معادل با B کنفدراسیون فوتبال آسیا می داند و طبق قوانین کسی که مدرک B دارد نمی تواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند.این در حالی است که یکی از دستیاران خاکپور یعنی مجید صالح دارای مدرک A پرولایسنس ای اف سی است و جالب این است که دستیار محمدخاکپور شده است. در نهایت ای اف سی مدرک خاکپور را معادل با B می داند و مجوز حضور خاکپور را روی نیمکت صادر نمی کند تا فدراسیون فوتبال به تکاپو بیفتد. نکته عجیب البته این است که اعضای کمیته فنی و توسعه با علم به اینکه می دانستند مدرک مربیگری خاکپور نقص دارد اما رای به سرمربیگری او در تیم ملی امید می دهند. دکتر احسانی رئیس کمیته آموزش و عضو کمیته فنی که پیش تر اعلام کرده بود که دوست دارد مایلی کهن در تیم ملی امید سرمربی هم بشود و در نهایت مایلی کهن مدیرفنی تیم ملی امید شد.

جالب اینکه سایت برنامه نود با سه عضو کمیته فنی و توسعه درباره مدرک مربیگری خاکپور صحبت کرده و هر کدام یک روایت از این ماجرا دارند و این پارادوکس سه گانه نشان می دهد که در بخش فنی فدراسیون کلا چه خبر است! اما سوال اینجاست که چه کسی تعهد داده تا خاکپور بدون مدرک مربیگری روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟ و آنچنان که احسانی می گوید این فدراسیون فوتبال بوده که تعهد داده است تا خاکپور تا ژانویه ۲۰۱۶ مدرکش را بگیرد و مشکلی برای نشستن روی نیمکت نداشته باشد.در میان سه عضو کمیته فنی و توسعه، فریدون معینی با صداقت تمام جواب سوالات را داد، دکتر احسانی اظهار بی اطلاعی کرد و مرتضی محصص کمی تند شد و اصلا کل ماجرا را به عنوان سرپرست کمیته فنی و توسعه تکذیب کرد.

فریدون معینی: مدرک خاکپور معادل B  ای اف سی است

سرپرست کمیته جوانان و عضو کمیته فنی و توسعه با صداقت هر چه تمام درباره این مساله صحبت می کند ودر پاسخ به سایت نود می گوید:«بله، مدرک خاکپور در آمریکا گرفته شده و A آمریکاست و من مدرکش را هم دیده ام منتها از نظر ای اف سی این مدرک معادل B  ای اف سی است و کسی که B  داشته باشد نمی تواند روی نیمکت تیم ملی امید بنشیند.در هر حال باید مدرک مربیگری خاکپورم معادل سازی می شد و ای اف سی در این باره پاسخ می داد.» معینی درباره اینکه آیا فدراسیون یا کمیته فنی تعهدی به ای اف سی داده تا خاکپور روی نیمکت بنشیند گفت: من نمی دانم چه کسی یا ارگانی تعهد داده اما کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازیکنان ملی تسهیلاتی هم قائل است اما چون خاکپور زیاد مربیگری نکرده بود، این اتفاق افتاد و باید تا زمان مسابقات نهایی در ژانویه، خاکپور در یک دوره ۴ هفته ای دوره A کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند که زمان کافی هم در این بازه زمانی وجود دارد.در کل فیفا مدارک مربیگری کنفدراسیون ها را بیشتر از مدارک مربیگری کشورها قبول دارد و مدرک یوفا از مدرک مربیگری انگلستان و آلمان هم معتبرتر است و این طبیعی است. مدرک مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از مدارک کشورهای آسیایی مهم تر است.»

محصص: جوسازی نکنید

اما مرتضی محصص سرپرست کمیته فنی و توسعه از شنیدن این سوال عصبانی می شود و به سایت برنامه نود می گوید:« مدرک مربیگری آمریکا معتبر است و اصلا چنین چیزی نیست که شما می گویید. البته ماجرای استعلام ای اف سی درست است اما مدرک A امریکا معادل B  کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست!» این جمله محصص درست ۱۸۰ درجه بر خلاف صحبتهای فریدون معینی است. محصص درباره ماجرای تعهد سعی می کند که جواب خاصی ندهد و خبر ندارد که معینی ماجرا را تایید کرده است:«این حرفها چیست؟ جو سازی نکنید،به دنبال اصلاح ساختار فوتبال و لیگها باشید، این ماجراها کمکی به فوتبال نمی کند.مگر افشین قطبی مدرکش از آمریکا نبود و روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی ننشست؟ من خودم مدرکم را از آمریکا گرفته ام و شماره سریالش را حفظ هستم. البته چون خاکپور در سطح ملی زیاد مربیگری نکرده بود ممکن است استعلامی از مدرکش گرفته باشند اما این چیزهایی که شما می گویید جوسازی است.» بخشی از حرفهای محصص با معینی مشترک است اما سرپرست کمیته آموزش نمی خواهد درباره ماجرای تعهد حرف بزند و کل چنین ماجرایی را تایید نمی کند و از دست نگارنده هم تا حدودی ناراحت می شود.

احسانی: از روابط عمومی فدراسیون بپرسید

اما دکتر احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال که گفته می شود یک ساعت هم سابقه مربیگری ندارد دراین باره اعلام می کند که بی خبر است:« من درباره تعهد اطلاعی ندارم از روابط عمومی بپرسید!» یعنی روابط عمومی خبر دارد که فدراسیون تعهد داده یا نه و آیا فرق بین مدرک A آمریکا و B ای اف سی را می داند؟ که احسانی جواب می دهد:«من اطلاعی ندارم و در این باره چیزی هم در کمیته فنی مطرح نشده است.من در بخش ساختاری کمیته فنی و توسعه هستم و در این باره چیزی مطرح نشده است.» یعنی شما به کسی مجوز مربیگری در تیم ملی امید را داده اید که مدرک معتبر برای نشستن روی نیمکت را ندارد که احسانی جواب می دهد:«چیزی به ما ابلاغ نشده در این باره، ضمن اینکه درباره تعهد باید بگویم که فدراسیون تعهد داده است و نه کمیته آموزش. ما هر مدرکی که به دستمان برسد استعلام می کنیم ولی باید به شما بگویم که ممکن است جایی مدرک جایی را قبول نداشته باشد. مثلا مدرک مربیگری انگلستان را ممکن است ای اف سی قبول نداشته باشد و یا حتی یوفا مدرک انگلستان و انگلستان هم مدرک یوفا را قبول نداشته باشد، این وسط باید همه چیز معادل سازی شود.» او باز هم تاکید می کند که از ماجرای خاکپور خبر ندارد اما این را می گوید که حدود دو ماه بعد دوره A  ای اف سی در تهران برگزار می شود و خاکپور در صورتی که تمایل داشته باشد می تواند تا قبل از ژانویه و مهلت ای اف سی در کلاس A ای اف سی شرکت کند تا مشکلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی امید در رقابتهای قطر نداشته باشد. رقابتهایی که از ۲۲ دی تا ۱۰ بهمن ۹۴ در قطر برگزار می شودو تکلیف تیم امید ایران برای صعود به المپیک ریو مشخص می شود. در هر حال تناقض های گفتاری اعضای کمیته فنی و توسعه نشان می دهد که در کمیته فنی و توسعه چه خبر است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین