کد خبر: ۲۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۳

تکذیب اولین مورد مشكوک به آنفلوآنزاي پرندگان در تهران

آفتاب‌‌نیوز : دكتر گويا گفت: روز گذشته يک فرد 23 ساله تبعه تايلند كه سابقه هيچ نوع ارتباط و تماس با پرندگان را نداشت با علايم سرماخوردگي و تب به بيمارستان شهداي تجريش تهران مراجعه كرد.

وي ادامه داد: اين بيمار مشكوك به آنفلوآنزاست كه مي‌تواند آنفلوانزاي معمولي باشد.

گويا توضيح داد: اين بيمار از نظر ما به هيچ وجه مشكوك به آنفلوانزاي پرندگان نيست ولي نمونه خون اين بيمار در دست بررسي است و نتايج آن هم ظرف دو تا سه روز آينده اعلام مي‌شود.

رييس مركز بيماريهاي وزارت بهداشت با بيان اين كه بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در اين فرد به هيچ وجه مطرح نيست، در ادامه تاكيد كرد: اما ما كليه اقدامات لازم را براي وي انجام داده‌ايم و هم اكنون حال عمومي بيمار خوب است.

وي تاكيد كرد: در عين حال براي رعايت كامل جوانب احتمالي اين بيمار در اتاق ايزوله نگهداري مي‌شود و اقدامات درماني لازم براي وي انجام شده است. 

شایان ذکر است؛ سازمان بهداشت جهاني در آخرين گزارش خود اعلام كرد 130 مورد آنفلوانزاي پرندگان در انسان تا آذر ماه امسال به تاييد اين سازمان رسيده كه 67 مورد آن منجر به مرگ شده است و ويتنام در اين زمينه مقام اول را دارد و كشورهايي همچون تايلند، اندونزي، كامبوج و چين نيز در ليست اسامي كشورهاي آلوده هستند.



انتهاي پيام



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین